Op zoek naar een span.

De mijne (bijna 8 jr) heeft een integraal helm en vind dat fijn. Al zitten ze in deze bak aardig uit de wind. Beetje afhankelijk van type ruit. Ik heb een lage met 'flip-up' rand. Ik heb nog een hoge ruit ook, maar die nog niet geprobeerd.

Trouwens heupgordels erin. Ik geloof niet dat ie de rand kan raken bij hard remmen. Ik zal hem binnenkort er eens in zetten en flink aan z'n helm trekken ;-)
 
Lies (10) heeft een integraal helm maar Roos (13) wil dat niet. Die zit in volledig leren raceoverall achterop met een jethelm met vizier. Ook in de bak wil ze geen integraal; "dan voel ik de wind niet meer, en dat is nou juist zo fijn".
 
die van mij heeft ook een jethelm.
We hadden hele mooie van Nexx X-60 Kids vision slechts 850 Gram ideaal voor kinderen of volwassenen(meestal dames) met hele kleine koppies. Helaas is de importeur gestopt met het merk en er is no geen nieuwe in NL :(
 
Als hij afgeragd wordt is hij wel de eerste die er mee ophoud :-)


Dat noem ik geen afraggen hoor, daar zijn ze voor gemaakt.
Afraggen is bij mij met een koud blok volgas wegknallen of vaak te laag in toeren rijden en dan met een hortende motor op toeren jagen ;-)
 
Ik heb ook 4-puntsgordels in de bak gezet.

Mijn dames ( 8 en 10) hebben pothelmpjes met vizier.

Toen ze jonger waren hadden ze ski-helmpjes op. Maar met 6 en 8 kan het denk ik wel jethelm, beetje licht in gewicht uit zoeken.

Ik denk dat het een 3punts gaat worden, ik zal een plaat in de bak moeten maken denk ik voor de montage maar dat is geen probleem.
 
MT heeft leuke kinder jet helmpjes, misschien is dat wat. Ik zal een kijken wat ze wegen, das best belangrijk denk ik.
Ik denk zelf dat zo'n jet helm wat handiger is ivm praten en even iets eten etc.
Integraal is vaak zo'n gedoe vind ik.
 
Ik denk dat het een 3punts gaat worden, ik zal een plaat in de bak moeten maken denk ik voor de montage maar dat is geen probleem.

Ik heb, in de kofferbak, een plaat tegen de achterzijde van de rugleuning gemaakt, voor 'body'
Verder door de bodemplaat met een flinke volgplaat er achter (zo zat de 2-punts ook vast.

Gordels niet op het frame/onderstel bevestigen !
 
Als bij een ongeluk de bak los scheurt van het frame dan wordt de persoon die in de gordel zit geplet tussen de gordel en de bak.
Want de gordel zal sterk genoeg zijn om wel te blijven zitten.
 
Groot kans dat de bak al voorbereid is voor gordels. Ik zal straks eens kijken. Ik heb 2 heupgordels, maar bovenin achter de rugleuning zitten ook 2 gaten.
 
Als bij een ongeluk de bak los scheurt van het frame dan wordt de persoon die in de gordel zit geplet tussen de gordel en de bak.
Want de gordel zal sterk genoeg zijn om wel te blijven zitten.

:^

Dan houden er 1 of 2 lichaampjes, via de gordels, die hele bak tegen, dat wil je echt niet...
 
Fotootje van de binnenkant van mijn kofferbak;
540.jpg


Onderop zie je de bevestiging van de heupgordels. Bovenaan zitten nog wat gaten, daar zou een deel van een gordel aan gezeten kunnen hebben. Even goed kijken wat je neemt, mijn ervaring met automatische rolgordels is dat het heel nauw komt hoe je de automaat monteert. Dingen blokkeren onder een hoek. Beste neem je vaste 4-punts denk ik?

Klein dingetje; Volgens mij is het zo dat áls er gordels in de bak zitten, ze gedragen meten worden. Zou betekenen ook een volwassene als je die meeneemt. Ik weet niet hoe erg hierop gecontroleerd wordt, maar de heupgordels prop je zo tussen leuning/zitting en weg zijn ze.

Wellicht weet iemand hier meer over.
 
Ik had hier een Ezs Summit een ruime 2 persoons zijspan en daar in zaten 2 heupgordels.
En dat was ruim voldoende voor de kids en eerst nog de zitjes om alles vast te houden.
Een rolgordel heb ik eens geprobeerd maar dat valt niet mee om die onder de juiste hoek te monteren zodat die nergens tegenaan schuurt.

