Op zoek naar een budget-beginnersmotor (sportief-toer)

bzzje

MF'er
7 aug 2007
95
0
Nijmegen
Motorrijbewijs is binnen, nu nog de motor.
aangezien ik geen ongelimiteerd budget heb en vast nog wel een schuiver zal maken, wil ik de eerste tijd op een niet al te dure sportieve toer-motor.

mijn budget zit dan tussen de 1000 en 1500 euro, maar dan niet voor een motor waar ik dan meteen voor honderden euro's onderhoud aan heb.
gewoon een degelijk ding wat nog wel gezien mag worden. (geen oldtimers dus)

de types die ik tot nu tegenkom (en prettig vind ogen) hier, op marktplaats of op motoroccasion zijn:
Suzuki GSX 600F / 750F
Honda VFR 750 F
(ik zoek in ieder geval geen diversion of voorganger)

Waar ik nog tegenaan hik is particulier vs dealer.
een dealer klinkt vertrouwd, maar als ik op www.motoroccasion.nl zoek binnen dat budget heb ik mijn twijfels bij wat ik dan vind... de dealer heeft daar toch ook zijn eigen marge op lijkt me...

heeft iemand tips... suggesties... goede motor te koop?
 
ik zou dan voor de VFR gaan, en dan ook voor het model vanaf '88. die heeft 17" wielen, de '86 en '87 heeft 16" voor, waardoor je erg beperkt bent in de bandenkeus. het model vanaf '90 met de mono arm is natuurlijk nog mooier, maar ook weer wat duurder. voordeel van de VFR: hij is zo goed als onverwoestbaar. dus 80.000km of meer is geen probleem.
en een partikuliere fiets kun je best doen. alsie goed rijdt, en banden, ketting en remschijven goed zijn, en hij is netjes, kun je het best doen. je kunt ook altijd als vergelijk een proetrit maken bij een motorzaak (er van uit gaande dat 'ie daar goed is natuurlijk), en dan stiekum toch partikulier kopen. en ik neem aan dan je vast wel iemand kent met meer motorervaring die even kan proefrijden op je potentiele aankoop.
die ouwe gsx'en vindik niks, vaak lopen ze niet goed, hoog verbruik, roest. honda is toch altijd af. rijdt goed, zit goed, zit netjes in elkaar, etc, etc.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou lekker voor de gsx600f van suzuki gaan. Leuk fietsje om mee te beginnen. Je kan er op toeren, en kom je boven de 7000 toeren, dan kan je ook nog hard rijden. En zo gek duur zijn ze niet meer.....
 
gewoon een degelijk ding wat nog wel gezien mag worden. (geen oldtimers dus)
:o

Laat de brikkers dat maar niet horen! Er zijn genoeg oldtimers die zeker wel gezien mogen worden :Y
de types die ik tot nu tegenkom (en prettig vind ogen) hier, op marktplaats of op motoroccasion zijn:
Suzuki GSX 600F / 750F
Honda VFR 750 F
(ik zoek in ieder geval geen diversion of voorganger)
XJ600S dan :?
Waar ik nog tegenaan hik is particulier vs dealer.
een dealer klinkt vertrouwd, maar als ik op www.motoroccasion.nl zoek binnen dat budget heb ik mijn twijfels bij wat ik dan vind... de dealer heeft daar toch ook zijn eigen marge op lijkt me...
Tja.... je betaalt natuurlijk wel voor de 'zekerheid' van een motorzaak. Anderzijds, er zijn genoeg goede motoren te koop bij de particulieren.
heeft iemand tips... suggesties... goede motor te koop?
- staar je niet blind op één of twee types
- doe je roze bril af; koop niet meteen de eerste de beste motor
- proefrijden
 
Motorrijbewijs is binnen, nu nog de motor.
aangezien ik geen ongelimiteerd budget heb en vast nog wel een schuiver zal maken, wil ik de eerste tijd op een niet al te dure sportieve toer-motor.

mijn budget zit dan tussen de 1000 en 1500 euro, maar dan niet voor een motor waar ik dan meteen voor honderden euro's onderhoud aan heb.
gewoon een degelijk ding wat nog wel gezien mag worden. (geen oldtimers dus)

de types die ik tot nu tegenkom (en prettig vind ogen) hier, op marktplaats of op motoroccasion zijn:
Suzuki GSX 600F / 750F
Honda VFR 750 F
(ik zoek in ieder geval geen diversion of voorganger)

Waar ik nog tegenaan hik is particulier vs dealer.
een dealer klinkt vertrouwd, maar als ik op www.motoroccasion.nl zoek binnen dat budget heb ik mijn twijfels bij wat ik dan vind... de dealer heeft daar toch ook zijn eigen marge op lijkt me...

heeft iemand tips... suggesties... goede motor te koop?

Voor dat geld heb je waarschijnlijk een ouwe barrel. Waar misschien niet meteen maar binenkort wel wat aan komt wat een hoop geld gaat kosten.

De dealer heeft zeker zijn marge, hij doet in motoren om geld te verdienen.

Een kennis heeft nog niet zo lang geleden particulier een K75 gekocht voor een krappe € 2.000,= maar daar moest nog wel een nieuwe koppeling in .Dat ding had er dacht ik bijna 2 ton opzitten. Liep overigens erg goed.

Het sleutelwoord (letterlijk) is of je zelf kan sleutelen.
 
Ga voor een CBR600F. Voor die prijs kan je over het algemeen wel een leuke fiets krijgen. ZIJn niet stuk te krijgen. Kijk voor wat tips in het openingstopic van de CBR600f groep
 
Een kennis heeft nog niet zo lang geleden particulier een K75 gekocht voor een krappe € 2.000,= maar daar moest nog wel een nieuwe koppeling in .Dat ding had er dacht ik bijna 2 ton opzitten. Liep overigens erg goed.
.
Of zo iets de S-versie. Koop je al voor 1500,- euro.
fk14.jpg


fk16.jpg
 
eenmaal boven de 6000 toeren goed vast houden!

is dat positief of negatief?

Fully, ik staar me niet blind op 2 types, het zijn gewoon de types die ik nu tegenkom in mijn budget en die ik op het oog wel mooi vind.
gister bij Safe (zoetermeer) even op verschillende types gezeten... er staat daar een VFR die wel heeeeeeeeeeel erg mooi is en lekker zit, maar net iets te duur.

Die BMW's die hier staan vind ik niet echt iets voor mij, sorry.
 
het is uiteindelijk deze suzuki GSX 750F geworden.
vond hem al een tijd mooi en deze viel uitstekend in mijn budget en de hij heeft zowel de vorige eigenaar als de technische keuring en de proefrit prima doorstaan.

stoppen met zoeken, beginnen met het echte rijden :)
 
het is uiteindelijk deze suzuki GSX 750F geworden.
vond hem al een tijd mooi en deze viel uitstekend in mijn budget en de hij heeft zowel de vorige eigenaar als de technische keuring en de proefrit prima doorstaan.

stoppen met zoeken, beginnen met het echte rijden :)
Gefeliciteerd. Mooi fietsje voor die prijst.
 
Terug
Bovenaan Onderaan