Op weg naar een 'nieuwe' motor

Zeta-boy

MF veteraan
17 feb 2002
2.108
6
Roosendaal
Aangezien mijn motor (R6 '99) afgelopen december het asfalt heeft gezien en daarbij aanzienlijke schade heeft opgelopen wordt hij helemaal opgeknapt. Ik heb uiteindelijk gekozen om hem in de kleuren van rossi zijn motor te laten spuiten met de daarbij behorende stickers. Rustig aan heb ik wat onderdeeltjes gekocht. Een duoseatcover, nieuwe uitlaatbracket, undertray, carbon spatbordje over het achterwiel, carbon kroonplaatbeschermer en in de toekomst nog een stuurdempertje en carbon voorspatbord.

Lak en toebehoren heb ik gisteren gekocht en ik ben meteen aan de slag gegaan met de stickers te verwijderen. Wat een klus is dat zeg. Met een verfstripper in de koudste stand en stickerverwijderaar ging het redelijk.

Ik ga hier een soort van dagboekje bijhouden over hoe we het allemaal aanpakken met foto's erbij.

Kosten tot nu toe:

Lak en toebehoren- 200
Stickerset van Redracingparts- 200 (incl verzendkosten)
Duoseatcover- 100
Undertray- 115
Wit achterlichtglas- 85
Carbon spatbord- 125
Uitlaatbracket- 45
Kroonplaatbeschermer- 25

De kosten voor het spuiten en plakwerk zijn nul. Mijn baas en vriendin gaan namelijk de kuip spuiten en beplakken en ik heb help ze natuurlijk mee. Alles wordt gedaan in een professionele spuitcabine.

De kuip moet alleen nog gerepareerd worden op twee plaatsen. Dat wordt gedaan met 2 componentenlijm. De eigen van de shop waar ik de lak ed heb gekocht gaat dat samen met mijn van de week doen. Daarvoor hoef ik alleen de lijm te betalen.

Goed dit zijn de plannen en nu willen jullie natuurlijk foto's. Die ga ik morgen maken want de batterijen van mijn digicamera zijn leeg.
 
Wordt een mooi projectje. Natuurlijk voor- en na fotoos posten heh!

Ohja en ik weet niet hoe een R6 rijdt maar waarom stuurdemper niet wat hoger op je lijstje zetten.
 
heej kerel je hebt t er maar druk mee :} ...vandaar dat we je gemist hebben met rijden vandaag ;)


Succes met je projectje he *D
 
Wordt een mooi projectje. Natuurlijk voor- en na fotoos posten heh!

Ohja en ik weet niet hoe een R6 rijdt maar waarom stuurdemper niet wat hoger op je lijstje zetten.
Het is idd een mooi project, maar erg spannend allemaal. Van rood/wit/zwart naar blauw.

En die stuurdemper heb ik tot nu toe nog niet gemist. Die komt er eigenlijk meer voor de show op. Het wordt ook geen duur ding, maar een wat goedkopere en mooie. Ik wil er namelijk zoeen die tussen de kroonplaat en tank zit.

heej kerel je hebt t er maar druk mee :} ...vandaar dat we je gemist hebben met rijden vandaag ;)


Succes met je projectje he *D
Gisteren lag ik gewoon te slapen overdag omdat ik zaterdagavond een feest had en aansluitend moest werken. Vandaar dat ik dus niet had gezien dat jullie gingen rijden.

Cool leuk project!

Vergeet geen foto's te posten :}
Foto's komen er zeker aan. Even nieuwe batterijen in de digi camera en kunnen de eerste foto's gemaakt worden.
 
Dan nu wat foto's. Jammer alleen dat het al donker buiten was.

p.jpeg


Zo was hij origineel, nouja, andere knippers en mf-sticker/

p.jpeg


De minder leuke onderdelen...... :Z

p.jpeg


Dit is hem dan stickerloos op de tank na.

p.jpeg


Kaal neusje.... mooi hoor :9~

p.jpeg


De ass met helder achterlichtglas, andere uitlaatbracket en duoseatcover (niet te zien alleen op de foto :( )

p.jpeg


Het eerste plamuurwerk en ook dat vervelende schuren erbij.... :z

p.jpeg


De schade die van de week nog gelijmd gaat worden om vervolgens weer opgebouwd te worden.

Dit zijn de eerste piccies van het project. Meer zullen er volgen.
 
Laatst bewerkt:
leuk projectje ik ben momenteel ook bezig om mijn r1 in een rossibike te veranderen veel plezier en succes
 
Zo de tweede dag zit er dan ook op. Vandaag is al het kuipwerk eraf gegaan en ben ik verder gegaan met schuren van het geplamuurde werk en de spiegels zijn nu ook geschuurd en geplamuurd. Vandaag ook nog even gauw een dremeltje gekocht omdat de kuip ingeslepen moest worden voor het lijmen ervan.

De pics dan maar weer:

p.jpeg

Dit maal een goede foto van de achterkant met de duoseatcover.

p.jpeg

De onderkuip die klaar is om geheel geschuurd te worden en met vulprimer behandelt te worden, waarna we het hele zooitje kunnen gaan spuiten.

p.jpeg

Zo rijd ik op dit moment rond. Tsja wat moet je als je geen auto hebt. })

p.jpeg

De kuipdeeltjes allemaal op de grond. En nee die heftruck kan er niet overheen rijden omdat die op dit moment niet kan rijden. Wordt door een collega van me aan gewerkt. Ik heb de kuipdelen overigens wel allemaal op planken gelegd daarna.

p.jpeg

p.jpeg

p.jpeg

De gefreesde scheuren die nu klaar zijn om gelijmd te worden. Dat wordt morgen of overmorgen gedaan.
 
Heel fijn, Martijn :]

Ben echt benieuwd hoe die word, Dave!! Maar ben er wel van overtuigd dat je er een prachtfiets van gaat maken! Succes ermee *D
 
Heel fijn, Martijn :]

Ben echt benieuwd hoe die word, Dave!! Maar ben er wel van overtuigd dat je er een prachtfiets van gaat maken! Succes ermee *D
Ik ben ook benieuwd hoe die wordt idd. Ik heb er goede hoop in.

En Ardennen of Oostenrijk.... we zien wel.
 
Wat een heerlijk project, zal t zeker volgens :) .

Yamaha rulezzz :)

Veel Suc6 met de verbouwing! :}
 
Tjsa, van het weekend is er weinig van gekomen. Moest helaas even wat slaap inhalen. Dus ik heb er niet aan gewerkt. Ik hoop, let wel hoop, dat ik deze week nog ff wat tijd heb om eraan te werken. De kuip is iig gelijmd en moet nu afgewerkt worden. Dat wil ik deze week nog doen eigenlijk.
 
Tjsa, van het weekend is er weinig van gekomen. Moest helaas even wat slaap inhalen. Dus ik heb er niet aan gewerkt. Ik hoop, let wel hoop, dat ik deze week nog ff wat tijd heb om eraan te werken. De kuip is iig gelijmd en moet nu afgewerkt worden. Dat wil ik deze week nog doen eigenlijk.


Tsja en op dinsdag avond naar de mini koffie meeting bij ons :P


:+ :+
 
Nieuwe pics en een update.

Ik heb vandaag dan eindelijk de topkuip geschuurd zodat het nu weer glad is en ik heb de stadslichten omgebouwd naar knipperlichten. Dat kostte me 3 euro voor de lampjes, gehaald bij de Seatdealer, en een half uurtje bouwwerk.

p.jpeg

Het lichtgrijze is de lijm.

p.jpeg

De lijmlaag aan de achterkant die lekker mag blijven zitten voor de stevigheid.

p.jpeg

De onderkuip die gerepareerd is.

p.jpeg

De achterkant, wederom met dikke laag lijm.

p.jpeg

De lijm die is gebruikt voor de reparatie van de kuip. Twee componenten ABS-lijm.

p.jpeg

Zo zien de kabels er uit. Ik heb de stekker die aan de stadslicht zit afgeknipt en daar stekkertjes (vrouwtje) aan gezet. Daarna heb ik de kabels die naar de knipperlichten toe gaan open gelegd en een stekkertje (mannetje) aan gezet. Het geheel moet nog met tape omwikkeld worden, maar dat moet ik morgen nog even halen. De stekkertjes die naar de originele knipperlichten gaan heb ik bewust laten zitten mocht het geheel weer origineel gemaakt moeten worden. Tevens heb ik 2 Arai stickers bij de motorzaak opgehaald om de gaten die in de onderkuip overblijven af te plakken.

img.php

Zo ziet het eruit. Knipperlichten in plaats van stadslichten. Niet slecht dacht ik zo.
 
Laatst bewerkt:
Leuk project...

die knipperlichten zijn cool kun je achter ook maken.
wanneer worden de kuipdelen gespoten :?

suc6 ermee
 
Terug
Bovenaan Onderaan