Op vakantie met mijn nieuwe Bmwr1200

doen-ik-zeg-doen.gif
 
Ik wilde dit jaar ook voor het eerst met de motor op vakantie maar de vriend van mijn vrouw vind dat geen goed idee dus blijf ik thuis.
 
Maar heb hier toch een vraag over. Voeger ging ik altijd met de auto, maar sins mijn scheiding ga ik met een groepje mannen we zijn plus minus tussen de 50 en 65 jaar en alemaal ervaren moter rijders en niet van die geke gasgevers die denken dat ze moter kunnen rijden,want dat duurt langer dan je denkt. Nu na een heel verhaal. Ik had met de auto altijd een reis en crediet brief wat altijd goede hulp bood als dat nodig was. Maar nu gaan we met de moter, wat als er iets gebeurd zodat ik hulp nodig heb en de moter wil en loopt gewoon niet. Krijg ik dan een vervangende moter of moeten we verder met een auto wat helemaal niet de bedoeling was en zeker niet is, dus nu ben ik ban dat dat het einde van de vakantie is want auto rijden heb ik genoeg gedaan. Of zijn er aparte alternatieven hiervoor. Kan iemand mij dat vertellen. Met vriendelijke groet de asvalt slaken.😉😉😉😉
Ik ga dit jaar voor het eerst op vakantie met mijn nieuwe Bmw 1200 6 celinder. celinder.

GL1800 is ook een 6 cylinder boxer
Maar dit is een 1200cc. Ik d8 wel dat hij de 250km makelijk zou halen. Tegenvaller, 218 heb ik eruit kunnen hallen na een rit van 2 uur hij ging echt niet harder. Dacht dat er wat mis wad met de moter en ben terug gegaan naar de verkoper en ook naar echte Bmw rijders die zeiden dat dat heel normaal was. 1 voordeel ze zijn niet kapot te krijgen, en dat heb ik me door heel veel mensen laten zeggen vooral met boxermoter. Laat ik dat maar geloven. Want na 5min proefrit was ik al verkocht. Wat een heerlijke machine
 
Nu vragen we ons alleen nog af welke motor je dan hebt. Want een BMW met een 6 cylinder boxermotor bestaat niet
 
Maar heb hier toch een vraag over. Voeger ging ik altijd met de auto, maar sins mijn scheiding ga ik met een groepje mannen we zijn plus minus tussen de 50 en 65 jaar en alemaal ervaren moter rijders en niet van die geke gasgevers die denken dat ze moter kunnen rijden,want dat duurt langer dan je denkt. Nu na een heel verhaal. Ik had met de auto altijd een reis en crediet brief wat altijd goede hulp bood als dat nodig was. Maar nu gaan we met de moter, wat als er iets gebeurd zodat ik hulp nodig heb en de moter wil en loopt gewoon niet. Krijg ik dan een vervangende moter of moeten we verder met een auto wat helemaal niet de bedoeling was en zeker niet is, dus nu ben ik ban dat dat het einde van de vakantie is want auto rijden heb ik genoeg gedaan. Of zijn er aparte alternatieven hiervoor. Kan iemand mij dat vertellen. Met vriendelijke groet de asvalt slaken.😉😉😉😉



Maar dit is een 1200cc. Ik d8 wel dat hij de 250km makelijk zou halen. Tegenvaller, 218 heb ik eruit kunnen hallen na een rit van 2 uur hij ging echt niet harder. Dacht dat er wat mis wad met de moter en ben terug gegaan naar de verkoper en ook naar echte Bmw rijders die zeiden dat dat heel normaal was. 1 voordeel ze zijn niet kapot te krijgen, en dat heb ik me door heel veel mensen laten zeggen vooral met boxermoter. Laat ik dat maar geloven. Want na 5min proefrit was ik al verkocht. Wat een heerlijke machine
Dat kun je het beste vragen aan je verzekeraar.

Maar dikke kans dat vervangend vervoer niet een motorfiets is.
 
Nu vragen we ons alleen nog af welke motor je dan hebt. Want een BMW met een 6 cylinder boxermotor bestaat niet
Nee heb ik dat gezegt dan, mijn fout. Ik heb er een paar uur op gereden en hij staat nog bij de verkoper. Ik zeg wel eerlijk ik heb niet veel verstant van een Bmw, ik weet aleen dat er bij een bweoxermoter de celinders aan de zijkant naar buiten steken en dat is bij deze niet, gewoon vlak en een stukje motor zie je
 
Zal inderdaad verzekeraar specifiek zijn. Mijn combinatie ANWB en Interpolis gaf wel de ruimte voor een vervangende motor. Helaas was er geen zijspan beschikbaar in Engeland. En hadden we te veel bagage voor een motor. Dus kregen we een Ford Focus:r
 
Maar heb hier toch een vraag over. Voeger ging ik altijd met de auto, maar sins mijn scheiding ga ik met een groepje mannen we zijn plus minus tussen de 50 en 65 jaar en alemaal ervaren moter rijders en niet van die geke gasgevers die denken dat ze moter kunnen rijden,want dat duurt langer dan je denkt. Nu na een heel verhaal. Ik had met de auto altijd een reis en crediet brief wat altijd goede hulp bood als dat nodig was. Maar nu gaan we met de moter, wat als er iets gebeurd zodat ik hulp nodig heb en de moter wil en loopt gewoon niet. Krijg ik dan een vervangende moter of moeten we verder met een auto wat helemaal niet de bedoeling was en zeker niet is, dus nu ben ik ban dat dat het einde van de vakantie is want auto rijden heb ik genoeg gedaan. Of zijn er aparte alternatieven hiervoor. Kan iemand mij dat vertellen. Met vriendelijke groet de asvalt slaken.😉😉😉😉
Vervangend vervoer is praktisch gezien altijd een auto. Jammer genoeg.

Maar de kans dat je niet verder kunt is erg klein. Zorg dat het ding netjes onderhouden is en dan is een paar duizend kilometer altijd wel te rijden.

Het is trouwens motOr, niet motEr.
 
Dat kun je het beste vragen aan je verzekeraar.

Maar dikke kans dat vervangend vervoer niet een motorfiets is.
Daar ben ik dus ook bang voor. Maar ik heb hem ook pas een paar dagen en ben ban dan ik in een paar sloten tegelijk ben gevallen. Maar hij rijd zo lekker en was leterlijk meteen verkocht. Nu hoop ik niet dat ze mijn moter gaan afkeuren. Ik moet erop rijden en ben nu bang dat het nog een 4 celinder is ook nog omdat hij maar net over de 200km rijd
 
Daar ben ik dus ook bang voor. Maar ik heb hem ook pas een paar dagen en ben ban dan ik in een paar sloten tegelijk ben gevallen. Maar hij rijd zo lekker en was leterlijk meteen verkocht. Nu hoop ik niet dat ze mijn moter gaan afkeuren. Ik moet erop rijden en ben nu bang dat het nog een 4 celinder is ook nog omdat hij maar net over de 200km rijd
Weet niet welke R1200 je nou hebt, maar het is eenvoudig te zien. Heb je aan beide kanten zo'n uitstulping als op de foto hieronder is het een boxer. Je kunt ook je kenteken bij ovi.rdw.nl invullen of op je kentekencard kijken. Eventueel naar de handelsbenaming. Bij BMW is alles wat begint met R een boxer, K een 4 (of 6) in lijn, F een staande twin volgens mij en een G een eencilinder.

1672221866977.png
 
Daar ben ik dus ook bang voor. Maar ik heb hem ook pas een paar dagen en ben ban dan ik in een paar sloten tegelijk ben gevallen. Maar hij rijd zo lekker en was leterlijk meteen verkocht. Nu hoop ik niet dat ze mijn moter gaan afkeuren. Ik moet erop rijden en ben nu bang dat het nog een 4 celinder is ook nog omdat hij maar net over de 200km rijd
Kenteken hier invoeren: Particulier

Klik daarna op motor & milieu en je ziet daar de cylinder inhoud en het aantal cylinders.

Een 1200 zal sowieso nooit echt zuinig gaan rijden, dan had je een Honda NC750 oid moeten kopen.
 
Daar ben ik dus ook bang voor. Maar ik heb hem ook pas een paar dagen en ben ban dan ik in een paar sloten tegelijk ben gevallen. Maar hij rijd zo lekker en was leterlijk meteen verkocht. Nu hoop ik niet dat ze mijn moter gaan afkeuren. Ik moet erop rijden en ben nu bang dat het nog een 4 celinder is ook nog omdat hij maar net over de 200km rijd
Sterker nog, als het een bmw 1200 RT is, dan heb je maar 2 cilinders.
En 218 topsnelheid klopt ongeveer op de teller, op de gps is het nog minder...
Ze hebben tegen jouw gezegd dat de BMW betrouwbaar is....
Dat is niet helemaal waar maar meestal komt het wel goed.

Waarom de angst om in panne te vallen met een moderne motor?
Die kans is echt klein.
Ik rij al 10j woonwerk verkeer en in totaal ongeveer 300.000km op de motor zonder dat ik ook maar 1 keer stil stond. (En niet alle motoren waren modern/goed onderhouden)
 
Ik heb net de verkoper gebeld en jullie hebben gelijk. Het is wel een 4 celinder. Teleurgesteld, neehoor. Ben wel blij met deze cite, leer ik nog wat. Bedankt jongens voor de informatie
 
Terug
Bovenaan Onderaan