Op vakantie met een gloednieuwe motorfiets.

Helaas niet in de buurt van waar we zaten.
Maar wel de rest van de huurhuizen stijf tegen elkaar aan geparkeerd
Haha ik dacht "in een ander land" zo daar bij 3 landenpunt een koud kunstje natuurlijk 😂
 
Ik maak me er niet druk om, het is vakantie. Schijfremslot mee en dat moet het maar zijn. Ketting ga ik echt niet meenemen, loodzwaar en op de meeste campings is toch niks om hem aan vast te leggen. Ik denk altijd maar zo, het dievengilde wat op campings af komt zijn op zoek naar snel en makkelijk geld, telefoons, portemonnees, waarmee ze snel en makkelijk kunnen cashen, en een motor is dat niet.

In alle jaren kamperen is er 1x iets gejat, een lege rugzak uit mijn voortent, dus die schade was beperkt. Was op een camping in Tsjechië.

Wat ik wel eens heb gehoord is dat ze 's nachts de zijkant van je tent open snijden en er kleding uit trekken om te kijken of er iets in de zakken zit, dus sleutels, portemonnee en telefoon gaan bij mij altijd in de slaapzak.

Een keer op een camping in Servië voelde het niet zo goed, geen hekken om de camping, alles zichtbaar vanaf de openbare weg en veel volk wat daar maar een beetje rond hing. Het gras stond vrij hoog en ik heb toen een donkere scheerlijn aan de zijstandaard gehaakt, en die tussen het hoge gras door de tent in laten lopen. De andere kant vastgebonden aan de brander waarop 2 lege pannen op scherp stonden, zodat het hele spul bij geringe beweging zou omvallen en het nodige geluid veroorzaken. Je raadt het al, niks gebeurd.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tuh
Ik maak me er niet druk om, het is vakantie. Schijfremslot mee en dat moet het maar zijn. Ketting ga ik echt niet meenemen, loodzwaar en op de meeste campings is toch niks om hem aan vast te leggen. Ik denk altijd maar zo, het dievengilde wat op campings af komt zijn op zoek naar snel en makkelijk geld, telefoons, portemonnees, waarmee ze snel en makkelijk kunnen cashen, en een motor is dat niet.

In alle jaren kamperen is er 1x iets gejat, een lege rugzak uit mijn voortent, dus die schade was beperkt. Was op een camping in Tsjechië.

Wat ik wel eens heb gehoord is dat ze 's nachts de zijkant van je tent open snijden en er kleding uit trekken om te kijken of er iets in de zakken zit, dus sleutels, portemonnee en telefoon gaan bij mij altijd in de slaapzak.

Een keer op een camping in Servië voelde het niet zo goed, geen hekken om de camping, alles zichtbaar vanaf de openbare weg en veel volk wat daar maar een beetje rond hing. Het gras stond vrij hoog en ik heb toen een donkere scheerlijn aan de zijstandaard gehaakt, en die tussen het hoge gras door de tent in laten lopen. De andere kant vastgebonden aan de brander waarop 2 lege pannen op scherp stonden, zodat het hele spul bij geringe beweging zou omvallen en het nodige geluid veroorzaken. Je raadt het al, niks gebeurd.
Goeie tip!
Zat al te denken aan een belletje wat vissers gebruiken.
 
Slaapzakken stelen.. wat is dat spul 2e hands waard?
Jij overschat de intelligentie van de gemiddelde crimineel...

Bij een bekende van me was bij een inbraak haar collectie vibrators gejat. Ik schat in dat die 2e "hands" ook niet veel waard zijn.
 
Valkenburg en Drielandenpunt zijn inderdaad beruchte plekken voor wat betreft het stelen van motoren.

