Op vakantie en ik neem mee.....?

zzr6001992

MF'er
19 nov 2001
148
0
Jaaaaa!!!

Eindelijk is het dan zover. Na alle positieve verhalen hier gelezen te hebben over rijden in het buitenland, zelf ook maar ff een reisje geboekt.

We gaan dus 4 dagen naar de Eifel en ik vroeg mij nu af wat ik eigenlijk mee moet nemen op MOTORvakantie.

De standaardzaken als onderbroek tandenborstel kan ik uiteraard zelf verzinnen, maar wat zijn nou die specifieke zaken die je nodig hebt op de motor.

Wie o woe heeft nuttige suggesties...
:? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :?
 
Verbandtrommel.
Boordgereedschap.
Bandenreparatieset.
Tape en tierips.(is al gezegd.)
Regenkleding.
Reserve handschoenen.(deze drogen niet zo snel)
Als je brildrager bent reserve bril, is in duitsland verplicht.
Goede routebeschrijving.
 
http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php?id=5878

De helft ken je overheen lezen, maar er staat veel nuttigs in.

pfff wat een verhaal van die Dennis. Lijkt me verantwoorde jongen |( Nou moet ik wel bekennen dat ik met hetzelfde idee heb rond gelopen, alleen dan zonder duo en zonder bagage. (die ging dan met de auto).

Maar uiteindelijk stond er dan toch wat nuttigs in.

Het zijn maar 4 dagen dus ik zal niet gek veel kleding hoeven mee te nemen. De tanktas is er in ieder geval (Oxford 36L tas) het gereedschapsetje zit op m'n motor en is compleet, kettingvet is ook aanwezig. En mocht er wat kapot gaan, we zijn met 3 ZZ-R600's van ongeveer de zelfde leeftijd. Dus mocht er echt iets kapot gaan....ff m'n McGyvermes zoeken... dan knutselen we gewoon een nieuwe fiets in elkaar. }) .

Maar al met al inderdaad goede tips aan het einde.

THX
 
Vergeet niet een plankje o.i.d. mee te nemen zodat je op iedere ondergrond kunt parkeren zonder dat je motor wegzakt in het gras/grin o.i.d.
 
Kampeerlijst

      bril
      rijbewijs
      portemonnee
      paspoort
reisverzekering
      sleutels
      fototoestel + fotorolletje
      wegenkaarten
      telefoon + oplader
      zakmes
      zaklamp

      aspirine
      norit en diacure
      allerfree
      muggenzalf
      zonnebrandcrème
condooms
      medicijnen(indien gebruikt)
      shampoo
      tandenborstel / tandpasta
      scheerapparaat
      tent
      haringen en scheerlijnen
      slaapzak
      luchtbed
      pomp
      trui
      broek met afritsbare pijpen
      ondergoed
      sokken
      zakdoeken
      t shirts


      handdoeken
      jas
      bestek
      bord
      beker
      stuk plastik voor onder de tent
      touw
      2 knijpers
      brander
      pannetje
      water zak
      regenoveral
      slippers
      gympen
      plastiekzak
      rol toiletpapier (erg belangrijk)



      regenhandschoenen
      sloten
      ketingvet
      plankje( t.b.v. zijstandaard)
      banden reparatie spullen
 
Kampeerlijst

      ...
      scheerapparaat
      luchtbed
      pomp
...

Dat neem ik dus echt niet mee op de motor. Scheren doe ik wel voor dat ik ga en als ik 4 weken later weer terug kom.
Zo'n zelf-opblazend-isolatie-matje ipv luchtbed. Scheelt een hoop gewicht en werk. Pomp is dan ook overbodig.
Of je bedoeld natuurlijk een pomp voor je banden.
 
broek met afritsbare pijpen Das echt weer een nederlander :)

Een maat van me is 3 maanden down under geweest en daar kunnen ze de Nederlander aan zijn afritsbroek herkennen :+

Een tip

Neem oude sokken en onderbroeken mee, kan je ze daar gewoon weg gooien i.p.v mee terug nemen voor de was.

Heeft 2 voordelen je wordt steeds lichter en het
blijft alle maal fris ruiken in je tas :)
 
Heel simpel, maar toch ff aan denken; motorpapieren inclusief je groene kaart! Enne... wasknijpers komen ook nog wel es van pas :)
 
Heb vanmiddag net deze set (zwarte versie) gekocht voor mijn R1.
Ben niet gegaan voor de in kleur zijnde tassen, want over een paar jaar heb ik weer een andere motor, of het moet binnenkort verkeert gaan, maar daar denken we maar niet aan :(
 
Heb vanmiddag net deze set (zwarte versie) gekocht voor mijn R1.
Ben niet gegaan voor de in kleur zijnde tassen, want over een paar jaar heb ik weer een andere motor, of het moet binnenkort verkeert gaan, maar daar denken we maar niet aan :(

En bevalt het op het eerste gezicht een beetje? Heb ze ook bij m'n motor besteld, in het zilver dan. Ben heel benieuwd. Ga ook op vakantie, duz beetje ruimte is wel leuk.
 
Heb vanmiddag net deze set (zwarte versie) gekocht voor mijn R1.
Ben niet gegaan voor de in kleur zijnde tassen, want over een paar jaar heb ik weer een andere motor, of het moet binnenkort verkeert gaan, maar daar denken we maar niet aan :(

Ik heb goeie dingen gehoord over Oxford en volgens mijn AdventureMotorcycleHandbook moet je Ortlieb of Oxford hebben als het om 'soft-luguage' gaat.

Veel plezier ermee.

Als iemand nog een brander moet kopen, ga dan voor de benzine-brander. Die blauwe gastankjes zijn lang niet overal verkrijgbaar en om nou een paar reservetankjes van thuis mee te nemen lijkt me ook niet echt handig.
Bovendien is de stookwaarde van benzine veel hoger dan van gas en heb je dus in een paar tellen je water aan de kook. Zelfs als het behoorlijk waait.
En er kan gewoon dezelfde prut in als in je bike.
 
Terug
Bovenaan Onderaan