Op vakantie met de t max

5 jul 2009
6
3
Hey guys/girls


Ik ben benieuwd of er mensen zijn die met de
t -max op vakantie(lees kamperen) gaan,en hoe ver! Belgie/duitslend e.d zijn natuurlijk makkelijk te doen.

Welk bagage mogelijkheden gebruiken jullie of juist niet? Ik zag een set zijtassen van givi maar dan moet je ook de topkoffer van givi nemen ivm met rug steuntje vrouw. Iemand hier ervaring mee. Zie bijlage.

Optie 1
Ik zelf dacht aan de top koffer yamaha 50L /ruimte onder het zadel /tunneltas18Lvan yamaha totaal ongv 100/110L

Optie 2
Zijtassen givi 2x20L / topkoffer givi 56L/ tunneltas yamaha 18L / ruimte onder zadel.
150/160L

Het is voor mij allemaal nieuw dus ben benieuwd wat jullie vinden. Alle tips zijn welkom

Gaat om 2 personen geen koude bestemming. Weekje kleding tentje matjes slaapzak enz wat je allemaal meeneemt mijn plan is om alles de kleinste pakmaat van te kopen. geen kookgerei.

Groetjes nick
 

Bijlagen

  • 0D5BF9D1-8807-4655-9C4C-C05745FE4EDE.png
    0D5BF9D1-8807-4655-9C4C-C05745FE4EDE.png
    76,4 KB · Weergaven: 53
Ik ben benieuwd of er mensen zijn die met de
t -max op vakantie(lees kamperen) gaan,en hoe ver! Belgie/duitslend e.d zijn natuurlijk makkelijk te doen.
Er zijn lui die met een Honda Super-Cub de hele wereld over gaan, dus met een T-Max moet dat ook wel lukken. Ik zou vooral een goed slot meenemen.

@Gerdien reist dacht ik met een N-Max, misschien dat die tips heeft
 
Ik reis met een N-Max, maar zonder passagier. Ik rijd gemakkelijk naar Italië toe.
Tent (en wat nog meer kan) doe ik onder het zadel. Ik heb een flinke waterdichte tas op de buddy en kleine waterdichte zijtassen. In mijn koffer vaak alleen dingen die ik onderweg nodig heb, zoals drone, regenbroek en eten en drinken.
Ik heb ook alles compact. Maar heb wel kookgerei en een stoeltje bij mij.
Jij hebt zeker zijtassen + topkoffer (of grote tas achterop) nodig.
 
Dat is gewoon een moderne motor/scooter dus why not... ik rij op een 400 jaar oude Vespa naar Spanje, gaat ook met gemak
Je doet er ook 400 keer zo lang over omdat je dat ding steeds uit elkaar moet halen :+
Tot vorige week donderdag reed ik een Kymco Downtown 300i (die is vorige week tot heilige schroot gereden omdat een koekblikker even zonder te kijken uit een oprit kwam) en ik ben daarmee via het Zwarte Woud naar Normandie gereden. en uiteraard ook weer terug :Y
Ik heb een koffer achterop en achter me de meest goedkope 50 liter tas die ik kon vinden. Echt 0 problemen. Het rijdt anders dan met de motor. Niet eens veel sneller, want de gemiddelde snelheid is bijna vergelijkbaar, maar gewoon anders...
 
ik rij ook T max en heb eens een weekend geprobeerd vanuit BE, ik had een grote sporttas onder het zadel en een tunneltas van Givi en met zen twee naar de Eifel, wij hadden wel geen tent enz bij.... wij hadden een hotel in Heerlen en van daaruit heel de Eifel doorkruist , was een leuk weekend en een 1000km gereden.
Je kan er gerust overal mee geraken, het is maar hoe je het allemaal wilt doen. ;)
 
Nou is een tmax wel wat anders dan een sh 300 waar ik mee reed, maar kijk voor de zekerheid even wat de maximale belasting mag zijn. 2 personen en bagage kan behoorlijk oplopen qua kilo's
 
Als je wilt camperen, zou ik wel zo compleet mogelijk gaan. Dus, met stoeltje en iets om koffie mee te maken bv. Anders wordt het cramperen.. Ga gewoon ff naar dechatlon, die hebben veel compact en betaalbaar spul.
Wat ik zelf graag doe is reizen met de apps van booking & airbnb, meestal check ik pas rond 3 a 4 uur waar ik wil slapen en ik zit eigenlijk nooit zonder plek. Soms in een hotel, soms appartement, maar ook wel eens een camping waar ik dan accomodatie huur.
 
Dit jaar op de Tmax500 met vrouw achterop camperen in Duitsland. Tent onder het zadel, kookspullen etc in de consoletas, stoeltjes, luchtbedden, zelfs hoofdkussens in zijtassen, slaapzakken boven op de tassen en kleding in de topkoffer. 25 kg aan bagage. Wel vering laten aanpassen, hyperpro
 
Als je wilt camperen, zou ik wel zo compleet mogelijk gaan. Dus, met stoeltje en iets om koffie mee te maken bv. Anders wordt het cramperen.. Ga gewoon ff naar dechatlon, die hebben veel compact en betaalbaar spul.
Wat ik zelf graag doe is reizen met de apps van booking & airbnb, meestal check ik pas rond 3 a 4 uur waar ik wil slapen en ik zit eigenlijk nooit zonder plek. Soms in een hotel, soms appartement, maar ook wel eens een camping waar ik dan accomodatie huur.
Ja, een stoeltje en koffie-attributen MOETEN echt mee op vakantie. Je wilt 't toch leuk hebben!
Vaste gewoonte bij aankomst nieuwe kampeerplek om eerst stoeltje uit te klappen, laarzen uit en blikje bier open klikken.
Daarna ga ik pas denken aan tent opbouwen ect. Het is tóch je vakantie?

Decathlon heeft zeker veel spul voor een goede prijs. (maar ook bijv Obelink heeft veel voor weinig geld)
Ook makkelijk dat alles te koop is op 1 plek. Toch heb ik zelf nauwelijks spul uit deze winkel.
Cijfer hiervoor is meestal maar een 7-tje. Maw er is beter/ kleiner/ lichter spul te koop. Da's wel duurder!
 
Terug
Bovenaan Onderaan