De heupgordels zaten vast op de bouten van de zijspanbak bevestiging wel met een strip ijzer om ze beter op de plaats te krijgen en dat heeft altijd goed gefunctioneerd bij ons.
 
Klein dingetje; Volgens mij is het zo dat áls er gordels in de bak zitten, ze gedragen meten worden. Zou betekenen ook een volwassene als je die meeneemt. Ik weet niet hoe erg hierop gecontroleerd wordt, maar de heupgordels prop je zo tussen leuning/zitting en weg zijn ze.

Wellicht weet iemand hier meer over.

Niet.

Echt helemaal niet, misschien bij een evenement dat er een politieagent is die er eens naar kijkt, maar ik durf de bewering aan dat minder dan 1% van de Nederlandse dienders zelf op de hoogte zijn van wat wel/niet toegestaan is op dit gebied.
Ik veronderstel dat de kans dat je met een controle op dat gebied een bekeuring zou oplopen echt minder dan 0,1% is.
En dat afgezet tegen hoe vaak je echt gecontroleerd word.... nihil dus.
 
Niet.

Echt helemaal niet, misschien bij een evenement dat er een politieagent is die er eens naar kijkt, maar ik durf de bewering aan dat minder dan 1% van de Nederlandse dienders zelf op de hoogte zijn van wat wel/niet toegestaan is op dit gebied.
Ik veronderstel dat de kans dat je met een controle op dat gebied een bekeuring zou oplopen echt minder dan 0,1% is.
En dat afgezet tegen hoe vaak je echt gecontroleerd word.... nihil dus.


Ik kan wel zeggen na een jaar of 27 zijspan dat er echt niet op word gelet, of er regels bestaan voor de gordels? Ik zou het niet weten.
Ik vond het handig om de kinderzit vast te maken toen, en later om te zorgen dat ze niet opstaan tijdens het rijden, en op den duur weten ze echt zelf wel hoe de gordel los moet dan zijn ze oud genoeg om die ook weer dicht te doen.
 
Zo dan, veel bruikbare info!
Ik
Ik heb een mooie 3punts gezien. Ik kan hem altijd afknippen zodat er een heupgordel overblijft.
Verschil tussen de 3 en 4 punt is alleen (als ik het goed zie) dat de 3 punts in je nek bij elkaar komt en op 3 plaatsen vast zit. Maar in gebruik vrijwel hetzelfde als de 4 punts lijkt me.
Misschien wacht ik beter even totdat ik de span thuis heb..
 
540.jpg

Ik heb de 4 punt gordel met een los hulpstuk omgebouwd naar een 5 punt gordel. Dit om het onderuitzakken te voorkomen. Maar ik vermoed dat onze dochter wat kleiner is als jullie kinderen!


Welke motor is het nou uiteindelijk geworden? De rode van Facebook ?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb net zitten neuzen op de site van Ad van Gils. Daar in de webshop is een afdeling orginele eml vervangings onderdelen. Daar staat een 3punts gordel, exact het model dat ik wil aanschaffen alleen 2x de prijs. Dat moet passen.
 
full

Begonnen met heupgordels

Nu zitten er 4-puntsgordels in:
full

Het enige nadeel is dat deze aan de bovenzijde eigenlijk te hoog zitten, voor met name de jongste, zodat deze vaak een beetje half naast haar schouders hangen en dus niet echt helemaal functioneel zijn.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb net zitten neuzen op de site van Ad van Gils. Daar in de webshop is een afdeling orginele eml vervangings onderdelen. Daar staat een 3punts gordel, exact het model dat ik wil aanschaffen alleen 2x de prijs. Dat moet passen.

Das meestal ook ergens wel te koop hij maakt ze ook niet zelf.
Gewoon kinderen gordels uit de automaterialen of zo Google is je vriend.
 
Ik kom alleen een vierpuntsgordel tegen op de site van Ad.

Als je een driepuntsgordel zoekt is dit een hele aardige voor een nette prijs:
Veiligheidsgordel linksvoor

Op die site heb ik er maar 1 gezien die word verkocht als 3punts. Hij zit maar op 3 punten vast maar ziet eruit als een 4 punts,volg je me nog?....
Er zijn ook "echte" 4punts, die hebben dus 4 bevestigingen nodig. Maar een normale auto gordel is ook een 3 punts maar die heeft 1 schuine over je borst. Die bedoel ik niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan