Op zoek naar een degelijke tanktas

mrJRoen

Rookie
9 aug 2006
6
0
Zaandam
Komende zomervakantie ga ik op de Fazer 600 naar de Franse Alpen.
Voor deze vakantie ben ik zo goen als ik nog ben achter de oren op motorgebied naar dat wat ik allemaal nodig heb en niet bezit.
Daarvoor ben ik op zoek naar een makkelijke tanktas.

Geen gedoe met zoeken naar kleineld bij de tolpoortjes, alle belangrijke zaken snel van de motor af etc.

Wie heeft er tips voor een betaalbare tanktas.
Waar moet ik rekening mee houden e.d.

Groeten,

Jeroen
 
neem een credit card voor de tolpoortjes ...

wat wil je erin meenemen?

Fazer heeft toch een aluminium tank?
 
Laatst bewerkt:
He Jeroen,

Ik heb zelf een kunstof tank en kan dus niet werken met magneten (jij misschien wel, ik weet niet wat voor soort tank er op een Fazer zit). Ik heb zelf een soort van hoefijzervormige sluiting op m'n tankdop geplaatst en daarop bevestig ik m'n tanktas. Ideaal al zeg ik het zelf. Snelle sluiting, redelijk veel verschillende uitvoeringen qua tas en hij blijft bij 240km/h echt nog goed zitten. Ik heb de tas gekocht bij KAT MOTOREN --> KAT Motoren

Suc6 :W

3Pitter :]
 
Tjah.. Ik heb er een van de liddle. deze heeft ook kleine vakjes waar je muntgeld in kan doen en er makkelijk uit kan halen...
bevalt me prima.
 
heb er eentje van oxford, groot, uitritsbaar in de hoogte en kan ik nét een multomap + paar schoenen in kwijt (zodat ik geen rugzak op/om hoef)
geloof dattie 6 of 7 tientjes was
 
Ik vind Bagster de beste, zijn echter wel duur.

Perfecte pasvorm, geen problemen met tanken, geen krassen op de tank.
 
Ik had vorig jaar voor het eerst een tanktas bij me, een Oxford. Beviel prima. Alleen had ik even beter moeten opletten. Na het tanken de tas namelijk zo, hoppa, weer op de tank gelegd... Alleen zaten er wat steentjes onder die dus lekker hebben gekrast in de lak.
Eean is weer weggepoetst met commandant (en een zure schouder...) Maar nu heb ik hier en daar al eens wat opgevangen over een doek, of zeem onder die tas te leggen... Wat zijn de beste oplossingen?

(Dacht dat past hier wel mooi bij in het topic...) ;)
 
@ Boy, ouwe profiteur!! Gelijk weer meeliften op andermans topic ;)

Heb er vorig jaar één gehaald bij de Lidl, 25 of 30 euro meen ik. De tanktas heeft zich prima gehouden en ook in een verschrikkelijke regenbui (heb het nooit eerder zo hard voelen regenen....) bleven m'n spullen redelijk droog. Heb 'n R1, dus deels kunsstof tank, maar ondanks dat had hij toch voldoende grip op de metalen delen en de riempjes die erbij zaten dat er geen beweging in te krigen was. En ik kan je verzekeren, die aangeraden max. 130 km/h met tanktas kan je rustig met een korreltje zout nemen (niet letterlijk maar spreekwoordelijk... anders zijn de rapen gaar). Ook bij snelheden rond de 250 bleef hij netjes op z'n plek. Eén nadeel, ik kon niet achter m'n kuipruitje wegduiken omdat die tas er dus lag.

edit: heb ff voor je gekeken, 't is er 1 van het merk B-Square.
 
:^

Ik heb ook die van de Lidl, is een prima tanktas. Genoeg extra valkjes, zelfs één afritsbaar. En d'r zit een regenhoes 'ingebouwd', alleen heb ik die nog niet nodig gehad.

En dat voor 25 eruo ;)
 
:^

Ik heb ook die van de Lidl, is een prima tanktas. Genoeg extra valkjes, zelfs één afritsbaar. En d'r zit een regenhoes 'ingebouwd', alleen heb ik die nog niet nodig gehad.

En dat voor 25 eruo ;)


Heb dezelfde al een paar jaar.......
:X ....twee dagen touren met slecht weer incl. de regenhoes er over heen....... :N :N :N ....nie droog....
Maar voor de rest een prima tassie, met goede kleef op een metalen(ferro)tank.
 
Heb mijn laarzen en handschoenen zelfs van de Lidl..

Ben ook nog op zoek naar een tanktas, heb deze gezien bij Louis.de, is wel magnetisch.

10025433_730_FR1_08.JPG


Scherp geprijsd in verband met de 70e verjaardag van Louis

Succes met je keuze.. :]

PS: Klikklik: http://www.louis.de/_30259510b0eb384c5f2006b99d1b1c730a/index.php?topic=artnr_gr&article_context=detail&grwgr=515&wgr=251&list_total=1&anzeige=0&artnr_gr=10025433
 
Laatst bewerkt:
ik heb zelf een magneten tanktas, maar zou geen tas aanraden met magneten maar met een quicklock (zo'n hoefijzerom je tank).

reden, omdat je met magneten nogal snel krassen krijgt op je tank (omdat je heb wil schuiven op de juiste positie) met een quicklock zit hij en dan zit hij ook meteen goed (geen reden om te schuiven)
 
heb een bagster bevalt goed. heb em gister avond getest met zware regenval bij rotterdam en natte sneeuw en hagel bij gorinchem. Alles kei droog!
1 nadeel: 't boeltje is rete duur :(
 
Zoek je specifiek naar een tanktas of mag het ook wat anders zijn?
Want anders zijn de tassen van Ortlieb misschien een goed idee. Ik heb ze namelijk ook en ze bevallen prima. Ze hangen aan de zijkant van de motor bij je budyseat. Ze zijn echt 100% water dicht en in totaal heb je dan 47 liter aan opbergruimte.

De prijs valt ook nog wel mee. Het varieert van 139 euro tot de 160. Afhankelijk waar je ze haalt.

Hier een linkje met een foto ervan: http://www.ortlieb.de/_prod.php?lang=nl&produkt=moto-packtasche
 
Terug
Bovenaan Onderaan