Ikzelf ben niet zo van het kamperen, dus ik zoek altijd een hotel of pension op. Aandachtspunt is daarbij zeker waar ik mijn motor kwijt kan.
Want als die ergens staat waar ik het niet vertrouw, doe ik toch geen oog dicht, ook al heb ik nog zo'n mooie kamer. En dan gaat het meer om de gevoelswaarde dan om de dagwaarde van de motor.
Ben in Ljubljana eens uit een hotel vertrokken. Bij het reserveren overdag gevraagd of mijn motor veilig kon staan. Kom ik daar, moest de motor in een steeg naast een paar vage kroegen staan. Meteen een ander hotel gezocht, waar ik de motor wel fatsoenlijk kon parkeren.
 
Beruchte plekken of evt jouw voortuin.
Als ze jouw motor willen hebben, dan is ie gewoon 'pleitte'.

Zo erg is het niet altijd. Niet alle wilde verhalen zijn altijd waar.
Mijn motor 's nachts buiten geparkeerd in klein stadje op Sicilië, maar ook in centrum van Palermo. Nix aan de hand!

Maar je hebt wel gelijk, dat als jou een goede plek voor de motor is beloofd en blijkt een duister steegje te zijn, dan wegwezen!
 
Ja, maar als je op de motor bent, krijg je geen motor als vervangend vervoer. Dáág vakantie! Met de auto vind ik er geen moer aan B|
Maar een motor als vervangend vervoer klinkt leuk maar is het volgens mij niet. Tenzij ik echt precies dezelfde GSA zou krijgen zodat mijn koffers ervan kunnen, mijn tanktas en tent erop, etc. Dat is niet erg waarschijnlijk dus dan is een auto toch een beter alternatief.

Ik heb in 2013 voor een week een Fiat Panda als vervangend vervoer gehad terwijl mijn motor werd gerepareerd. En het was best leuk rijden met die Panda in de Dolomieten.
 
Nou noem een Panda maar leuk?
Als je dan een echte berg ziet, dan in laagste versnelling naar boven sukkelen.

Paar jaar terug kon ik in Malaga voor weinig meer eurie een huur-Hyundai i10 omruilen voor auto met meer power.
Dat was dan weliswaar nog geen racer, want ook die had in Andalusië soms moeite tegen een berg op.
Ja, deze zakte soms al in, in de 2. Ik schat met beoogd pruttel-bakkie dat het wel de 1 zou zijn geworden.
 
Beruchte plekken of evt jouw voortuin.
Als ze jouw motor willen hebben, dan is ie gewoon 'pleitte'.

Zo erg is het niet altijd. Niet alle wilde verhalen zijn altijd waar.
Mijn motor 's nachts buiten geparkeerd in klein stadje op Sicilië, maar ook in centrum van Palermo. Nix aan de hand!

Maar je hebt wel gelijk, dat als jou een goede plek voor de motor is beloofd en blijkt een duister steegje te zijn, dan wegwezen!
Dat klopt, ze kunnen hem ook gewoon thuis uit de schuur halen, en als ze hem echt willen, dan krijgen ze hem toch wel.
Ik probeer altijd het risico voor de motor te beperken, maar wil aan de andere kant ook zeker niet paranoia worden en dan nergens meer heen durven te gaan.

Zonder motor heb ikzelf ook wel op "onveilige" plaatsen rondgelopen en dingen gedaan waarvan elke reisgids roept dat je dat vooral niet moet doen, zoals bijvoorbeeld 's nachts in een buitenwijk van St.Petersburg of Moskou in je uppie een café binnenlopen en een biertje bestellen. 😂😎
 
Wij gaan al 20 jaar met de motor op vakantie. Niet altijd met een nieuwe natuurlijk want ik koop niet elk jaar een nieuwe motor. Maar die zet ik gewoon buiten op straat als het nodig is. Op slot met een schijfremslotje. Nog nooit iets mee gebeurd.

Natuurlijk probeer ik altijd zo veilig mogelijk te stallen maar dat lukt niet altijd. In Frankrijk heel vaak gewoon op straat geparkeerd, of zoals afgelopen jaar op een marktplein. In Tossa de Mar gewoon op een openbare parkeerplaats, idem op diverse plakken in Italië.

Dit jaar gaan we met een verse motor naar Italië, waarschijnlijk ook nog vrij zuidelijk, en ik ga het niet anders doen. Op slot, alarm erop en een schijfremslotje.

Vaak ben je te bang.
 
Natuurlijk probeer ik altijd zo veilig mogelijk te stallen maar dat lukt niet altijd. In Frankrijk heel vaak gewoon op straat geparkeerd, of zoals afgelopen jaar op een marktplein. In Tossa de Mar gewoon op een openbare parkeerplaats, idem op diverse plakken in Italië.

Dit jaar gaan we met een verse motor naar Italië, waarschijnlijk ook nog vrij zuidelijk, en ik ga het niet anders doen. Op slot, alarm erop en een schijfremslotje.

Vaak ben je te bang.
Ik was ook met de motor in Zuid-Italië. Nergens last van gehad!
In Lecce stond ik geparkeerd naast 2 (vrijwel) nieuwe Belgische Ducati's. Dan maak ik me geen zorgen meer!

Voordeel van Italië is, dat in iedere stad hele rijen met motoren/ scooters/ brommers staan. Waarvan vele met topkoffer erop.
Je zet 'm er gewoon tussen. Het zou raar zijn, dat van alle motoren, net die van jou wordt gestolen.

Wat ik altijd wel doe, is de kenteken-plaat voor bijv een blinde muur parkeren, zodat die niet wordt gezien.
Een vreemd kenteken trekt toch extra aandacht. Wat zou er in de topkoffer kunnen zitten?
 
Laatst bewerkt:
Ook twee jaar in Frankrijk met de Motor🏍️ en Tentje⛺ e.d. op vakantie, vorig jaar 3300km gereden.
Op festival🎉 gestaan en kleine campings waarvan enkele motor campings. Geld 💶en sleutels op zak rest gewoon lekker laten liggen, motor niet eens op slot. gewoon op je gevoel afgaan of het gaat of niet, anders verder tuffen. Wel ben ik ergens een stadje🏙️/dorpje verder gereden omdat er teveel bekijks👀 was van een aantal mensen kreeg hierbij een naar🤔 gevoel, verder gereden kijken of ik niet gevolgd werd en dan maar een dorpje verder wat gaan drinken en bekijken. Heel veel heb je niet bij, dus laat de spullen er vaak gewoon opzitten stelen is vaak niet eens de moeite waard denk ik dan. Vaak staan er ook al motoren met bepakking ook en zet je hem er gewoon bij. Dit jaar naar een ander land en hier zien we weer wel.

@mean-machine goede tip van kenteken !!!
 
Laatst bewerkt:
Eens, vaak ben je te bang.

Maar, soms te naïef en onvoorzichtig.
Want het lijkt me dat je met sommige handige tips een hoop ellende kan voorkomen.
En je slaapt dan gewoon lekkerder
;)
Blijf thuis :]

Tja ,nieuwe motoren:+

 
Laatst bewerkt:
Blijf thuis :]

Tja ,nieuwe motoren:+

Die had ik al eerder gezien, geeft die vent nou zo veel gas of zo?
Ikzelf ben iets voorzichtiger geweest bij het ophalen O-)


Hoop tips gezien, dank daarvoor.
Beste is gewoon niet te veel over nadenken dus.
En de echt gure plekken een beetje mishouden.
Nu zoek ik niet echt de drukte op, dus dat zit wel goed👍
 
De motor in zicht van anderen, overdag. Dan slot aan iets wat echt vast is....niet een dun boompje..... en aan het frame. Niet aan iets van je motor dat los gedraaid kan worden, zoals een beugel.
's avonds dichtbij huizen waar men woont, niet in een afgelegen plek, zoals een bedrijvenpark, waar het 's avonds geen haan kraait....
ook hier aan een paal
 
Terug
Bovenaan Onderaan