Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Op dat plankje heb ik een aanvulling dat kan ook met een platgetrapt blikjeJarenlang met z'n tweetjes op 1 motor op vakantie geweest met tent. Bepakking:
Twee zijkoffers: 1 voor partner en 1 voor mij voor kleding, toiletartikelen e.d. Zo MOET je partner zich ook beperken wat kleding e.d. betreft/geen discussie mogelijk! Maximaal 2 broeken, 1 trui, 1 paar extra schoenen, wat t-shirts, zwembroek/bikini (of niet) e.d.
Wat wij deden: oude kleding/ondergoed die/dat je eigenlijk weg wilt gooien, gedurende het jaar opsparen voor de vakantie. Doe je nog een keertje (of twee) aan en kun je daarna op het vakantieadres gelijk in de container achterlaten/hoef je dan niet te wassen en ook niet meer mee terug te nemen.
Verder in deze zijkoffers een pak koffie, suiker, melkpoeder en wat meer van dat 'eerste hulp' zaken zodat je aangekomen op de camping kunt beginnen met een lekker bakkie koffie of thee.
Er zijn kampeerspeciaalzaken die allerlei zaken verkopen voor bijvoorbeeld wandelvakanties e.d. Wij kochten hier bijvoorbeeld een opblaasbaar afwasbakje, opvouwbare drinkwatertank, potjes voor de suiker etc, etc. Dat soort zaken ging OOK NOG in de zijkoffers.
Ja, er moet dus veel in de zijkoffers hoewel... ondanks de beperkte mogelijkheden namen wij vaak nog ongebruikte kleding mee terug!
Dubbele tanktas met 'zware' spullen om het gewicht zoveel mogelijk naar het voorwiel te brengen: onderste deel tent; bovenste deel gaspitje, zo'n in elkaar passend zetje pannetjes, wat gereedschap, koper draadje e.d. voor pech onderweg, evt litertje olie en zaken die je onderweg direct nodig zou kunnen hebben zoals kaarten e.d.)
Achterop bagagedrager: slaapzakken in plastic vuilniszakken (regen) en dan in bijvoorbeeld (rol)tas om het gewicht achterop zo laag mogelijk te houden. Kan partner ook lekker (zacht) tegen aan leunen.
Let op gewichtsverdeling: ook ik ben door schade en schande wijs geworden toe ik eens na een scherpe bocht onvoorzien geconfronteerd werd met een een stijging van bijna 20% en mijn voorwiel het contact met de weg verloor (wel goed afgelopen omdat er geen tegenliggers waren)!
NOG EEN GOEDE TIP: neem een plankje mee om onder je standaard te leggen bij zanderige ondergrond e.d. zodat je motor niet wegzakt!!!
En zoals Ronald met een K schrijft: benut de ruimte onder je zadel en in bijv. je gereedschapbakje e.d. In zo'n gereedschapbakje kunnen veel onderbroeken gepropt worden!
Ik heb nu juist koffers genomen zodat ik van die 40 ltr tussen mijn armen af ben
Op dat plankje heb ik een aanvulling dat kan ook met een platgetrapt blikje
40 km/u te hard was vorige week nog 90 euries voor een auto met caravan (waar de motor in stond). Misschien is het voor een "losse" motor anders?Let op je snelheid hier is het duur daar onbetaalbaar naar wat ik hoor. 50Km/u te hard en ze dreigen met staatsvakantie
Het is heel simpel. Iemand komt hier voor advies en tips. Dus die worden gegeven. Niet iedereen denkt er hetzelfde over. Ik ben iemand die wel dat extra gereedschap meeneemt , omdat ik het heb en er wat mee kan. Dus die tip deel ik. Dat jij het anders aanpakt , prima. Maar misschien heb je ook gewoon heel veel mazzel gehad door geen pech te krijgenik reis al sinds 1987 met 1motor, twee personen en zooi naar Italie. Maar als ik zo al die tips lees ben ik erg onverantwoordelijk bezig zeg.
doppendozen, tie raps, ducktape etc etc ik heb nog nooit extra gereedschap meegenomen, was er is wat, ieder dorp heeft wel een scooterzaak met geredschap en wat dacht je van autogarages. O ja ze kennen daar meer doe het zelf zaken dan hier trouwens.
plankjes, blikjes etc pff zeg, het is echt heel goed mogelijk om je motor een metertje verder te zetten, kan dus thuisblijven. Platte keien zat daar.
@ TS
Ga gewoon, niet zeuren en een beetje lijden, het leuke is dat je elkaar erg goed leert kennen op dat soort reizen. Het is soms een beetje geven en nemen maar dat is helemaal niet erg, een oplossing voor een eventueel probleem kan overal worden gevonden en je mond heb je altijd bij je (was in 87 best wel lastig want toen sprak geen Italiaan nog Engels en ik geen geen woord Italiaans) en ik heb best wel wat "problemen" gehad, 9 van de 10 keer werd ik door veel mensen heel vriendelijk geholpen.
Nog een tip, ga naar La Marche, net zo mooi als Toscane alleen veel rustiger en ga vooral niet in Augustus
Meld alleen wat ik hoor en lees40 km/u te hard was vorige week nog 90 euries voor een auto met caravan (waar de motor in stond). Misschien is het voor een "losse" motor anders?
ik reis al sinds 1987 met 1motor, twee personen en zooi naar Italie. Maar als ik zo al die tips lees ben ik erg onverantwoordelijk bezig zeg.
doppendozen, tie raps, ducktape etc etc ik heb nog nooit extra gereedschap meegenomen, was er is wat, ieder dorp heeft wel een scooterzaak met geredschap en wat dacht je van autogarages. O ja ze kennen daar meer doe het zelf zaken dan hier trouwens.
plankjes, blikjes etc pff zeg, het is echt heel goed mogelijk om je motor een metertje verder te zetten, kan dus thuisblijven. Platte keien zat daar.
@ TS
Ga gewoon, niet zeuren en een beetje lijden, het leuke is dat je elkaar erg goed leert kennen op dat soort reizen. Het is soms een beetje geven en nemen maar dat is helemaal niet erg, een oplossing voor een eventueel probleem kan overal worden gevonden en je mond heb je altijd bij je (was in 87 best wel lastig want toen sprak geen Italiaan nog Engels en ik geen geen woord Italiaans) en ik heb best wel wat "problemen" gehad, 9 van de 10 keer werd ik door veel mensen heel vriendelijk geholpen.
Nog een tip, ga naar La Marche, net zo mooi als Toscane alleen veel rustiger en ga vooral niet in Augustus