Op zoek naar helm met 'ooruitsparing'..

Monomuis

MF dino
Donateur
11 jul 2001
24.555
2.130
Nederland
Ik ben op zoek naar een systeemhelm met 'ooruitsparing'.
Op dit moment heb ik een Caberg Just-One-Plus systeemhelm met daarin een speakersetje voor de portofoon. Doordat er al geen ooruitsparing in zit en ik vaker wil rijden met oorbescherming (op maat gemaakt Alpine), is de ruimte voor de oordoppen al kleine geworden door de dunne speakers.

Hierdoor lijkt het alsof de doppen dieper in mn oor drukken dan hoort en gaat dit ook zeer doen.

Dus ik zoek naar een systeemhelm met ooruitsparing, zodat er niet op de doppen wordt gedrukt.

Iemand een idee ? Wil er maximaal zo'n 300 euro voor neerleggen..
 
neem de Caberg Justissimo :)

Deze bevalt mij prima , moest alleen wennen aan de ruimte rond mijn oren.
Hier voor had ik de Caberg Mono K
 
Een Arai is heel vrij bij de oren (een beetje te, dus veel windgeruis)
 
Zeker ook een vizier op sterkte?

})

Haha :+ Nee, niet nodig. Heb geen flaporen en geen bril.

Ik zal eens kijken naar Arai en die Caberg helmen.
Bij m'n huidige Caberg is alleen het opklapbare deel wat zwak vind ik, dit kan zo naar beneden klappen als je met de klep omhoog rijd. Doe ik dan ook zeer weinig, maar toch..

Wat betreft teveel ruimte / windgeruis ; daar heb je natuurlijk die doppen voor he! :)
 
shoei synchrotech die heeft echt wat meer ruimte op de oren. is ook nog es glasvezel en kwalitatief gezien leuk
ligt wel boven de 300 ronde de 380.
 
een HJC SY-max heeft een uitneembare binnen kant bestaat uit meerdere delen ,waarbij ook oor stukken zitten die er uit kunnen tbv een intercomsysteem bv
 
Dan wordt het denk ik kiezen tussen de HJC SY-max en de Caberg Justissimo.
Prijzen zijn ongeveer gelijk (259/275), alleen Caberg heeft nog een geintegreerd 'zonnescherm' zie ik.

De Schuberth en Shoei Synchrotech zijn helaas iets te duur, dus die vallen af..

Binnenkort dus maar eens helmen passen met m'n doppen in.
 
Als het niet mocht lukken met een goeie helm vinden. Moet je een helm nemen waarvan je het binnenwerk los kan halen, zodat je een beetje van het piepschuim weg kan snijden. Dat werkt mi het best.
 
neem de Caberg Justissimo :)

Deze bevalt mij prima , moest alleen wennen aan de ruimte rond mijn oren.
Hier voor had ik de Caberg Mono K

Die heb ik, maar ik merk niets van veel ruimte rond mijn oren (of zou ik zo'n belachelijk horizontaal-eivormig hoofd hebben?)
 
Schijnt dat de HJC SY-max af en toe last heeft van dat je vizier omhoog vliegt als je boven de 100 rijd en even over je schouder kijkt of je van baan kan wisselen... dat soort geintjes moet ik niet hebben. Een keer zoiets met 200km/u gehad, je weet niet wat je overkomt ;)

Hondapon ; misschien heb je de 'S' ? Er schijnen maar 2 modellen te zijn qua vorm van de Caberg.
 
ik heb de symax en ik rij bijna vrij veel 150+++ maar dat vizier van mij heeft nooit tjakka gedaan naar boven... wel naar ONDEREN.. maar dat vind ik dan minder erg. en ik heb hem voor 235 gekocht bij een grote (waardeloze) motorzaak in NL, dus goedkoper moet zeker kunnen. het probleem met de symax vind ik eerder de ongelofelijke druk tegen het voorhoofd bij 190+ en de windgevoeligheid maar het allerminste vind ik de VORM van de helm (binnenkant. nu ik hem zo'n poosje op heb gehad heb ik het gevoel dat de helm overdreven ROND is, en mijn hoofd is dat niet.

oja, nog wat grappig detail, in opengeklapte vorm (mag officieel niet maarja, je mag ook niet in je neus peuteren en 128km/h+ rijden op de snelweg in NL) krijg je boven de 90km/h geen lucht meer.

gesommeerd:

+ lage prijs
+ opties
+ uitneembare oor-pads
+ uitneem/wasbare binnenvoering (met rijden in de file bij 35+ geen luxe)
+ uitneembare kinkunstof
+ relatief laag windruisniveau voor een systeemhelm
- druk op centreerd op je voorhoofd bij hoge snelheden
- vorm helm niet conform normaal menselijk hoofd na verloop van tijd.
- na een poos klapt het vizier na beneden bij snelwegsnelheden
 
Nolan N100. Hier kun je de "kussentjes" weghalen (zitten vast met soort klitteband). Je hebt nu dus genoeg ruimte voor speakers etc.
 
De keus wordt alleen maar meer ;) Die Nolan zit idd ook in dezelfde prijsklasse als de HJC en Caberg. Bij Kalsbeek staan ze voor leuke prijzen. En als je een ontzettend dikke kop heb, krijg je ze zelfs voor 99 euro al mee.
 
N101 Vintage is ook leuk en 299 euro... neem aan dat daar ook de kussentjes uit kunnen bij de oren ? Vind de Flat black erg mooi.... hopen dat dat ding lekker zit, qua uiterlijk vind ik 'm mooier dan de caberg en hjc... en volgens mij maakt Nolan best goede helmen.

N101_20.JPG
 
Laatst bewerkt:
N101 Vintage is ook leuk en 299 euro... neem aan dat daar ook de kussentjes uit kunnen bij de oren ? Vind de Flat black erg mooi.... hopen dat dat ding lekker zit, qua uiterlijk vind ik 'm mooier dan de caberg en hjc... en volgens mij maakt Nolan best goede helmen.

(Afbeelding)
Ik denk idd ook dat hier de kussentjes uit kunnen. Nolan maakt kwalitatief wel goede helmen, maar de helm is niet echt geluidsarm. Komt natuurlijk doordat het een systeemhelm is, maar hou daar dus wel rekening mee. Het "klapmechanisme" is van goede kwaliteit.
 
die vintage is best wel een leuke helm, als ik hem zo zie...
ziet er ook niet zo goedkoop uit (is ie ook niet trouwens ;) )
 
Terug
Bovenaan Onderaan