Op wat voor fiets ben jij begonnen?

SHiQ

MF'er
22 mei 2004
106
0
Kampen
Ik ben eensch benieuwd op wat voor fietsen jullie begonnen zijn! Ik mag binnenkort afrijden en ga dan ook zeker kijken naar een fiets! (liever een motor dan een auto! Auto rijden doe ik al genoeg voor me werk (taxi)).

Dus op wat voor fiets ben jij begonnen! En wat zijn je ervaringen als beginner!?
 
Zo eentje....

tricycle.jpg
 
vet... hoeveel kw heeft zo'n ding? Ik vind em wel vet! :P Issie makkelijk plat te leggen in de bocht? :P :)

heeeeeel makkelijk,het rechtop zetten ging ook heel makkelijk,makkelijker als mn eerste motorfiets in elk geval.

1983_GSX750E4_450.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik ben begonnen (en rijd momenteel nog steeds) op een 125cc.
Een motoscooter van Gilera (Runner - 2 takt) was mijn éérste.
De bedoeling was na een tijdje voor mijn rijbewijs te gaan voor een zwaardere moto.
Ik reed voor mijn werk heen en terug 20km, nu op mijn nieuw werk nog amper 10km heen en terug en voor uitstapjes heb ik ondervonden dat dat met een 125cc ook prima gaat, zolang je de snelweg maar vermijd.
Heb 6 maanden geleden een jonge 2 de hands 125cc'tje kunnen aanschaffen, is 4 jaar en er stonden een goeie 350!! echte kilometers op de teller, nu al 3500 en ben er zeer tervreden van.
Dus we blijven daar nog maar een tijdje mee rijden. :]
 
Ben zo'n 5... haast 6 jaar, geleden begonnen op een Honda VT500c uit 86. Maar rij nu alweer iets meer dan 4 jaar blij rond op mijn VFR.
 
Suzuki GSX-R 750 SRAD, fijne motor, achteraf een foute beslissing om daarmee te beginnen, is moeilijker leren denk ik.
Iets kleiner beginnen was beter geweest, maarja, achteraf geoordeeld.
 
Zoiets lijkt mij ook wel geschikt om mee te beginnen! :) Sport/tour fiets. Niet al te zwaar!

Ik les nu op GSF 600N, ook een best leuke fiets hoor! :)

Het is maar wat je niet al te zwaar noemt. Leeg 210 kilo (stalen frame).. ;)

Maar het is inderdaad een geschikte beginnersfiets. Het stuurt heerlijk, heeft best veel kracht nog, maar is neit zo'n ontzettend kanon. Het zit best lekker, dus touren gaat prima. Wil je wat gassen wil die best wel. Hij is niet zo venijnig, dus ook geen problemen. Een aanrader, en niet eens zo duur!

Oh, en het ziet er ook gewoon ontzettend mooi uit!
 
M'n eerste en huidige motor is een R6 uit 2000. Lang zitten twijfelen of het verstanding zou zijn om op een supersport te beginnen, maar nog geen moment spijt van gehad. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan