Op zoek naar betaalbare hoes voor binnen en buiten, winter en zomer

pilfton

MF'er
31 jan 2020
63
15
Ghent, Belgium
Ik heb een tweedehands motor gekocht (mijn eerste) en sinds we binnenkort gaan verhuizen en ik nog niet weet of ik een garagebox ga kunnen vinden
ben ik op zoek naar een hoes voor over mijn motor, heeft er iemand goede (of slechte ervaringen) met bepaalde merken, webshops! Alle tips zijn welkom
 
Dit. Definieer anders even wat jij als TS onder betaalbaar verstaat? Die verheul van mij lag rond de 100€.
Ik dacht rond de 30 a 40 euro, maar ik heb geen idee van de prijzen natuurlijk, als het 100 euro kost om een water, wind, sneeuw en stofdichte hoes te hebben then so be it. Geen nut van een te goedkope te kopen die zijn werk niet doet.
 
Ik heb die van de action geprobeerd, die scheurt snel, maar doet tot dan zijn werk (~10€)
Ik heb die van oxford gehad, weet niet precies welke versie, maar die was heel dun, deed wel zn werk, maar klapperde enorm in de wind wat erg irritant was. (~€60)
Heb er nu 1 van DS-cover. Zeer solide, doet zn werk, klappert niet. Wel wat duurder. (~€80) (weet de prijzen niet meer precies)

Concluderend, goedkoop is ook hier weer duurkoop
 
Ik heb inderdaad ook een Verheul, eerst stond de motor buiten, nu in de garage met dezelfde hoes. Wel zwaarder materiaal maar daardoor wappert het niet alle kanten op, ademt alles goed en scheurt het niet binnen de kortste keren kapot. Als je een Verheul neemt met een beetje gemiddelde maten dan hoeft het niet motor afhankelijk te zijn. Ik kocht mijn hoes als chopper-hoes maar gebruik hem nu op mijn naked tour. Iets andere afmetingen maar voldoet nog prima.

Als je echt goedkoper zoekt dan kan ik je helaas niet adviseren. Ik heb de goedkope hoezen vanaf het begin vermeden n.a.v. ervaringen in de rest van de familie.
 
Ik heb die van de action geprobeerd, die scheurt snel, maar doet tot dan zijn werk (~10€)
Ik heb die van oxford gehad, weet niet precies welke versie, maar die was heel dun, deed wel zn werk, maar klapperde enorm in de wind wat erg irritant was. (~€60)
Heb er nu 1 van DS-cover. Zeer solide, doet zn werk, klappert niet. Wel wat duurder. (~€80) (weet de prijzen niet meer precies)

Concluderend, goedkoop is ook hier weer duurkoop
Ik heb drie Action hoezen, ze zijn lekker zacht van binnen en waterdicht.
Voor elke motor eentje.

Met veel zon erop gaan ze precies één seizoen mee, het waterdichte laagje brand er als het ware vanaf.
Scheuren heb ik geen last van (misschien iets met rechtopstaande spiegels en veel beweging/wind) , tenzij ze al uitgedroogd en wel nog een jaar mee mogen. :Y Standaar gooi ik een trekbandje over het zadel tegen al te veel klapperen.

Voor €80,00 heb ik genoeg geld om elk jaar, tien jaar lang een hoes te kopen. :+
 
Laatst bewerkt:
gebruik ook al een jaar of 2 die van de action, was er aangenaam door verrast, inderdaad, 1 jaar gaan ze bij mij ook mee ongeveer, is ook maar noodoplossing van 2 jaar ondertussen -O- tot het huisje af is en de moto terug binnen kan staan
 
Lastige van die relatief dure (Verheul) motorhoezen is dat ze nog wel eens gestolen worden, ervan uitgaande dat je 'm op straat ergens parkeert.
Z'n goedkope met bv een slot-spanbandje eromheen is dan ms "verstandiger"
 
Ik heb ooit bij MLM parts een Pitgear Motorhoes buiten All-Season 300D-L hoes gekocht voor mijn naked. Prima ding, echt stevig materiaal met clip om aan de onderkant te bevestigen. Kostte me 27,95 ex verzendkosten. Even opletten dat je de motor laat afkoelen voordat je hem onder de hoes zet (ivm condensvorming > roest, en het mogelijk smelten tegen de warme uitlaat)
Let ook even goed op de maten en jouw type motor als je er een koopt.
 
Lastige van die relatief dure (Verheul) motorhoezen is dat ze nog wel eens gestolen worden, ervan uitgaande dat je 'm op straat ergens parkeert.
Z'n goedkope met bv een slot-spanbandje eromheen is dan ms "verstandiger"
Ik had hier het advies gelezen om bij een zeilmakerij ringen in de hoes te laten maken zodat je de kettingslot van je motor hier doorheen kan doen. Ik heb zelf laatst dat kabelslotje gekocht (die was lange tijd niet voorradig) maar dat werkt beduidend minder lekker (het is een gedoe om de kabel door de hoes te rijgen, is te kort om door alle ringen te doen en bij het afhalen van de hoes zit het alleen maar in de weg).

Als een Verheul of DS Covers te duur is dan zou ik wel willen adviseren om te kijken of je een hittevaste hoes kan vinden voor een goede prijs, alsook een hoes van ademend stof of met ventilatieroosters. Als je moet wachten tot je motor koud is voordat je de hoes er overheen plempt dan heb je wellicht niet veel zin om weer op te staan en de hoes er overheen te knallen.
 
Deze hoes komt naar mijn mening heel aardig in de buurt van je eisen en wensen.
Gebruik zelf de L variant voor een cbr600 en doet het goed. Gebruik deze sinds half september 2019. Klein beetje verkleuring is wel zichtbaar, maar ja de hoes pakt nagenoeg de hele dag zon.
 
Ik heb ooit bij MLM parts een Pitgear Motorhoes buiten All-Season 300D-L hoes gekocht voor mijn naked. Prima ding, echt stevig materiaal met clip om aan de onderkant te bevestigen. Kostte me 27,95 ex verzendkosten. Even opletten dat je de motor laat afkoelen voordat je hem onder de hoes zet (ivm condensvorming > roest, en het mogelijk smelten tegen de warme uitlaat)
Let ook even goed op de maten en jouw type motor als je er een koopt.

Dit wilde ik ook zeggen: Mijn ervaring is dat een natte motor erg lang nat blijft onder een hoes en dus staat hij gewoon buiten nu zonder hoes.

Oh, en vergeet hem er niet af te halen als het stormt. Door een hoes krijgt de wind meer vat op je motor, of hij waait eraf met de gevolgschade (meestal bij anderen) van dien.
 
Ik heb bij de LIDL een motorhoes besteld. Kijk, je hebt natuurlijk de beste hoes voor veel geld en je kan ook een goedkope hoes kopen. Ik was erg tevreden voor iets meer dan een tientje. Thuisbezorgd ;) .
 
Ik heb bij de LIDL een motorhoes besteld. Kijk, je hebt natuurlijk de beste hoes voor veel geld en je kan ook een goedkope hoes kopen. Ik was erg tevreden voor iets meer dan een tientje. Thuisbezorgd ;) .
Die van de Action is wel wat zwaarder en lekker zacht aan de binnenkant. Maar ik heb ook een hoes van de Lidl. Kwam hem tegen, gewoon meepakken. Gebruik hem nog als stofhoes. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan