op zoek naar low budget bluetooth helmspeakers

Grandia

motociclista da bar
Donateur
27 jun 2006
24.770
795
Amsterdam
Geachte lezer,

Ik ben op zoek naar low budget speakers voor in mijn helm. De speakers hoeven alleen geluidssignaal te geven dat ik even op mijn telefoon (=navigatie) moet kijken, bijvoorbeeld voor een melding van Flitsmeister. Geluidskwaliteit is dus niet echt belangrijk. Een microfoon hoef ik evenmin. Ik heb bluetooth oordopjes geprobeerd, maar die gaan uit als ik mijn helm opzet. Bovendien wil ik liever mijn beschermende oordoppen in mijn oor hebben.

Heeft iemand een tip? Bij Ali vond ik alleen speakers met microfoon, of met draad.
 
Ik ga deze even volgen omdat ik met dezelfde vraag zit.
Heb daarom deze set op het oog, de Sena 3S-WB. De microfoon kan je er uithalen of als je wilt ook monteren. Speakers zijn wel wat dikker, weet niet of dit goed in de helm past.
 
100 euro is niet echt low budget. voor een paar tientjes koop je goede bluetooth oordopjes in China, speakers zouden dan toch niet veel duurder hoeven zijn.
 
Ik heb via MP een Scala Rider gekocht, €30,- en klaar. Die moet je wel aan je helm vastschroeven en je krijgt er een microfoon bij, maar goedkoper is er niet en deze zijn gemaakt voor op de motor.
 
100 euro is niet echt low budget. voor een paar tientjes koop je goede bluetooth oordopjes in China, speakers zouden dan toch niet veel duurder hoeven zijn.
Eensch, daarom heb ik ze ook nog niet gekocht ;) . Denk dat de kwaliteit van Sena wel goed is, maar blijft toch 100,- voor een paar boxjes.
Dus ik lees rustig mee naar de opties die voorbij gaan komen. Dingen aan mijn helm schroeven wil ik niet, wil alleen iets IN mijn helm hebben.

Overigens, nu heb ik twee goedkope speakers in mijn helm zitten die ik kan koppelen aan een losse bluetooth ontvanger (Jabra). Dat werkt op zich wel okee, alleen het geluid kan niet hard genoeg.
 
Geachte lezer,

Ik ben op zoek naar low budget speakers voor in mijn helm. De speakers hoeven alleen geluidssignaal te geven dat ik even op mijn telefoon (=navigatie) moet kijken, bijvoorbeeld voor een melding van Flitsmeister. Geluidskwaliteit is dus niet echt belangrijk. Een microfoon hoef ik evenmin. Ik heb bluetooth oordopjes geprobeerd, maar die gaan uit als ik mijn helm opzet. Bovendien wil ik liever mijn beschermende oordoppen in mijn oor hebben.

Heeft iemand een tip? Bij Ali vond ik alleen speakers met microfoon, of met draad.
Voor alleen speakers verwijs ik je naar deze:

Earpiece Microphone For BT S2 BT S1 1000m Bluetooth Intercom Motorcycle Helmet Headset-in Helmet Headsets from Automobiles & Motorcycles on Aliexpress.com | Alibaba Group

Microfoon knip je er vanaf en toeren maar... echter, gezien je eisenpakket begrijp ik dat je er ook een bluetooth setje bij wilt. Tja, dan kom je bij zoiets:

FreedConn Motorcycle Bluetooth Headset Moto Helmet Headsets Without Intercom Function with Soft Mic for Integral Closed Helmet-in Helmet Headsets from Automobiles & Motorcycles on Aliexpress.com | Alibaba Group

Overigens, zelf heb ik onderstaand setje en toer er al enkele jaren tot volle tevredenheid mee:

BT S1 1000m Interphone Bluetooth Motorcycle Motorbike Helmet Intercom Headset FM Radio-in Helmet Headsets from Automobiles & Motorcycles on Aliexpress.com | Alibaba Group
 
Laatst bewerkt:
Overigens, nu heb ik twee goedkope speakers in mijn helm zitten die ik kan koppelen aan een losse bluetooth ontvanger (Jabra). Dat werkt op zich wel okee, alleen het geluid kan niet hard genoeg.
Ik heb hier ontvangers met juist te hard geluid. Als je in de buurt bent kun je er wel eentje komen halen.
 
Ik heb hier ontvangers met juist te hard geluid. Als je in de buurt bent kun je er wel eentje komen halen.
Als de woonplaats in je profiel klopt, dan neem ik wel een keer contact met je op als ik in de buurt bent. Ben erg benieuwd naar de ontvangers die jij hebt!
 
Laatst bewerkt:
Via een forumlid dit setje gekocht. Ik zal nog laten weten hoe dit bevalt.
full
 
Ik heb zelf een BT-S2 aangeschaft bij gearbest en gebruik het iedere dag voor muziek, bellen en navigeren. Kost rond de 30 euro en kan redelijk hard. Voor Bellen op snelwegen kan de bluetooth headset net niet hard genoeg. Muziek, flitsmeister en navigatie is goed genoeg hoorbaar. De kwaliteit van het geluid is voor die prijs meer dan goed. Ik gebruik overigens de set altijd in combinatie met oordoppen tegen windruis van pinlock.
 
Ik heb zelf een BT-S2 aangeschaft bij gearbest en gebruik het iedere dag voor muziek, bellen en navigeren. Kost rond de 30 euro en kan redelijk hard. Voor Bellen op snelwegen kan de bluetooth headset net niet hard genoeg. Muziek, flitsmeister en navigatie is goed genoeg hoorbaar. De kwaliteit van het geluid is voor die prijs meer dan goed. Ik gebruik overigens de set altijd in combinatie met oordoppen tegen windruis van pinlock.

Ik ben op zoek naar low budget speakers voor in mijn helm. De speakers hoeven alleen geluidssignaal te geven dat ik even op mijn telefoon (=navigatie) moet kijken, bijvoorbeeld voor een melding van Flitsmeister. ... Een microfoon hoef ik evenmin.

Heeft iemand een tip? Bij Ali vond ik alleen speakers met microfoon, of met draad.
Met jou optie heb je meer dan wij (ik) zoeken. Het gaat puur om het geluid. Met jou optie heb je ook zo'n pukkel op je helm, die wil ik ook niet :).
 
Hier heb ik ook naar gekeken, vind alleen de oorspeakers erg dik en weet niet of dit goed in mijn helm past. Anders gezegd, ben benieuwd naar je ervaringen!
Ze zijn inderdaad te dik, te weinig ruimte voor mijn oren. De zoektocht gaat verder.

Mocht iemand interesse hebben in dit setje hoor ik het wel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan