Eindelijk met de motor op vakantie! Vanuit midden-limburg naar groningen, samen met een paar vrienden. De hele rit lekker gereden en nergens problemen mee.
Eenmaal aangekomen stap ik van de motor en zie allemaal roestvlekjes op m'n blok, toen ik m'n blok ging bekijken zag ik ineens dat m'n benzinetank een beetje aan het lekken was, een centimeter of 5 naast de benzinekraan... leuk is dat!
Na verloop van tijd werd het gaatje een beetje groter ( waardoor het aftappen ook wat sneller ging ).
De volgende dag met de tank op zoek naar een bedrijf/dealer in de buurt die um eventueel zou kunnen lasseb of repareren. Maar niemand wou de tank lassen ivm het dunne materiaal en de kans dat het gat alleen maar groter wordt door het lassen.
Vervolgens hebben we zelf het gat gedicht met een 2 componenten hars voor metaal, mooi kleurtje erover en klaar... Iemand een idee hoe lang dit zal houden? Of alsnog een oplossing waarmee ik voor altijd van het gezeur af ben? ( behalve een nieuwe tank, die is te duur! )
Op de weg naar huis merkte ik dat m'n motor ineens niet helemaal lekker liep. Hij begon wat te stotteren in de lage toerentallen, boven de 6000 toeren liep ie beter.
Onderweg wat gegeten en toen ik vervolgens weg wou rijden startte m'n Bandit ook niet lekker, alsof ie teweinig benzine krijg. Hij bleef ook met moeite stationair draaien, hij kon net z'n hoofd boven water houden!
Dus 1 cilinder draaide niet of maar half gas mee, de uitlaatbocht was ook minder heet. Waarschijnlijk doordat de carburateurs een beetje verstopt zitten omdat ik m'n tank omgespoeld heb.
Dus ik wil m'n carburateurs schoon gaan maken, vervolgens de kleppen stellen en als laatste m'n carburateurs laten synchroon stellen bij de dealer.
Dus dat was mijn vakantie in een notendop!!Het begon en eindigde niet al te best!
Ik rij trouwens een Bandit 600 uit '97!
Eenmaal aangekomen stap ik van de motor en zie allemaal roestvlekjes op m'n blok, toen ik m'n blok ging bekijken zag ik ineens dat m'n benzinetank een beetje aan het lekken was, een centimeter of 5 naast de benzinekraan... leuk is dat!
Na verloop van tijd werd het gaatje een beetje groter ( waardoor het aftappen ook wat sneller ging ).
De volgende dag met de tank op zoek naar een bedrijf/dealer in de buurt die um eventueel zou kunnen lasseb of repareren. Maar niemand wou de tank lassen ivm het dunne materiaal en de kans dat het gat alleen maar groter wordt door het lassen.
Vervolgens hebben we zelf het gat gedicht met een 2 componenten hars voor metaal, mooi kleurtje erover en klaar... Iemand een idee hoe lang dit zal houden? Of alsnog een oplossing waarmee ik voor altijd van het gezeur af ben? ( behalve een nieuwe tank, die is te duur! )
Op de weg naar huis merkte ik dat m'n motor ineens niet helemaal lekker liep. Hij begon wat te stotteren in de lage toerentallen, boven de 6000 toeren liep ie beter.
Onderweg wat gegeten en toen ik vervolgens weg wou rijden startte m'n Bandit ook niet lekker, alsof ie teweinig benzine krijg. Hij bleef ook met moeite stationair draaien, hij kon net z'n hoofd boven water houden!
Dus 1 cilinder draaide niet of maar half gas mee, de uitlaatbocht was ook minder heet. Waarschijnlijk doordat de carburateurs een beetje verstopt zitten omdat ik m'n tank omgespoeld heb.
Dus ik wil m'n carburateurs schoon gaan maken, vervolgens de kleppen stellen en als laatste m'n carburateurs laten synchroon stellen bij de dealer.
Dus dat was mijn vakantie in een notendop!!Het begon en eindigde niet al te best!
Ik rij trouwens een Bandit 600 uit '97!