Op zoek naar een motor

Wat is dat met een rode Busa..een running gag die ik nog niet ken ofzo?
 
Wat is dat met een rode Busa..een running gag die ik nog niet ken ofzo?
Ja, mensen stellen soms vragen over een eerste motor, veelal met eisen waaraan de bike moet voldoen, snel, liefst super mega snel en stoer. Vaak betreft het iemand die net zijn rbw heeft en 0.0 ervaring heeft.
Antwoord is standaard een rode Hayabusa, al dan niet met verlengde achterbrug. Dat dus.
 
haha..hele blackbird discussie... en ook nog een busa noemen een paar keer. Hoe dan? ik zei toch geen sport of sporttour en ik hoef GEEN 200+.
Ik heb al een zx-10 gehad..dat is volgens mij goed vergelijkbaar met een blackbird of busa. Fijne fietsen maar niet meer voor mij.

De V strom gaat erbij op het lijstje, stom dat ik daar zelf niet aan heb gedacht. Kijken of ik er 1 kan huren binnenkort, ben wel benieuwd of de 650 genoeg pit heeft..maar het is een v-twin dus het zal best ok zijn denk ik.

Tiger is krap voor mijn budget zag ik

Ik ben een jaar of wat geleden overgestapt van een Diversion600 naar een Vstrom650. Ben een klein kereltje en was in positieve zin onder de indruk van het "postuur", ik had al proefgereden op een CB500X maar die was naar mijn zin nergens echt goed in. Het reed echt prima. Meer viel daar niet over te zeggen. Toen een XJ-6S maar die vond ik erg nerveus, zat rechts met mijn hak op de uitlaat, links met mijn hak op de zijstandaard, dat was het ook niet. Toen me laten overtuigen door de verkoper om gewoon een rondje te rijden op de Vstrom en ook al vond ik het stuur te breed, was hij eigenlijk iets te hoog en was ik wat voorzichtig vanwege de hoogte, gewicht en de breedte, had ik wel het idee dat ik daar wel overheen zou komen. Smaller stuur met verhoger, verlagings setje, ik dacht meteen in oplossingen, waar ik dat bij de XJ-6S totaal niet had. Het is gewoon een allemansvriend eigenlijk. Rijdt lekker, je kunt er van alles op en aan bouwen, geeft geen krimp en ik sloeg meestal wel wat versnellingen over. Daar geeft dat ding allemaal geen zier om.

Dus ik kan met hand op mijn hart zeggen, pit genoeg. Het is voor mij een motor waar je je topkoffer of zijkoffers op/aan zet/hangt, mee naar Luxemburg of de Eifel rijdt, daar door de bergen ragt, 's avonds een hotelletje en andere dag rij je weer terug. Voor 140km/u lange afstanden rijden comfortabel genoeg, voor door de bergen heen raggen pit genoeg.
 
  • Leuk
Waarderingen: M-71
Ja, mensen stellen soms vragen over een eerste motor, veelal met eisen waaraan de bike moet voldoen, snel, liefst super mega snel en stoer. Vaak betreft het iemand die net zijn rbw heeft en 0.0 ervaring heeft.
Antwoord is standaard een rode Hayabusa, al dan niet met verlengde achterbrug. Dat dus.
Helder.. ik ben hier een tijd niet geweest :)
 
Als goedkope optie; een tdm 850/900, of een Bmw f800 (gs), een v-strom 1000 is voor dat budget ook te vinden en wellicht de Triumph 800's ook wel. De keuze is reuze!
F800 is een saai ding: TS heeft in het verleden ZX10 gereden, dan is zo'n F800 niks aan. Triumph 800s zijn ook niet zo heel dynamisch trouwens: ik hou van Triumph en 3cilinders, maar dat type zou ik zelf overslaan, dan liever een oudere 1050 of zelfs 955i als je kunt leven met dat uiterlijk. V-strom 1000 & 650 nog nooit op gereden maar dat zou een uitstekende optie moeten zijn.
 
Iets heel anders, enduro-achtig
 
Klaar voor de toekomst
 
haha..hele blackbird discussie... en ook nog een busa noemen een paar keer. Hoe dan? ik zei toch geen sport of sporttour en ik hoef GEEN 200+.
Ik heb al een zx-10 gehad..dat is volgens mij goed vergelijkbaar met een blackbird of busa. Fijne fietsen maar niet meer voor mij.

De V strom gaat erbij op het lijstje, stom dat ik daar zelf niet aan heb gedacht. Kijken of ik er 1 kan huren binnenkort, ben wel benieuwd of de 650 genoeg pit heeft..maar het is een v-twin dus het zal best ok zijn denk ik.

Tiger is krap voor mijn budget zag ik
Mocht de 650 toch te weinig pit hebben zou je ook de DL1000 kunnen overwegen,vooral voelbaar meer koppel,maar
wel wat minder wendbaar dan de 650.Ik heb op beide fietsen gereden en het extra koppel is wel lekker,maar zou zelf
eerder de 650 kiezen omdat hij eigenlijk in alles goed is,en vooral wendbaarder dan de 1000 en ook meer dan genoeg vermogen,
rijd toch nog heel vlotjes richting de 180.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: M-71
Klaar voor de toekomst

Ik zou die niet vertrouwen aangezien het kenteken gecamoufleerd is en je dus niet vooraf aan je onderzoeksplicht kan voldoen.
 
Klaar voor de toekomst
Als ik het verhaal zo doorkijk heeft het ding al een hele geschiedenis achter de rug voor die km stand,
als dat de volgende 30000km ook zo gaat dan word het geen vrolijke toekomst😬
 
Laatst bewerkt:
Van je lijstje de Versys 650, de meest fun fiets in die klasse. Vstrom is wat saaier en de NC is gewoon saai (bewonder het concept wel, als ww fiets).

Alp en AT zou ik alleen overwegen als je zand wil happen.

Zijn alleen op hogere snelheden natuurlijk geen snelle motoren. Daarvoor moet je wat meer cc hebben zoals Triumph Tiger 1050 of de KTM 990 SMT (heel leuk, vraagt er wel steeds om om gespankt te worden :9).
 
Van je lijstje de Versys 650, de meest fun fiets in die klasse. Vstrom is wat saaier en de NC is gewoon saai (bewonder het concept wel, als ww fiets).

Alp en AT zou ik alleen overwegen als je zand wil happen.

Zijn alleen op hogere snelheden natuurlijk geen snelle motoren. Daarvoor moet je wat meer cc hebben zoals Triumph Tiger 1050 of de KTM 990 SMT (heel leuk, vraagt er wel steeds om om gespankt te worden :9).
Ben dat wat de Alp betreft toch niet met je eens,het is geen zandhazenfiets maar ook een gewoon echt goed rijdende allroad wegmotor,
daarnaast zoekt de TS geen snelle motor.
 
Ben dat wat de Alp betreft toch niet met je eens,het is geen zandhazenfiets maar ook een gewoon echt goed rijdende allroad wegmotor,
daarnaast zoekt de TS geen snelle motor.
Maar is een Vstrom of Versys niet gewoon een betere keuze als je op straat blijft?

Een Alp stuurt zeker prima maar het blok is toch wel wat ouderwets. En TS zoekt wel een motor die lekker weg trekt, wat die lekker weg vindt trekken weet ik natuurlijk niet. :9
 
Moet je wel aan vol het gas draaien…. :? ….want dan heb je pas je handen vol aan, ook rechtuit op de autobahn.

Tijdens mijn zoektocht een hele tijd geleden vond ik de F800 ST van bmw pas saai…:X
Had liever mijn B12, de BB is net een elektromotor,.. en BMW,..hou op met me.
 
Ja, mensen stellen soms vragen over een eerste motor, veelal met eisen waaraan de bike moet voldoen, snel, liefst super mega snel en stoer. Vaak betreft het iemand die net zijn rbw heeft en 0.0 ervaring heeft.
Antwoord is standaard een rode Hayabusa, al dan niet met verlengde achterbrug. Dat dus.
Je vergeet de turbo….
 
Moet je wel aan vol het gas draaien…. :? ….want dan heb je pas je handen vol aan, ook rechtuit op de autobahn.

Tijdens mijn zoektocht een hele tijd geleden vond ik de F800 ST van bmw pas saai…:X
Mijn vriendin heeft begin dit jaar een F900R gekocht; zit niet superveel vermogen in, maar best een leuk fietsje om een stukje mee te sturen (heb ‘m al een paar keer uitgelaten O-)).
 
Mijn vriendin heeft begin dit jaar een F900R gekocht; zit niet superveel vermogen in, maar best een leuk fietsje om een stukje mee te sturen (heb ‘m al een paar keer uitgelaten O-)).
Nou, 105pk is toch veel, mijn VFR heeft ook zoiets en die vind ik eenmaal op gang best vlot…..maarja ik ben ook niks gewend hè en dan af en toe op die BB…. _O-
 
Maar is een Vstrom of Versys niet gewoon een betere keuze als je op straat blijft?

Een Alp stuurt zeker prima maar het blok is toch wel wat ouderwets. En TS zoekt wel een motor die lekker weg trekt, wat die lekker weg vindt trekken weet ik natuurlijk niet. :9
Maat van mij heeft toen z,n Alp ingeruild voor een DL650,maar hij zei dat hij achteraf beter weer een Alp had kunnen kopen,
die beviel hem toch beter ,hij heeft met beide motoren ongeveer heel Europa afgereden.Het mooie is dat ik hem toen de DL
aangeraden had:$,maar goed een motor aanbevelen blijft toch moeilijk ,wat de 1 lekker vind rijden kan een ander helemaal niks vinden.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan