Op zoek naar een scooter...

flevopower

Rookie
21 jul 2009
27
0
Goedemorgen mede-forummers!

Ik ben nu echt serieus op zoek naar een motorscooter na gisteren even een proefrit gemaakt te hebben ( Bedankt Swift te Swifterbant :) ) Daar heb ik proef gereden op een Yamaha Cygnus X 125 ( of 150 ) en het reed héérlijk. Voor woonwerkverkeer zal ik de scooter gaan gebruiken dus vroeg ik me af: heb ik genoeg aan 125/150 of moet ik meer aan een 250 gaan denken? Het is per dag +/_ 45 km over 80kmh wegen...

Is een majesty 250 een optie? Ik weet er 1 uit '96 met 76k op de teller, wat zou daaraan moeten gebeuren qua onderhoud indien van toepassing? Nieuwe riem, poulies o.i.d. ?

Hopelijk kunnen jullie me wat wijzer maken!!!!!


groeten,

Flevopower

:W
 
Ik rij dagelijks zo'n 60 km over o.a. A2 en de A10 met een Kymco Agility 150cc. Voorheen een Honda Dylan. Gaat prima, moet geen haast hebben. Op de 1e baan wordt max. 90 km gereden. Liever een nieuwe of bijna nieuwe scoot, dan een met een heel verleden. Maar goed, dat is persoonlijk.

Succes met de zoektocht!

Msh
 
Zolang je niet op de snelweg komt kan je je goed redden met een 150cc , de gemiddelde 150cc red de 110 zeker wel dus ruimte zat voor inhaal acties enzo. Ik zou zeker voor een wat jongere 150cc gaan dan voor een 250 met een heel verleden (zoals hier boven ook al gezegt) Ik ben zelf een poosje geleden een km of 60 over de snelweg gegaan met mij 150cc scoot en dat ging ook best aardig , zou het niet elke dag doen maar tegenvallen deed het mij ook niet :)
 
Laatst bewerkt:
full

Heb zelf 5 jaar woon/werk gereden met een Dylan 150 cc.
Is echt prima te doen, zat ook plm 14 km snelweg bij.
Kijk evt. op verkooptopic.
 
Hallo Flevopower,

Heb nog een honda Dylan te koop van 2003 met nog geen 2500 op de teller.
Echt als nieuw. Staat als het goed is nog op het MF.

Gebruik hem af en toe voor naar het werk en zit een stukje snelweg bij.
Van De Meern naar Houten. Is zeer goed te doen op de Dylan.

Misschien een idee!! :)

Groet
 
Hey :W ,

Bedankt alvast voor de reacties. Misschien is het inderdaad wel zo dat je beter een (bijna) nieuwe kan kopen dan een wat oudere maar 't kan verkeren natuurlijk O-)

Ook bedankt voor de advertenties trouwens :+ ( Hoe doet een Dylan het qua beenruimte??? )

Aanstaand weekend ga ik proefrijden op een Majesty 400.
Ik ben zelf 1.90m lang dus een beetje beenruimte is natuurlijk gewenst.
Ondertussen hou ik mijn ogen&oren goed open qua aanbod.

Uiteraard hou ik u en de uwen op de hoogte en blijf ik natuurlijk lekker posten :Y


Greetz,

FlevoPower
 
Terug
Bovenaan Onderaan