Op zoek naar een supermotard voor dagelijks gebruik

ldz

MF'er
18 mei 2011
129
0
Goedemorgen!

Ik zit met het idee om voor alledaagse dingen zoals woon-werk, sportschool, stad een goedkope supermotard erbij aan te schaffen. Hoe de motor eruit zie maakt mij minder uit, het belangrijkste is dat hij goed loopt en nog wel even mee kan. Ook vind ik het goede lichten wel belangrijk. Mijn budget wil ik het liefst rond de 1500,- houden.

Zijn er misschien meer mensen hier die een goedkope supermotard rijden voor alledaags gebruik? Waar moet ik op letten? Zijn er misschien bepaalde types/bouwjaren waar ik op moet letten?

voorbeeld1

voorbeeld2

voorbeeld3

voorbeeld4

Dit zijn enkele motoren die ik al op marktplaats had zien staan. Verder zou ik best wat wijze raad kunnen gebruiken :j Alvast bedankt
 
Aha ok! vanwaar is dat? Duur onderhoud oid?

Met zoiets op straat rijden is ook niet verstandig zeker?
 
@Martijn700: Het zal plusminus 150km per week worden

@Hanneschzj: Thanks ik zal ernaar kijken!
 
Laatst bewerkt:
@Idz Ik heb misschien wel iets voor je,een fmx 650, stuur mij maar een privebericht dan laat ik je de details weten mocht je geinteresseerd zijn .
 
Laatst bewerkt:
@Idz Ik heb misschien wel iets voor je,een fmx 650, stuur mij maar een privebericht dan laat ik je de details weten mocht je geinteresseerd zijn .

Dat is wel een hele goede voor dagelijks gebruik, goedkoop in onderhoud, laag benzineverbruik en oerbetrouwbaar NX 650 blok. Nadeel is wel dat het geen hardcore SM is met bakken power, maar dat is sowieso niet voor dagelijks gebruik weggelegd denk ik.
 
Dat is wel een hele goede voor dagelijks gebruik, goedkoop in onderhoud, laag benzineverbruik en oerbetrouwbaar NX 650 blok. Nadeel is wel dat het geen hardcore SM is met bakken power, maar dat is sowieso niet voor dagelijks gebruik weggelegd denk ik.

Ik vind het idd ook een geschikte motor voor zijn eisen .
Er staat er 1 bij mij in de schuur maar die valt wel buiten zijn budget lees ik net maar er zullen toch wel opties zijn die wel binnen zijn budget vallen ? , succes in ieder geval met de zoektocht.
 
Hoi kantelaar ik had je al een pm gestuurd maar zie nu pas dat je zegt dat het buiten mijn budget valt. Dat is jammer! Het word mijn tweede motor en ik ben een student dus ik kan het niet te gek maken. Als het een veel wijzere keuze is dan is mijn budget eventueel nog iets te stretchen, maar liever niet.

Het zoeken van een motor met zo'n budget is mij lastiger gebleken dan ik had verwacht.

@revox. Dank voor je bijdrage, dat is natuurlijk ook iets om in het achterhoofd te houden.
 
Hoi kantelaar ik had je al een pm gestuurd maar zie nu pas dat je zegt dat het buiten mijn budget valt. Dat is jammer! Het word mijn tweede motor en ik ben een student dus ik kan het niet te gek maken. Als het een veel wijzere keuze is dan is mijn budget eventueel nog iets te stretchen, maar liever niet.

Het zoeken van een motor met zo'n budget is mij lastiger gebleken dan ik had verwacht.

@revox. Dank voor je bijdrage, dat is natuurlijk ook iets om in het achterhoofd te houden.


Naja ik lees net dat jij net gelezen had dat het boven je budget valt dus , _O- _O-
Die pb heb je in iedergeval.
 
Ik ben deze twee husqvarna 610's nog tegengekomen, die allebei in mijn prijsklasse liggen. Weten jullie misschien of hier nog addertjes onder het gras zitten of andere dingen waarop ik moet letten?

Advertentie 1
Advertentie 2

Deze ziet er ook wel goed uit, misschien kan ik daar ook nog wat onderhandelen.

hou jullie op de hoogte
 
Die oude 610's moet je volgens mij ook niet willen. Zijn niet echt geschikt voor dagelijks gebruik. Dan moet je een jongere 610 hebben.
 
Yamaha XT600e is wel een goede optie, de oude 610's hadden geloof ik problemen met de oliepomp.
 
Voor 1500 vind je echt weinig..2000 is de keus al iets groter. XR600 of XT600 zijn goede betrouwbare keuzes.
 
xt geen ervaring mee... Maar met een XR600 kan je ook goed pech hebben. Ik heb nog een xr650 staan, in de buurt van t budget van TS. maar dat is geen supermoto. Heb je wel een betrouwbare jonge motor.
 
XT is betrouwbaar
ook als je hem behoorlijk oppept met ruim voorhanden zijnde opvoer deeltjes.
 
DRZ zijn mooie dingen maar die liggen een beetje buiten het budget helaas..

Ik vind deze xt600e wel intressant. Veel km's maar goed onderhouden, die zal nog wel een aantal km's mee gaan..
 
Terug
Bovenaan Onderaan