Op zoek naar een 1e motor (en heb er weinig verstand van)

Kippens

MF'er
27 jul 2011
35
0
Hallo MF-ers,
Ik ben nu nog aan het lessen maar hoop dat ik zeker binnen een half jaar mn
Atje heb. Nu ben ik alvast opzoek naar een leuke motor.

Voor mij is een leuke motor een (qua uiterlijk) sportieve motor van 125 tot 600cc en die waneer nodig makkelijk te begrenzen valt. Hij moet niet ouder zijn dan 11 jaar en mijn buget is tussen de 3,5 en 5 duizend.

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.
 
zx6r, r6, thundercat.......vanalles eigenlijk. Kijk maar is wat er hier allemaal te koop staat voor dat budget.
 
Ga eens op zoek naar een http://www.kawasaki.nl/Ninja250R (Kawa Ninja 250R). Tweedehands zijn die dingen van een paar jaar oud goed te vinden in jouw prijsklasse én ze zijn volledig legaal 25Kw.

Een GSX-R600 is ook leverbaar met een 25Kw ECU maar dan praat je al weer over heel andere bedragen.

En nou volgt vast weer de discussie over 25Kw op uitdraai v.s op kenteken })
 
Die van mij komt uit 2005 (model: '03/'04) en die was zo rond de 4500€ (vorig jaar). Ze zijn nu zelfs nog goedkoper.. Ze zijn ook goed af te voeren naar 25 kw, dmv begrensing op het gas, bij knmv verzekeren en ff de uitdraai opsturen en dan is alles geregeld ;)
 
Die van mij komt uit 2005 (model: '03/'04) en die was zo rond de 4500€ (vorig jaar). Ze zijn nu zelfs nog goedkoper.. Ze zijn ook goed af te voeren naar 25 kw, dmv begrensing op het gas, bij knmv verzekeren en ff de uitdraai opsturen en dan is alles geregeld ;)

Totdat je een diender tegen komt die er, in tegenstelling tot een willekeurige verzekeraar, niet van gecharmeerd is dat je met een fiets rondrijdt die op kenteken te veel vermogen heeft voor jouw rijbewijscategorie.
 
Laatst bewerkt:
Totdat je een diender tegen komt die er, in tegenstelling tot een willekeurige verzekeraar, niet van gecharmeerd is dat je met een fiets rondrijdt die op kenteken te veel vermogen heeft voor jouw rijbewijscategorie.

die niet uitkeert bij een onverhoopt ongeval :N -O-

dus 25 kW legaal OP KENTEKEN,uitdraai is niet rechtsgeldig ;)

kijk hier op MF,staan er wel een paar :P

Te koop: motoren
 
Laatst bewerkt:
Bedank voor de reacties!
Alleen een ktm 125 vind ik dan weer niks want ik ben echt op zoek naar een racer.
Die ninja 250r heb ik al eerder bekeken en het lijkt me wel een heel mooi motor(tje). Alleen ik weet niet of het leuk is om dan met andere motoren te rijden die wel snel kunnen optrekken. Het voordeel is dat hij wel licht en wentbaar is t.o.v. de r6 en thundercat. Zelf ben ik ook niet de grootste dus vandaar.
Ik ben er nog niet helemaal over uit of ik een 250cc of een 600/750cc wil.
 
Hoi Magnus,

ik heb anderhalf jaar op 25kw gereden nu...
hij is officieel op het kentekenbewijs 25kw, en was op de gashendel begrensd (schroef moet er nog terug in)
Dit houdt in dat je ongeveer 1/4 van je gas overhoud.
Genoeg om vlot door te trekken tot 9000 van de 14000 toeren.
meer trekt ie ook nog wel, maar dat duurt lang dus dan wordt het toch schakelen ;)

Je merkt het verschil alleen op de snelweg als je m flink door wil trekken, of op een ander lang stuk, verder no problemo.
topsnelheid recht opzittend is nogsteeds zon 180 km/u.

Ik heb voordat ik mn CBR kocht ook op een ninja 250 gereden, maar mij persoonlijk bevalt een geknepen 600 veel beter.

Succes met het lessen en de keuze voor je eerste motor!
 
Die van mij komt uit 2005 (model: '03/'04) en die was zo rond de 4500€ (vorig jaar). Ze zijn nu zelfs nog goedkoper.. Ze zijn ook goed af te voeren naar 25 kw, dmv begrensing op het gas, bij knmv verzekeren en ff de uitdraai opsturen en dan is alles geregeld ;)

Even een vraagje voor Sandmann91,, Ik heb dezelfde fiets als jij, waar heb jij deze laten terugvoeren en kreeg je er gelijk een uitdraai bij? Want knmv vroeg mij ook om een uitdraai, maar die heb ik nooit gekregen van de dealer. :?

Maarja even terug naar de vraag. Misschien is een zx6r wel wat voor jou! zoals sandmann91 al zei :P of misschien een gsx600r K4, deze vallen ook onder jou budget alleen er was niet zo heel veel van dit model te koop op internet toen ik nog op zoek was :/ deze motoren kan je gewoon op gas begrenzen volgens mij (goedkope manier) :X en als je het op de officiële wijze wilt doen, dan ben je wel wat meer kwijt. |(
 
En dan komen we terug bij de honda cbr 600f sport ;)
kentekenbewijs gedeelte is al gedaan, slechts nog effe het schroefje erin, klaar!
 
Bedank voor de reacties!
Alleen een ktm 125 vind ik dan weer niks want ik ben echt op zoek naar een racer.
Die ninja 250r heb ik al eerder bekeken en het lijkt me wel een heel mooi motor(tje). Alleen ik weet niet of het leuk is om dan met andere motoren te rijden die wel snel kunnen optrekken. Het voordeel is dat hij wel licht en wentbaar is t.o.v. de r6 en thundercat. Zelf ben ik ook niet de grootste dus vandaar.
Ik ben er nog niet helemaal over uit of ik een 250cc of een 600/750cc wil.

Die Ninja 250 is rapper dan je denkt, hoor. :Y
Ik kan met mijn ZZ-R 250 andere motorrijders goed bijhouden, de Ninja is vergelijkbaar met de mijne en als ik me niet vergis zelfs nog sneller.
Voor € 3.250 kon ik er laatst al eentje kopen uit 2008, niet verkeerd toch? :9~
 
Tja, wat wil je ermee gaan doen? Dwz, je rijstijl en wat voor km's.
Woon-werk en/of snelweg etc? Of meer toeren? Dan GEEN 125cc en/of 2takt.
Binnedoor, bochten veel toeren maken en knallen?? JAJA, een 125! Dat is FUN met een mega grote F! *O*
Voor de 250 geld beetje hetzelfde kwa snelweg ed, maar in mindere mate. Das 4takt, die ninja dan, en hebben wat meer 'koppel' dan 125. Vind zelf de Ninja té 'toeristisch'zitten. Beetje ZZR achtig. Maar voor woonwerk zou ik liever een 400 op 25kw hebben oid.

Ik heb een 125cc Mito en een Fireblade, maar binnedoor knallen is VEEL leuker met de Mito! Die geeft een smile waar de Blade echt niet (legaal) aan kan tippen. *O* De Blade pak ik vd langere ritten, snelweg ritten, of als het hard waait.. _O-
Het is dus aan jouw en wat je wil gaan doen.
 
Laatst bewerkt:
Ik zit nu serieus te denken aan een een kawa 250. Ik ga mijn motor in de eerste instantie (heel) vaak voor de lol gebruiken en om een beetje te leren rijd. Als bijzaak wil ik hem mss ook voor school/stage gebruiken en voor dingen waar ik nu de auto van mn ouders pak.

De 250r rijd zuinig, kost geen drol aan verzekering en is goedkoop iin onderhoud. Dat is opzich ook mooi meegenomen.
Ikdenk ook dat ik over 2 jaar of een andere motor koop of mn geld hard nodig heb en niet zit te wachten op hoge rekeningen van een motor.

Of zit ik nu helemaal verkeerd te denken?
 
Terug
Bovenaan Onderaan