Op vakantie, hotels van te voren uitzoeken?

KawaMars

Rookie
25 sep 2005
9
0
Pijnacker
Volgende week vertrek ik alleen op de motor naar Zuid-Frankrijk.
Ik wil het grootste deel rustig aan via N wegen gaan rijden. Vandaar dat ik onderweg 2 á 3 keer zal overnachten. Hiervoor wil ik gebruik gaan maken van hotels, het liefst niet al te duur.
Op internet heb ik al gezocht naar goedkope hotels die op de route liggen, maar dat leverde niet al te veel resultaten op. Wel zag ik dat het in Frankrijk verplicht is om ervoor te zorgen dat de prijs van de kamers vanaf buiten goed te zien is.
Mijn vraag is nu of het aan te raden is om gewoon maar te gaan rijden en elke dag vanaf een uurtje of 4 een goedkoop hotel op te zoeken.
Is er iemand die hier ervaring mee heeft?
Eventueel zijn ervaringen (en adressen) van hotels langs de route van Nancy naar Frejus ook welkom.
 
Gewoon op de bonnefooi gaan! In elke redelijk grote plaats hebben ze zat van die hotel-formules zoals Formule-1, Etap etc.

www.etaphotel.com/etaphotel/index.html
www.hotelformule1.com/formule1/index.html

Trouwens, kijk ook ff of je op je route wat leuke motorherbergen en/of campings tegen komt. Vooral als je alleen reist en zin hebt in wat aanspraak is dat een aanrader! Tjek de boerderij-site (in mijn profiel) voor wat links!
 
Mijn vraag is nu of het aan te raden is om gewoon maar te gaan rijden en elke dag vanaf een uurtje of 4 een goedkoop hotel op te zoeken.
Dat zou ik doen :) Dan kan je zelf beslissen wanneer je het zat bent en of je dus nu al stopt of toch nog 2 uurtjes verder rijdt. Daarbij is de keuze vast groot genoeg. Ik ga meestal camperen maar ik ben een paar jaar terug naar Italië geweest en heb daar alleen maar in pensions/hotelletjes geslapen zonder te reserveren.
 
heb de 2 methodes veelvuldig ervaart. alle 2 hebben voor en nadelen. OP een rijtje:
boeken:
* niet hoeft te zoeken na een lange dag rijden
* bent geen tijd kwijt om iets te zoeken (inderdaad vanaf een uur of 4 moet je al gaan zoeken en dus stoppen met rijden)
* heb een eind punt. werkt bij mij ontspannender. (anders blijf ik doorchezen tot het te laat is)
* weet wat je krijgt (kunt op voorhand opzoeken)
* geen verassing
* kan een leuke plek zoeken

niet boeken:
- avontuurlijker
- vrij om te stoppen wanneer jij wilt
- kom je soms vreemd en hele leuke situaties tegen
- heb kans op de leukste plek (maar ook om de slechte :) )
- kun van route veranderen (heel flexible)
- ontmoet je vreemde leuke mensen

mijn persoonlijke voorkeur is inmiddels boeken, omdathet veel rustiger is (weliswaar minder spannend), of in ieder geval kies ik de stad/dorp of omgeving waar ik wil stoppen...

suc6
:W
 
In het meest recente nummer van het maandblad A.N.W.B kampioen staat een artikel van ± 4 pagina´s over overnachten in Frankrijk.
 
In Frankrijk kennen ze volop Chambre d'hote. Vergelijk Zimmer Frei, Bed and Breakfast, Logies Ontbijt. Erg leuke manier van overnachten.

Verder volop goedkope hotelketens langs de grotere wegen en bij grotere plaatsen in de buurt (aan de rand). Allemaal volgens de F1 formule.
 
Bedankt voor de reacties allemaal. Aan de hand van jullie reacties denk ik dat ik ervoor zal kiezen om gewoon te gaan rijden en vanaf 16:00 te gaan zoeken naar een hotel. Hebben jullie soms ook nog tips bij het zoeken van hotels tijdens het rijden?
 
Hebben jullie soms ook nog tips bij het zoeken van hotels tijdens het rijden?


:Y

Stap eerst af voordat je naar binnengaat, en drive-in wil niet zeggen dat je met je motor naar binnen moet rijden! :P

Oja, Hotel de Ville heeft vast geen plaats |( , sla die dus maar overal over! O-)
 
Zelf heb ik zo'n klein gidsje van Formule1 en van Etap waar al die hotels in frankrijk in staan. Je kan dan globaal bekijken tot waar je op zo'n dag wilt rijden en waar er dan van die hotels zitten. Ik vind dat perfect werken want soms schiet je zo lekker op dat je denkt, ach ik pak de volgende wel, kijk je ff in je gidsje en rij je lekker naar de volgende. Die boekjes kun je bij elk F1 of Etap hotel krijgen dus ff een kwestie van langs rijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan