Op vakantie met een gloednieuwe motorfiets.

Bij sommige campings moet je de auto / motor op een parkeerplaats zetten. Deze camping hebben dus niet de voorkeur.
Nog nooit meegemaakt. Wel dat het de regel was, maar toen ik aangaf dat ik hem liever op de plek naast m'n tent heb en hem alleen gebruik om morgenvroeg weer weg te komen, was het geen enkel probleem.
 
In de thuissituatie lijkt het gewoon via de rdw te lopen.
Je zoekt op gewenst type, en je kan zo naar het adres rijden waar die staat.
Hoef je alleen maar een medewerker om te kopen
Denk ook aan social media / marktplaats en gewoon rondrijden en kijken.

Maar soms worden er ook motoren gestolen waarvan je denkt, waarom? Geen zin om te lopen of zo:?
Voor de verkoop van onderdelen..
 
Ik lees hier in diverse topics op MF dat motorrijders onderweg, en van te voren, vooral druk bezig zijn met de vraag: "het hotel heeft toch wel een afgesloten garage?". Hoe is het mogelijk dat dit zo ontzettend belangrijk is? (Oké, geen vage achterbuurten).
Mijn africatwin staat gewoon naast de tent buiten, ook in de regen. En igv een hotel: op de stoep op stuurslot.
Onafhankelijk van wie dan ook s-morgens weer vertrekken.

Edit: iedereen moet gewoon doen wat hij of zij het prettigs vindt hoor!!
Zo denk ik er ook over.
Iedereen van de club wil graag zijn motor in een afgesloten garage parkeren.
Als er dan niet genoeg plaats is, zet ik de mijne wel buiten. Terwijl ik veruit de jongste motor heb.
 
Heeft er iemand hier als motorrijder wel eens besloten een andere camping op te gaan zoeken vanwege het idee dat je er niet veilig staat.
Ja, ik dus wel.
Kwam op een camping waar ik m'n tentje naast een andere motorrijder wilde plaatsen.
Komt hij naar me toe en meldt dat de groep die daar iets verder zit zigeuners zijn. Of ik wel wilde blijven? NEE dus!
Hijzelf kwam er laat achter maar ging zijn tent ook niet alleen laten. Voor hem was 't maar 1 nacht.
Mijn plan was om enkele dagen wat leuke dingen in de omgeving te gaan bezoeken.
Als je weet van zulke buren dan ga je niet met een gerust hart op stap. Je loopt dan hele dag met een naar gevoel.
Het spul snel provisorisch opgebonden en doorgereden naar eerstvolgende camping.
 
Bij sommige campings moet je de auto / motor op een parkeerplaats zetten. Deze camping hebben dus niet de voorkeur.
Ik ben om deze reden wel eens direct weer vertrokken.
Even een praktische vraag omtrent op (kampeer) vakantie met je nieuwe motorfiets.
Ik zou niet met een nieuwe motorfiets op vakantie gaan.
Niet om het stelen, want een nieuwe zal meestal wel goed zijn verzekerd.
Hoewel....? Je hebt evt erna flinke rompslomp en je vakantie is bedorven.

Maar vooral dat je in de vakantie best wel eens een beschadiging oploopt.
Bijv de motor valt om of bij opbinden gaat er een gesp langs de lak of bagage blijkt toch door trillen te hebben gekrast ect.
Met mijn oude FZ zit ik er dan niet mee. Heerlijke reismotor die van een krasje echt niet slechter gaat rijden.

Omdat de motor oud is kan je 'm ook vaak overal parkeren.
Zelfs in centrum van Palermo gewoon naast de andere motoren gezet, die veel nieuwer zijn en veel meer glimmen.
In Lecce (Z.Italië) parkeerde ik de motor midden in de stad. Komt er een groep Belgen met vrijwel nieuwe Ducati's naast mij staan.
Welke motor zouden ze het eerst stelen denk je?

Vwb garage, is natuurlijk oke als de motor 's nachts onderdak kan staan. Maar een must is het ook niet.
Wel 1x in de Harz dat het de hele nacht hevig regende. Oef, wil die morgenvroeg nog wel starten? Bleek geen probleem.
 
