Op zoek naar een span.

Guzzpower

MF'er
26 aug 2017
162
2
Motorcity
Na dik 25jr solo gereden te hebben gaat hier het roer om en is het plan om een zijspan aan te schaffen.
Voor mij is het allemaal nieuw en ik heb geen idee waar te beginnen.
Het hoeft niet heel fancy te zijn maar vooral praktisch omdat mijn 2 kinderen (6jr&8jr) meemoeten en mijn vrouw achterop.
Spul moet wel betrouwbaar zijn.
Zijn hier mensen die voor mij bruikbare tips hebben?
 
Na dik 25jr solo gereden te hebben gaat hier het roer om en is het plan om een zijspan aan te schaffen.
Voor mij is het allemaal nieuw en ik heb geen idee waar te beginnen.
Het hoeft niet heel fancy te zijn maar vooral praktisch omdat mijn 2 kinderen (6jr&8jr) meemoeten en mijn vrouw achterop.
Spul moet wel betrouwbaar zijn.
Zijn hier mensen die voor mij bruikbare tips hebben?


Ook komt misschien een beetje zeikerig over, maar als je echt nog nooit zijspan hebt gereden, dan zou ik zeker echt een zijspan-cursus doen links of rechts !!

Welke hoek van het land zit je ergens?
 
Selfie van onze meiden, onderweg, in de bak
full


hun uitzicht op vrouwlief en mij;
full



Ik moet zeggen vrouwlief rijd niet heel vaak mee, heeft op zich niet zo heel veel met motoren, maar het kan wel.
Wij gebruiken het span ook nogal eens als 2e wagen (vrouwlief werkt onregelmatig)
 
Rijden met je kids is een prachtige ervaring. Het zijspan van Facebook is een heel mooi compleet span, degelijke, betrouwbare motor met een bijpassend modern vormgegeven bak.
Prachtige basis voor een super hobby!
 
Ook komt misschien een beetje zeikerig over, maar als je echt nog nooit zijspan hebt gereden, dan zou ik zeker echt een zijspan-cursus doen links of rechts !!

Welke hoek van het land zit je ergens?

Ik heb wel eens gereden, een paar km oid. Niet veel dus.
Mss idd een cursus als ik eenmaal iets heb aangeschaft.
Ik woon btw in de randstad.

Wat ik me afvraag, ik zie regelmatig 1.5 pers bakken. Zijn er wel echte 2pers bakken of word het span dan te breed? De reaktie krachten zullen ook meteen groter worden neem ik aan?

Over budget, is er voor €10k iets leuks te vinden of zit ik dan te laag? 2e hands bedoel ik dan.
 
als je MP en speurders in de gaten houdt en daarbij het MF topic waar zijspanrijders schroot aansmeren
dan kom je voor het motorijzoen begint zeker wel een span binnen je budget tegen.

of je doet zoals velen hier, zoek een stevige fiets en plak er een bak aan, maar dat kost iets meer tijd.

succes.
 
€10k is een ruim budget, lijkt me toch

Is dat zo? Ik zag een zzr1400 met span en naafbesturing. Vragen ze €18k voor dacht ik. Dat vind ik echt teveel om te starten.
Wat mij aanspreekt is een lbs boxer of een eml speedline met zzr oid maar die zullen meer dan 10k kosten vermoed ik.

Ik heb die groene op fb gevonden! Prima bak lijkt me maar is een 600cc 4pitter wel genoeg? Lijkt me dat je dan constant moet gassen? (Zelf heb ik vrijwel alleen dikke 2 pitters gehad)
 
360.jpg

360.jpg

360.jpg


Deze bak die hier aanhangt is een EML GT2001, de zitting is 80cm breed, en hierdoor wordt hij erkent als een 2 persoons bak. (rdw rekent met 40cm per geregistreerde zitplaats)
Dus een zitting die 60 cm breed is, wordt niet als 1.5 zitplek gerekend maar als 1.

Deze combinatie incl aanhanger kocht ik een jaar geleden voor net iets minder als 10K.
Hier zit onze dochter en me vrouw samen in de bak, en dit gaat prima!
Alle 3 aangesloten aan de intercom, en dat maakt het nog gezelliger!

Ik vermoed dat dit een combinatie zou kunnen zijn die ook in jullie categorie valt.

En waar wil je het voor gebruiken? Puur alleen een tourtochtje bij mooi weer, of ook voor vakantie met een aanhanger en tentje mee?

Een EZS MUNRO is ook een bak die in de categorie 80cm zitting valt!
 
Is dat zo? Ik zag een zzr1400 met span en naafbesturing. Vragen ze €18k voor dacht ik. Dat vind ik echt teveel om te starten.
Wat mij aanspreekt is een lbs boxer of een eml speedline met zzr oid maar die zullen meer dan 10k kosten vermoed ik.

Ik heb die groene op fb gevonden! Prima bak lijkt me maar is een 600cc 900CC 4pitter wel genoeg? Lijkt me dat je dan constant moet gassen? (Zelf heb ik vrijwel alleen dikke 2 pitters gehad)

Geloof me, dat ding gaat er echt wel vandoor. En had deze nou ook een meesturend zijwiel, of was dat een andere groene?
 
Laatst bewerkt:
Geloof me, dat ding gaat er echt wel vandoor. En had deze nou ook een meesturend zijwiel, of was dat een andere groene?

Aha 900cc :)
Maar wat ik bedoel is eigenlijk het koppel. Ik kan me voorstellen dat een volle bak incl duo en bagage best eat weegt. Dan kun je niet een versnelling te hoog zitten met inhalen lijkt me.
 
Weet ook nog wel een ZZR1100 met EML speedline te koop. Motor is van 1995 maar ziet er ZEER goed uit.
maar een GT2000/2001 bak is voor de kinderen wel een stuk comfortabeler en praktischer in het gebruik.
 
Aha 900cc :)
Maar wat ik bedoel is eigenlijk het koppel. Ik kan me voorstellen dat een volle bak incl duo en bagage best eat weegt. Dan kun je niet een versnelling te hoog zitten met inhalen lijkt me.

900CC. staat. Maar, geen meesturend zijwiel. :/

Dat was een andere groene toestand. Hier achter mijn blauwe toestand. ;)
1k0.jpg


Hier een actiefoto uit 2014 van Freek.
1k0.jpg
 
Laatst bewerkt:
Weet ook nog wel een ZZR1100 met EML speedline te koop. Motor is van 1995 maar ziet er ZEER goed uit.
maar een GT2000/2001 bak is voor de kinderen wel een stuk comfortabeler en praktischer in het gebruik.
Heb je een plaatje en prijs? Vwb de bak, goeie tip!
 
Robm84, een ritje solo naar de vogezen moet kunnen maar ook weekendje eifel of ardennen met vrouw en kinderen gaan we zeker doen. Of dat met een tent zal gaan wret ik nog niet.
 
Is dat zo? Ik zag een zzr1400 met span en naafbesturing. Vragen ze €18k voor dacht ik. Dat vind ik echt teveel om te starten.
Wat mij aanspreekt is een lbs boxer of een eml speedline met zzr oid maar die zullen meer dan 10k kosten vermoed ik.

Ik heb die groene op fb gevonden! Prima bak lijkt me maar is een 600cc 4pitter wel genoeg? Lijkt me dat je dan constant moet gassen? (Zelf heb ik vrijwel alleen dikke 2 pitters gehad)
hij wilt gerust wel vooruit.. heb ervoor een guzzi hydroconvert met bak gehad, laat ik het zo zeggen dat het een hele vooruitgang was.. en inderdaad, het is een 900
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan