Op wat voor manier hebben jullie 25kw?

Op wat voor manier hebben jullie 25kw?

  • Netjes op kenteken!

    Stemmen: 22 71,0%
  • Alleen met uitdraai! En nog geen boetes van de Politie

    Stemmen: 3 9,7%
  • Alleen met uitdraai! En al wel boetes van de Politie

    Stemmen: 1 3,2%
  • Ik rijd op een volvermogen motor, ookal heb ik een 25kw rijb

    Stemmen: 5 16,1%

  • Totaal aantal stemmers
    31
Het motorkenteken van m'n motor heeft netjes een 25kw aantekening.
Vorige eigenaar heeft echter bij mijn motor het 25kw setje verwijderd. B|
Nog geen zin gehad om 25kw setje er weer in te zetten eerlijk gezegd. O-)
 
Het motorkenteken van m'n motor heeft netjes een 25kw aantekening.
Vorige eigenaar heeft echter bij mijn motor het 25kw setje verwijderd. B|
Nog geen zin gehad om 25kw setje er weer in te zetten eerlijk gezegd. O-)


Hehe jij bent een stoute jongen.. :P

Ga je dat nog wel doen? :P
 
vol vermogen, geen 25kw op kenteken, geen uitdraai... gelukkig issie volvermorgen 19kw nog wat rechtstreeks uit de fabriek en heeft de verzerkering er geen probs mee
 
Kwam er pas achter dat mn motor geen 25 kw was (al zij verkoper van wel) en er geen typegoedkeuring voor was nadat ik mn motor al had gekocht, dat was kut :(
Dus rij nu alleen met uitdraai. (nog geen boete gehad *D )
 
Kwam er pas achter dat mn motor geen 25 kw was (al zij verkoper van wel) en er geen typegoedkeuring voor was nadat ik mn motor al had gekocht, dat was kut :(
Dus rij nu alleen met uitdraai. (nog geen boete gehad *D )

nooit gedacht aan het koopcontract te ontbinden?
 
nooit gedacht aan het koopcontract te ontbinden?

Nee want ik had al betaald en alles, daarna heb ik de motor latten schorsen omdat ik nog aan het lessen was (ja dat was dus ook stom) dus pas na het halen van mijn rijbewijs ben ik de motor eens gaan verzekeren. En het was bij een particulier, dan kan je toch helemaal geen koopcontract te ontbinden?
 
Kwam er pas achter dat mn motor geen 25 kw was (al zij verkoper van wel) en er geen typegoedkeuring voor was nadat ik mn motor al had gekocht, dat was kut :(
Dus rij nu alleen met uitdraai. (nog geen boete gehad *D )
Jij rijdt nu helemaal niks B|


;)

Alles goed? Gips er al af?


:W
 
Ik rijd met een (2e hands) orgineel begrenzinssetje op een motor met 2e typegoedkeuring... met een uitdraai!

(Hoofdzakelijk om financiele redenen + geen gedoe met terug op vol vermogen zetten over 1,5 jaar)
 
Nee want ik had al betaald en alles, daarna heb ik de motor latten schorsen omdat ik nog aan het lessen was (ja dat was dus ook stom) dus pas na het halen van mijn rijbewijs ben ik de motor eens gaan verzekeren. En het was bij een particulier, dan kan je toch helemaal geen koopcontract te ontbinden?

toch wel, elk contract kan door bepaalde oorzaken ontbonden worden... Er is hier op zijn minst spreken van dwaling, en zelfs spreken van bedrog. Dat zijn redenen die het ontbinden van een koopcontract kunnen doen ontstaan. Wat ik precies bedoel is dat de koper een onjuiste voorstelling van de werkelijkheid geeft, die een van de partijen (jij dus) tot het sluiten van het koopcontract brengt. Is deze onvrijwillig dan spreekt men van dwaling, is dit opzettelijk is het bedrog.
m.a.w. : de koper liegt tegen jou door te zeggen dat ie 25 kw op kenteken is enzo, de reden die doorslaggevend is om deze motor te kopen is juist omdat hij 25 kw op kenteken zou zijn. Voor de duidelijkheid, als we spreken over een leugen, dan spreken we dus automatisch over bedrog. Bedrog is een veel zwaardere overtreding dan dwaling, waardoor je veel meer kans hebt dat je contract ontbonden kan worden... Maar goed, het is nu te laat, je weet het voor de volgende keer })
 
Lang intteresant verhaal

Oke ik zal het zeker onthouden, maar in dit geval had de verkoper redelijk in zijn recht gestaan omdat hij alleen heeft gezecht "dat de motor 25 kw was" niets over nummerbord, dus ergens had hij wel gelijk omdat de motor op de rollerbank gewoon 25 aan gaf en technisch gesproken was dat dus correct. Sneaky bastard :(
Maar dan nog zou je het dwaling kunnen noemen, maargoed dan kan je ook wel al die troep op tell sell aan gaan klagen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan