Op vakantie met de motor.

Niens

Die hard MF'er
28 jan 2007
454
0
Eindelijk met de motor op vakantie! Vanuit midden-limburg naar groningen, samen met een paar vrienden. De hele rit lekker gereden en nergens problemen mee.

Eenmaal aangekomen stap ik van de motor en zie allemaal roestvlekjes op m'n blok, toen ik m'n blok ging bekijken zag ik ineens dat m'n benzinetank een beetje aan het lekken was, een centimeter of 5 naast de benzinekraan... leuk is dat!
Na verloop van tijd werd het gaatje een beetje groter ( waardoor het aftappen ook wat sneller ging ).

De volgende dag met de tank op zoek naar een bedrijf/dealer in de buurt die um eventueel zou kunnen lasseb of repareren. Maar niemand wou de tank lassen ivm het dunne materiaal en de kans dat het gat alleen maar groter wordt door het lassen.
Vervolgens hebben we zelf het gat gedicht met een 2 componenten hars voor metaal, mooi kleurtje erover en klaar... Iemand een idee hoe lang dit zal houden? Of alsnog een oplossing waarmee ik voor altijd van het gezeur af ben? ( behalve een nieuwe tank, die is te duur! )

Op de weg naar huis merkte ik dat m'n motor ineens niet helemaal lekker liep. Hij begon wat te stotteren in de lage toerentallen, boven de 6000 toeren liep ie beter.
Onderweg wat gegeten en toen ik vervolgens weg wou rijden startte m'n Bandit ook niet lekker, alsof ie teweinig benzine krijg. Hij bleef ook met moeite stationair draaien, hij kon net z'n hoofd boven water houden!
Dus 1 cilinder draaide niet of maar half gas mee, de uitlaatbocht was ook minder heet. Waarschijnlijk doordat de carburateurs een beetje verstopt zitten omdat ik m'n tank omgespoeld heb.

Dus ik wil m'n carburateurs schoon gaan maken, vervolgens de kleppen stellen en als laatste m'n carburateurs laten synchroon stellen bij de dealer.

Dus dat was mijn vakantie in een notendop!!Het begon en eindigde niet al te best!
Ik rij trouwens een Bandit 600 uit '97!
 
Succes met je bandit,

en vlgende motor vakantie veel succes toegewenst,

ik ga binnekort een paar dagen rijden in de ardennen, hopen dat het gaat lukken zonder schade of mankementen, gaat denk ik wel lukken
 
Zoek eens op een motorsloop naar een 2e hands tank. Kans dat deze verder of op andere plekken gaat doorroesten is erg groot.
 
Eindelijk met de motor op vakantie! Vanuit midden-limburg naar groningen, samen met een paar vrienden. De hele rit lekker gereden en nergens problemen mee.

Eenmaal aangekomen stap ik van de motor en zie allemaal roestvlekjes op m'n blok, toen ik m'n blok ging bekijken zag ik ineens dat m'n benzinetank een beetje aan het lekken was, een centimeter of 5 naast de benzinekraan... leuk is dat!
Na verloop van tijd werd het gaatje een beetje groter ( waardoor het aftappen ook wat sneller ging ).

De volgende dag met de tank op zoek naar een bedrijf/dealer in de buurt die um eventueel zou kunnen lasseb of repareren. Maar niemand wou de tank lassen ivm het dunne materiaal en de kans dat het gat alleen maar groter wordt door het lassen.
Vervolgens hebben we zelf het gat gedicht met een 2 componenten hars voor metaal, mooi kleurtje erover en klaar... Iemand een idee hoe lang dit zal houden? Of alsnog een oplossing waarmee ik voor altijd van het gezeur af ben? ( behalve een nieuwe tank, die is te duur! )

Op de weg naar huis merkte ik dat m'n motor ineens niet helemaal lekker liep. Hij begon wat te stotteren in de lage toerentallen, boven de 6000 toeren liep ie beter.
Onderweg wat gegeten en toen ik vervolgens weg wou rijden startte m'n Bandit ook niet lekker, alsof ie teweinig benzine krijg. Hij bleef ook met moeite stationair draaien, hij kon net z'n hoofd boven water houden!
Dus 1 cilinder draaide niet of maar half gas mee, de uitlaatbocht was ook minder heet. Waarschijnlijk doordat de carburateurs een beetje verstopt zitten omdat ik m'n tank omgespoeld heb.

Dus ik wil m'n carburateurs schoon gaan maken, vervolgens de kleppen stellen en als laatste m'n carburateurs laten synchroon stellen bij de dealer.

Dus dat was mijn vakantie in een notendop!!Het begon en eindigde niet al te best!
Ik rij trouwens een Bandit 600 uit '97!
www.tankcure.nl
 
Zoek eens op een motorsloop naar een 2e hands tank. Kans dat deze verder of op andere plekken gaat doorroesten is erg groot.

Dacht ik ook aan! (ik zoek nu net even naar een tank voor een bandit 600, en zie zomaar een paar 'roest in de tank' berichten. Volgens mij is dat niet al te fijn voor je motortje! Snel wat aan doen dus!

Succes
 
op de sloop heb je kans dat de tank nog slechter is als je eigen tank.
of ze moeten hem behandelt hebben met n laagje olie.(wat ik niet geloof)
n lege tank roest harder dan n volle
gewoon de tank behandelen met Tank Cure
kost wat tijd maar het werk wel en de kosten zijn ook niet zo hoog :N
het doorroesten is bij de XJ900F/N ook n groot probleem.
maar n ieder die z,n tank heeft laten harsen/coaten hoor je niet meer over lekkage
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan