op welke motoren zit je rechtop???

brabo paddo

MF'er
15 jan 2008
33
0
Eindhoven
Hallo m-f-ers!

Vanwege een nek-hernia heb ik m'n cbr1000 f moeten wegdoen ;( (snif-snif) en heb ik een tijdje op een '86 shadow gereden. Dit is niet echt mijn ding, heb hier ook na 1 week een recht cross-stuur op gezet, zodat ik ten minste nog iéts kon doen wat op sturen leek _O-

het probleem is, als ik te ver voorover zit, of te veel op mijn armen steun, valt mijn rechter arm zo'n beetje uit. Ervaring toont aan dat dat best lastig is als ik wil remmen.

Nou ben ik aan het rond kijken voor motoren waarop ik rechtop kan zitten, maar bij voorkeur ook nog een beetje vlot vooruit kom (dus ja, de shadow is ook alweer weg :N )

Waar ik tot nog toe op uit kom zijn:
de meeste bmw's
suzuki v-strom
varadero en transalp
triumph trophy

Ik zou graag van jullie nog wat ideëen horen....


p.s.: ben ook van plan eens rond te neuzen op de motorbeurs, maar weet niet of m'n portemonnee zo nieuw aankan ;)
 
Sowieso de nieuwe Pan, maar die is inderdaad wat aan de dure kant. De oude daarentegen is ook een volledig kogelvrij apperaat, maar inmiddels wel goed betaalbaar. Als je er dan eentje uitzoekt die al stuurverhogers heeft zit je waarschijnlijk zo recht als een strijkplank, en zo'n 1100cc wil nog best :]
 
Laatst bewerkt:
Fazer 600/1000, Bandit 600/1200, CBF600/1000 zijn allemaal motoren waarbij je redelijk rechtop zit.
 
In alle lijstjes mis ik tot nu toe nog steeds de TDM... Hierop zit je ook uitstekend rechtop, en als het nog niet helemaal genoeg is kunnen stuurverhogers ook uitkomst bieden. Bovendien een prima stuurfiets, met genoeg pit!
 
Alle nakeds? Z-1000 bijvoorbeeld. Of zit je daar ook nog beetje leunend op je armen?
 
Triumph Speed triple / Street triple
Moto Morini Corsaro
Aprilia Tuone
Ducati Multistrada

(is tenminste ook nog iets sportief)
 
Honda NT650V Deauville

170_7061.jpg

170_7062.jpg
 
Hij is al eens genoemd hierboven...

De Triumph Tiger, is de topper van dit moment, rechtop zitten met zowel toeristische als sportieve capaciteiten.

Neem hem zeker in overweging zou ik zeggen
 
Heb zelf ook een nekhernia (twee dubbele) en vond zuiver rechtop zitten nou juist niet lekker. Een klein beetje voorover in de rijwind, dan kun je af en toe je nekspieren juist ff ontspannen. De wind "draagt" dan je hoofd bij wat hogere snelheden.
Verder: een zo licht mogelijke helm (helpt écht) en een goed windscherm, dat de turbulentie bij je hoofd weghoudt.

Maar uiteraard zijn niet alle nekhernia's hetzelfde.
 
ik mis helaas nog de veelzijdige alleskunner die voor niet teveel munten makkelijk te vinden is:


te weten: de suzuki gsx 750f lekkere zithouding en voldoende power en met een paar sportbandjes ook prima in de bocht te gooien,en ze zijn er al vanaf een 2000 euro voor een nette!
 
Omdat ie nog niet genoemd werd dan, de Kawasaki ZRX in de S-uitvoering?
Ben dan wel bevooroordeeld, heb er zelf een. 8-)
Lekker mee te touren alsook SS-jes mee te plagen door het goede sturen en het fenominale koppel vanaf zo ongeveer ieder toerental.
Maar of je je nek daarmee nu direct een plezier doet. :)
Zijn voor een goede prijs te koop omdat ze niet echt populair zijn, de SS in op het ogenblik het ding he? Scheelt dan weer wel in de prijs, dat is dan weer mooi meegenomen...

:]
 
Al eens gedacht aan een supermotard?
Zit kaarsrecht en amper belasting op je armen. :]
En het rijdt beestig :Y :Y :Y
 
Yep, zat net te denken... jij bent op zoek naar een Supermotard *D
Kijk eens naar een Yamaha XT660X of een Honda FMX650.
Ofja.... kijk eens naar KTM... :9
 
Als je echt recht op wilt zitten en geen last wilt hebben van rijwind.......
zie mijn avatar , maar het is een motor van uitersten.
De 1 vind het geweldig, de ander vind het een sofa op wielen :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan