Op vakantie naar Frankrijk

666 charles

Rookie
25 jun 2005
8
0
zoutleeuw
Zijn er soms mensen die mee naar Frankrijk willen gaan met de moto ? Ik vertrek op 21 juli en ga eerst een paar dagen in de vogezen toeren om daarna af te zakken naar de Alpen om er de route des grandes alpes te doen .
 
Neu, ik (we) komen net terug van een weekje Bretange/Normandië...

Als ik je een tip mag geven: neem een gps routedinges mee. De wegbezijzering in Frankrijk is dermate frustrerend dat ik, meneer "gps is flauwekul" himself, nooit meer zonder gps terug ga naar Frankrijk.
 
Normandie is aan de andere zijde van Frankrijk en een beetje uit de buurt , maar alvast bedank voor het voorstel . groeten
 
Zijn er soms mensen die mee naar Frankrijk willen gaan met de moto ? Ik vertrek op 21 juli en ga eerst een paar dagen in de vogezen toeren om daarna af te zakken naar de Alpen om er de route des grandes alpes te doen .
Wat jij gaat doen beginnen wij komende vrijdag al mee, ook Vogezen/Franse Alpen we gaan 2 weken .
Bij terugkomst zal ik hier wat fotoos plaatsen als dat lukt .
gr Driver
 
Neu, ik (we) komen net terug van een weekje Bretange/Normandië...

Als ik je een tip mag geven: neem een gps routedinges mee. De wegbezijzering in Frankrijk is dermate frustrerend dat ik, meneer "gps is flauwekul" himself, nooit meer zonder gps terug ga naar Frankrijk.
Ik rij daar al 25 jaar zonder gps geval en ben nog steeds overal gekomen waar ik wilde.Soms met wat moeite das wel waar maar ik kies voor gewoon ouderwets kaart lezen en improviseren das namelijk ook het leuke van motorrijden vinnik.
gr.Driver
 
Wat jij gaat doen beginnen wij komende vrijdag al mee, ook Vogezen/Franse Alpen we gaan 2 weken .
Bij terugkomst zal ik hier wat fotoos plaatsen als dat lukt .
gr Driver
Leuk ,spijtig dat ik mijn verlof geen paar weken kan vervroegen. groeten 666 charles
 
Ik rij daar al 25 jaar zonder gps geval en ben nog steeds overal gekomen waar ik wilde.Soms met wat moeite das wel waar maar ik kies voor gewoon ouderwets kaart lezen en improviseren das namelijk ook het leuke van motorrijden vinnik.
gr.Driver
Ik verkies ook de ouderwetse kaart , deze valt niet zonder stroom of platte batterijen . 666 charles
 
ik vertrek op maandag 4 julie naar rougeux met een vriend, ook xjr...dorpje achter langres....
dennis

lekker een weekie rijden.. :]
 
wij vertrekken 1 augustus
bijna zelfde route
wij pakken de jura erbij en als het niet te heet is ook richting de alpen
dan een stukje italië en het meer van geneve
 
Goede dag
Ik vertrek maandag 18 juli naar de Provence in Frankrijk met de moto alleen.
Wie wil er meegaanmet zijne moto.
groetjes
Luc :] :] :] :]
 
Laatst bewerkt:
Ik verkies ook de ouderwetse kaart , deze valt niet zonder stroom of platte batterijen . 666 charles


Wij gaan eind augustus pas naar Zuid-Frankrijk. Wél met gps dinges danges :Y
Thuis zoeken we dan alvast de mooiste weggetjes uit (die je niet op een normale kaart vindt of hij moet erg gedetailleerd zijn).

Daarnaast hebben we uiteraard ook nog een ouderwetse kaart bij ons voor een beter totaaloverzicht.

En verder: de gps (onze is een Garmin overigens) gaat gewoon op de accu (niet op batterijen). Dus wat jij zegt dat als de stroom uitvalt je niet verder zou kunnen: klopt, maar jij ook niet. Als de accu uitvalt kan niemand meer rijden :X

De gps heeft trouwens meer voordelen. Je kunt de dichtstbijzijnde benzinepomp, hotel, camping, restaurant en weet ik veel wat automatisch laten zoeken.

Ook kun je van je route afwijken en hem de snelst mogelijke route terug en/of volgend punt laten berekenen. Ook best handig.
Voor het leuke motorrijden is dit een uitkomst, je rijdt in principe gewoon nooit meer fout (het ligt dan iig aan jezelf).


CAT
 
hallo Cat , Wat ik bedoelde is dat ik totaal geen gps nodig heb , ten eerste omdat ik over goede landkaarten en toeristische kaarten beschik en ten tweede hou ik wel van een beetje avontuur ( effen mis rijden maakt mij niet veel uit want het is tenslotte vakantie en Frankrijk is het einde van de beschaving niet). Als je echter georganiseerd wil reizen dan komt een gps je wel van pas . Alvast een goede vakantie ! Charles
 
hallo Cat , Wat ik bedoelde is dat ik totaal geen gps nodig heb , ten eerste omdat ik over goede landkaarten en toeristische kaarten beschik en ten tweede hou ik wel van een beetje avontuur ( effen mis rijden maakt mij niet veel uit want het is tenslotte vakantie en Frankrijk is het einde van de beschaving niet). Als je echter georganiseerd wil reizen dan komt een gps je wel van pas . Alvast een goede vakantie ! Charles


Over dat avontuur kan ik je volledig tegenspreken, want ooit was ik ook een aanhager van kaarten en wilde ik niks van GPS horen. Eerst met een PDA met TomTom3 en nu met een Garmin SP 2610. Juist dat avontuurlijke blijft ook met een GPS volledig bestaan. Je moet ook geen slaaf van je GPS worden maar zien als een hulpmiddel. Je moet eens uitrekenen wat voor tijd het scheelt om niet steeds van de motor af te stappen om de kaart te bekijken, route om te leggen etc. Globaal komt het er op neer dat als je 5 minuten op je kaart gaat zitten koekeloeren dat je al gauw een kwartier kwijtbent, DAT RIJD IK LIEVER! Als je dan in een rit van 400km 4 keer op je kaart kijkt, ben je een uur later aan het bier dan ik :+ Juist als ik een mooi weggetje ergens zie duik ik erin en hoef ik niet weer een kwartier op de kaart te kijken waar ik ben, Truus brengt me wel naar het eindpunt.
 
Zijn er soms mensen die mee naar Frankrijk willen gaan met de moto ? Ik vertrek op 21 juli en ga eerst een paar dagen in de vogezen toeren om daarna af te zakken naar de Alpen om er de route des grandes alpes te doen .

He 666 charles. Mijn verlof begint de 22e, dus de 23e kan ik op mn fiets klimmen! Frankrijk lijkt mij ook wel wat, maar kon nog geen reisgenoten vinden, niet dat ik dat noodzakelijk vind, maar tis wel leuker.
Wat zijn verder de plannen qua tijd/snelheid/rijstijl/ etc?

onder voorbehoud, lijkt het me dus wel wat.

Groeten Tom
 

ik vertrek maandag ook naar frankrijk in me uppie, alleen dan eerst naar Amiens en een paar dagen later ga ik door naar bretagne, ligt dat een btje op de route?
 
al die geitenwollen ,ouderwetse ,enorme zeiklullen,die nix van navigatie gps ,willen weten.wat denk je nou in godsnaam voor een voordeel te hebben met die kutkaart ,,behalve dag later aankomen op je bestemming,,tank meer benzine vebruikt,,en hoop gezeik om Uberhaupt op de plaats van bestemming te komen.
,,
 
Terug
Bovenaan Onderaan