Even een praktische vraag omtrent op (kampeer) vakantie met je nieuwe motorfiets.

Is er veel kans op diefstal op de camping, tijdens het winkelen, of als je een avondje aan de wandel gaat?

Natuurlijk is dit per regio verschillend, waarschijnlijk zullen er ook gebieden zijn waar je motor gewoon op straat onder je reet vandaan getrokken wordt.

Hoe ga je met deze risico’s om?
Zoals locaties vermijden, de motor achter de tent zetten, (zware) kettingen meeslepen?

Wie heeft er tips?
Zelf blijf ik in Europa, maar er zullen er vast wel een aantal naar andere werelddelen trekken.

De motor in beton gieten, zak zand over de kop trekken en niet meer uit bed komen, dat werkt 't beste. :Y
 
Ja, ik dus wel.
Kwam op een camping waar ik m'n tentje naast een andere motorrijder wilde plaatsen.
Komt hij naar me toe en meldt dat de groep die daar iets verder zit zigeuners zijn. Of ik wel wilde blijven? NEE dus!
Hijzelf kwam er laat achter maar ging zijn tent ook niet alleen laten. Voor hem was 't maar 1 nacht.
Mijn plan was om enkele dagen wat leuke dingen in de omgeving te gaan bezoeken.
Als je weet van zulke buren dan ga je niet met een gerust hart op stap. Je loopt dan hele dag met een naar gevoel.
Het spul snel provisorisch opgebonden en doorgereden naar eerstvolgende camping.
Of de motorrijder die jou waarschuwde voor de "zigeuners" had gewoon geen zin in een buurman zo dicht langs zijn tentje. :+
 
Ik lees hier in diverse topics op MF dat motorrijders onderweg, en van te voren, vooral druk bezig zijn met de vraag: "het hotel heeft toch wel een afgesloten garage?". Hoe is het mogelijk dat dit zo ontzettend belangrijk is? (Oké, geen vage achterbuurten).
Mijn africatwin staat gewoon naast de tent buiten, ook in de regen. En igv een hotel: op de stoep op stuurslot.
Onafhankelijk van wie dan ook s-morgens weer vertrekken.

Edit: iedereen moet gewoon doen wat hij of zij het prettigs vindt hoor!!
Maakt natuurlijk ook wel uit of je motor een afgetrapte 13 in een dozijn gebruiksfiets is of een gekoesterd hobby object.
Zoals jij met je motor omgaat doe ik dat bij mijn ouwe trapfiets bv.
Voor mijn hobby objecten is dat echter een compleet ander verhaal.

Met je ´Edit´ ben ik het dan weer wel helemaal eens.
 
Ik zorg er sowieso altijd voor dat mijn motor goed verzekerd is. Dat betekent voor mij de eerste drie jaar tegen nieuwwaarde plus accessoires en een stuurslot plus ART4 slot moeten voldoende zijn en ik moet de motor dus niet ergens aan vast hoeven zetten. Ik ga nooit kamperen, kies altijd redelijk luxe hotels en let er bij het boeken op dat de motor ofwel in een garage kan staan of op het eigen terrein van het hotel. Ik ben meerdere keren met een gloednieuwe motor op vakantie geweest en ga dat binnenkort weer doen. Ik gebruik altijd een schijfremslot.

Een aantal jaren geleden zijn van mijn man en mij onze nagelnieuwe elektrische fietsen gestolen. Ze stonden op het terrein van een hotel, met kettingen aan elkaar vast en aan de ketting van een hele zooi hotelfietsen. De volgende dag waren niet alleen onze fietsen weg, maar ook een heel stel hotelfietsen. Gelukkig waren onze fietsen goed verzekerd en hadden we redelijk snel weer nieuwe. Helaas was de mijne niet meer leverbaar en moest ik een andere kiezen, maar we waren wel blij dat we ze goed verzekerd hadden. (Unigarant/ANWB)
 
Afgelopen zomer een rondje Frankrijk gedaan op een gloedjenieuwe R1250GS Adventure en een gloedjenieuwe Superduke 1290 RR. Gewoon allebei 's nachts op het alarm, roadlock en nog een extra ketting om het achterwiel. Op campings gestaan en bij hotelletjes. Als we in een stad overnachten hadden we de motoren in de parkeergarage van het hotel (had de hotels hier vooraf op geselecteerd). En let er ook vooral op dat je ze niet vol in het zicht zet. Nergens problemen ervaren of onveilig gevoeld. Op willen vallen = aandacht krijgen, ook van de verkeerde mensen ;-). Probeer dat dus niet te doen.
 
Mijn motor is bijna 21 jaar oud en niet moeders mooiste, verwacht geen problemen.
 
Je koopt 'm om te gebruiken... om dan je nieuwe motor thuis te laten en maar met een oude te gaan reizen... Of het moet zijn om het gevoel van de oude (wat ik met de Vespa deed). Komende zomer gewoon lekker met een gloednieuwe motor op pad.
 
Of de motorrijder die jou waarschuwde voor de "zigeuners" had gewoon geen zin in een buurman zo dicht langs zijn tentje. :+
Hoe flauw kan je het zeggen? De camping was vrijwel leeg.
Anderen zullen ook wel vertrokken zijn voor dat gespuis.

Ik ga echt niet bovenop iemand staan. Houd ik zelf ook niet van. Er was meer dan voldoende ruimte.
Òf de camping moet wel heel vol staan. Maar meestal (beter: eigenlijk altijd) rijd ik dan wel verder naar een volgende.

Als 't me niet bevalt op een kampeerterrein dan ben ik na het bekijken net zo snel weer weg.
2jr geleden op Sardinië: Motor mocht niet direct naast de tent, bad+wc ver weg, kampeerplek niet vlak. Grrrrrrrrr :(
En dan had ik nog niet eens in de badhokken gekeken. Mss wel smerig? Muntje? :X
De campingbaas keek wel verbaasd toen ik alle papieren weer inleverde, wat hij blijkbaar niet verwachtte. Had nog nix betaald.
Met de motor vind je makkelijk en snel een andere camping.
Toch de keer waarover ik nu spreek, duurde het nog zeker 50 km. Dat wist die man natuurlijk??
 
Dit jaar mijn auto TL gereden in avignon..
Belletje naar ANWB, Verzekering, reisverzekering, Car SOS, en auto werd thuis afgeleverd, splinternieuwe toyota CHR, als vervanger, en gewoon vakantie doorgevierd....
Totaal geen moeite mee gehad, verzekeringsagent gemaild wat hij allemaal van mij wilde weten /hebben, en dooorrrrrrrrrrrrrrrrr
 
Dit jaar mijn auto TL gereden in avignon..
Belletje naar ANWB, Verzekering, reisverzekering, Car SOS, en auto werd thuis afgeleverd, splinternieuwe toyota CHR, als vervanger, en gewoon vakantie doorgevierd....
Totaal geen moeite mee gehad, verzekeringsagent gemaild wat hij allemaal van mij wilde weten /hebben, en dooorrrrrrrrrrrrrrrrr
Ja, maar als je op de motor bent, krijg je geen motor als vervangend vervoer. Dáág vakantie! Met de auto vind ik er geen moer aan B|
 
HAha, veel toerisme vooral. En voor zover ik weet veel diefstal van motoren. Vooral de populaire modellen van BMW’s en zo.
Dus de bedevaartsoorden voor motoristen trekken bandieten aan🤔
Best logisch natuurlijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: R-V
HAha, veel toerisme vooral. En voor zover ik weet veel diefstal van motoren. Vooral de populaire modellen van BMW’s en zo.
Nog maar te zwijgen over het aantal wielrenners B|

Afgelopen zomer richting 3landenpunt voor een lunch stop.
Komt er een Duitser op ons af rennen en begint te vertellen dat er net voor ons 2 motoren gejat zijn met een bestelbus.
En was aan het wachten op de eigenaren ivm getuige en kentekens etc..

Maar verder door gereden naar Valkenburg.
Daar de snackbar genomen en fietsen vol in het zicht gezet.
Uitgerekend wel weer zo'n kødt kneus met zijn huur scooter zo dicht op die van mij gezet dat ik zelf niet meer weg kon.

Jij 3x raden waar ik zijn scooter heb geparkeerdB|
 
Terug
Bovenaan Onderaan