Op zoek naar navigatie..

BeeeMWee

Rookie
1 mei 2008
6
0
Heerhugowaard
Ik ben sinds een maand de gelukkige eigenaar van een BMW R1100RT. Een echte toerbuffel dus ;) . Na wat wikken en wegen wil ik toch een navigatie-systeem aanschaffen. Nu wil ik jullie vragen om hulp/suggesties. Een paar eisen:

- Ik moet gedownloade routes of routes uit onroute kunnen uploaden naar het systeem.
- Hoeft niet perse waterdicht te zijn (zal 'm alleen gebruiken om te toeren, en toeren doe je alleen bij mooi weer :+ )
- Mooie vormgeving (dus geen koelkast 8-) )
- En vooral niet te duur (denk aan max. €250)

Dus kom maar op met die suggesties en vertel me ook waarom ik juist wel of juist niet voor een bepaald systeem zou moeten kiezen.

Alvast bedankt voor jullie hulp :}

Groet,
Ramon
 
Dat klinkt als een Garmin Quest. Met Mapsource kun je zelf routes maken en gedownloade routes uploaden. Het apparaatje is zeer klein (past makkelijk in een zak van mijn motorjas), maar wel goed af te lezen op de motor. Tweedehands voor 200-250 euro te krijgen. En waterdicht.

Nadeeltje: klein en niet uitbreidbaar geheugen. Benelux kan er net in, maar veel meer kaarten past niet. Wel kun je kaarten wisselen als je een laptop met Mapsource bij je hebt.

Ik ben er zeer tevreden mee!
 
Laatst bewerkt:
Tweedehandse Garmin 2610......

Robuust in alle opzichten en zat routes van te krijgen...
 
Laatst bewerkt:
dat zeg ik ook altijd , toeren doe je bij mooi weer...... :]
het gaat altijd regenen als je net 400km van huis bent..... -O-
 
dat zeg ik ook altijd , toeren doe je bij mooi weer...... :]
het gaat altijd regenen als je net 400km van huis bent..... -O-

Komt die binnenzak toch nog van pas.... _O-

@ Tha_Biker: Dan valt de Quest voor mij af. Wil wel voldoende geheugen om Europa kwijt te kunnen mocht ik ooit nog zo gek worden...

@ Swetty: Hoeveel geheugen heeft de 2610 dan?
 
Hai,

Ik heb ook lang getwijfeld of je voor de full monty (Garmin Zuma, TT Rider) gaat of voor de alternatieven:
-autonavigatie
-telefoonnavigatie
=PDA

Ik heb gekozen voor een autonavigatiesysteem toevallig in de aanbieding bij de Gamma, Na veel puzzelen weet ik hoe je er routes op krijgt maar het werkt. Inmiddels heb ik zelf eens steun gemaakt want dat moet je er even bij rekenen, ook de stroomvoorziening heb ik voor elkaar. Laaste wat ik nog graag zou willen is een verdeelkastje waar ik mijn Nolan N-Com helm op kan aansluiten en de Nav en de PMR dan is helemaal toppie dat laaste wordt aan gewerkt. Dit is het resultaat:
full
 
hoi hoi , onlangs voor dezelfde moeilijke keuze gestaan
KLIKKERDEKLIK

en uiteindelijk heeft de garmin zumo gewonnen. is wel duurder dan jouw begrote €250 euro
( ik betaalde er €560 voor )
Maar dan heb je ook wat fatsoenlijks.

mijn 2 ct's aan advies O-)
 
Een Zumo heb je al voor 420 euro. De Quest is niet meer leverbaar, maar tweedehands kan je er wellicht nog wel aan komen.
 
Je krijgt alle kaarten er bij, niet alleen die van de Benelux. De kaarten kan je zetten op het geheugenkaartje. Je krijgt geen autosteun maar alleen een motorsteun. Precies wat ik nodig had.
 
De Medion PNA 235 is blijkbaar ook geschikt voor op de motor, bij Louis in Duitsland wordt er al volop reclame voor gemaak. Hij is in ieder geval waterdicht. Bij https://www.medionshop.nl/ is tie te koop voor 229 euro. Valt dus binnen je budget. Ik heb alleen geen idee of hij verder aan je eisen voldoet.

Ik ben zelf nog druk op zoek naar een test van de PNA235, ik wil hem eventueel als vervanger voor mijn Mio H610. Deze is nogal warrig bij het berekenen van een route.
 
Terug
Bovenaan Onderaan