Op zoek naar snaarstrak asfalt in het buitenland!!

Plastic Power

MF veteraan
16 jan 2002
3.757
0
Zutphen
Op internet kan ik geen motorreis vinden die voldoet aan onze behoeften. Wie kan ons helpen met het vinden van een voor ons geschikte motorvakantie?

En wat houdt dat voor ons in? Liefst zoveel mogelijk bochten (maar niet veel ‘haarspeldbocht-rechtdoor-haarspeldbocht-rechtdoor’ enz.). En liefst zeer goed tot uitstekend asfalt. Wij hebben een vrij sportieve motorrijstijl.

Wij gaan regelmatig naar het Sauerland (dat asfalt wij bestempelen als redelijk) en 4 weken per jaar naar de Spaanse Pyreneeën (regio Solsona - Berga - Vic). Verder zijn we meerdere malen in de Ardennen, Eifel, Zwarte Woud, (Franse) Alpen, Vogezen, Franse Pyreneeën, Zuid- en Midden-Frankrijk, Dolomieten en Apennijnen geweest.

Het oostelijke gedeelte van de Spaanse Pyreneeën bevallen erg goed vanwege de uitstekende asfaltkwaliteit; daar zijn we nu voor de 8e maal op rij geweest. Alle andere hierboven genoemde landstreken bevallen minder goed (Vogezen deels min of meer uitgezonderd) vanwege de (veel) minder goede kwaliteit asfalt, zeer slechte kwaliteit asfalt zoals in de Ardennen, of enorme grind-strooierij zoals in Midden-Frankrijk.

De omgeving doet er niet erg toe, het gaat ons met name om de mogelijkheid tot het sportieve motorrijden (mede dankzij prima asfalt). :]

We willen graag motorrijden op een nieuwe plek, een ander ‘motorwalhalla’ ontdekken in Europa.

Wat kunnen jullie ons aanraden? :?
 
Japan schijnt goede wegen te hebben... (ook slechte)
China weet ik dat ze er lekkere (bochtige) wegen hebben maar ook HELE slechte...

Voor je motor moet je wel wat regelen om 'm daar te krijgen :+
 
Laatst bewerkt:
Vreemde vraag?

De kwaliteit van het dek is afhankelijk van de leeftijd en grotendeels de weersomstandigheden waar het zich in begeeft. Er is geen 'lijst' van wegen die topkwaliteit asfalt hebben. Een weg die er nu prachtig bij ligt, kan over een half jaartje vol met lassen en hobbels zitten. (door sneeuw, wortels van bomen, ongelukken, etc)

Het circuit ligt er altijd keurig bij.
 
Laatst bewerkt:
Snap je probleem niet. Al die landen die je noemt hebben doorgaans uitstekend asfalt om zeer sportief te rijden. Zonder probleem. Knie aan de grond, strepen trekken bij uitkomen bochten, hard aanremmen etc...
Je moet natuurlijk niet meteen in je broek pissen als er een kuiltje oid in het asfalt zit en je voorkant of achterkant een paar cm opzij zet. ;)

Tip: abruzo in italie. Gran sasso.
 
Laatst bewerkt:
... En liefst zeer goed tot uitstekend asfalt. Wij hebben een vrij sportieve motorrijstijl.
...
Is het al gezegd, "blijf vooral weg uit België?"

Zo nee, zal ik het zeggen, "blijf vooral weg uit België."


... en eigenlijk weg uit heel Europa.

... en Amerika ... en Azië ... en Africa ...

De omgeving doet er niet toe, het gaat ons met name om de mogelijkheid tot het sportieve motorrijden (mede dankzij prima asfalt). :]
...
Wat kunnen jullie ons aanraden? :?
Blijf vooral van de openbare weg af.

Het circuit is de enige geschikte plaats die voor je open blijft.

Aub, neem dit serieus op. Deze groepen motorrijders zorgen ervoor dat er dijken in NL, en mooie routes in de Belgische Ardennen afgesloten worden voor motorrijders.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Is het al gezegd, "blijf vooral weg uit België?"

Zo nee, zal ik het zeggen, "blijf vooral weg uit België."


... en eigenlijk weg uit heel Europa.

... en Amerika ... en Azië ... en Africa ...
Blijf vooral van de openbare weg af.

Het circuit is de enige geschikte plaats die voor je open blijft.

Aub, neem dit serieus op. Deze groepen motorrijders zorgen ervoor dat er dijken in NL, en mooie routes in de Belgische Ardennen afgesloten worden voor motorrijders.

Belgie is alleen geschikt voor een enduro of crossmotor :t
 
...
Belgie is alleen geschikt voor een enduro of crossmotor :t
Ik bedoelde het vooral ironisch.
Ja, de wegen in België zijn minder goed dan in NL. Maar jullie probleem is gewoon veel gezeik over een paar putten en scheuren in de weg, ipv te genieten van de stukken die wel goed zijn.

Ik ben geen bochtenkoning, verre van, maar als ik met goed weer eens in de Ardennen zit, en ik kom achter een of meerdere gelekentekenplaatmotoren die niet van over het kanaal komen, moet ik steevast in de remmen ipv de bocht soepel door.

Zagen en klagen over putten en scheuren, maar geen bochten kunnen nemen als het asfalt niet strak ligt ... man man man ...

Niet persoonlijk op pakken he, ik bedoel het algemeen. En ik weet heus dat onze wegen minder goed zijn. Maar ik ben dat gezeik gewoon zat. Net zoals dat gezeik Belgen niet kunnen rijden. Wij denken net hetzelfde van Nederlanders. Komt alleen maar omdat we de rijstijl van anderen niet gewoon zijn en het daarom als lomp beschouwen, of wanneer een buurlander bij ons zit, hij niet gewend is met de verkeersituatie...

Sorry, dat moest er toch effe uit.

Maar dat motorrijders die wegen opzoeken om door te vlammen, sorry, ik meen het wel dat die enkel op circuit thuis horen.

Op 0:25, als die motorrijder geraakt werd zou ik het erg vinden voor de motorrijder, maar de autobestuurder zou ik niets verwijten. Als een bezetene op zijn bumper plakken, hem opjagen, en dan in een bocht inhalen? Dan zoek je het wel hoor ...
 
Ik bedoelde het vooral ironisch.
Ja, de wegen in België zijn minder goed dan in NL. Maar jullie probleem is gewoon veel gezeik over een paar putten en scheuren in de weg, ipv te genieten van de stukken die wel goed zijn.

Ah kom kom :')

Het hele 'In belgie zijn de wegen kudt' is meer de buurtjes een beetje treiteren :P, net zoals jullie ons een kudde gierige vrekken vinden en zeggen dat wij piswater (bier) drinken (maar daar de meeste van ons het hier waarschijnlijk wel mee eensch :P ).

Mensen zoals de TS zijn redelijk zeldzaam. Zijn vraag zegt een hoop over hem, want zoals je zelf al aangeeft; het feit dat hij circuit kwaliteit nodig heeft om door te rijden geeft voor een hoop hier al aan dat hij beter juist zijn motor kan verkopen en een set skeelers kan kopen.
 
Op internet kan ik geen motorreis vinden die voldoet aan onze behoeften. Wie kan ons helpen met het vinden van een voor ons geschikte motorvakantie?

En wat houdt dat voor ons in? Liefst zoveel mogelijk bochten (maar niet veel ‘haarspeldbocht-rechtdoor-haarspeldbocht-rechtdoor’ enz.). En liefst zeer goed tot uitstekend asfalt. Wij hebben een vrij sportieve motorrijstijl.

Wij gaan regelmatig naar het Sauerland (dat asfalt wij bestempelen als redelijk) en 4 weken per jaar naar de Spaanse Pyreneeën (regio Solsona - Berga - Vic). Verder zijn we meerdere malen in de Ardennen, Eifel, Zwarte Woud, (Franse) Alpen, Vogezen, Franse Pyreneeën, Zuid- en Midden-Frankrijk, Dolomieten en Apennijnen geweest.

Het oostelijke gedeelte van de Spaanse Pyreneeën bevallen erg goed vanwege de uitstekende asfaltkwaliteit; daar zijn we nu voor de 8e maal op rij geweest. Alle andere hierboven genoemde landstreken bevallen minder goed (Vogezen deels min of meer uitgezonderd) vanwege de (veel) minder goede kwaliteit asfalt, zeer slechte kwaliteit asfalt zoals in de Ardennen, of enorme grind-strooierij zoals in Midden-Frankrijk.

De omgeving doet er niet erg toe, het gaat ons met name om de mogelijkheid tot het sportieve motorrijden (mede dankzij prima asfalt). :]

We willen graag motorrijden op een nieuwe plek, een ander ‘motorwalhalla’ ontdekken in Europa.

Wat kunnen jullie ons aanraden? :?
Blijf zoeken en post de resultaten aan mij per PM, anders weet straks iedereen het en dat willen we niet. :+
 
Ik bedoelde het vooral ironisch.
Ja, de wegen in België zijn minder goed dan in NL. Maar jullie probleem is gewoon veel gezeik over een paar putten en scheuren in de weg, ipv te genieten van de stukken die wel goed zijn.
...
Ik kan wel omgaan met een putje en een scheurtje maar belgie lijkt me voor de topic maker echt totaal ongeschikt.
Het heeft niks met een paar scheurtjes te mane, er zit veel meer wchter. Ik kom veel in belgie en het het asfalt is er klote, de layout van kruispunten en samenkomst van wegen is vaak gewoonweg gevaarlijk en de meeste bestuurders die er rondrijden reageren niet uniform op,dezelfde situaties waardoor situaties minder voorspelbaar zijn.. Belgie heeft ik meen 3 of 4x zoveel verkeersdoden per 1000 inwoners dan nederland, dat moet ergens zijn oorsprong hebben.

Enfin, niet geschikt voor,iemand die snaarstrak aslfat zoekt.
 
Wij gaan dit jaar voor de derde keer weer naar Andorra, om vanuit daar in Spanje te gaan rijden. Ik kan de Pyreneeën echt aanraden, de wegen daar zijn echt snaar strak :)
Maar er kan natuurlijk op elke snaarstrakke weg grind liggen.
 
Laatst bewerkt:
Wij gaan dit jaar voor de derde keer weer naar Andorra, om vanuit daar in Spanje te gaan rijden. Ik kan de Pyreneeën echt aanraden, de wegen daar zijn echt snaar strak :)
Maar er kan natuurlijk op elke snaarstrakke weg grind liggen.

:Y

- Er kan op een snaarstrakke weg grind liggen
- Er kan op een snaarstrakke weg een koe en/of ander vee rondlopen
- Er kan op een snaarstrakke weg ander verkeer invoegen
- Er kan op een snaarstrakke weg olie liggen
- Er kan op een snaarstrakke weg afgevallen lading liggen
- Er kan op een snaarstrakke weg zand/blubber van trekkers liggen
- Er kan op een snaarstrakke weg een (gedeeltelijke) wegafzetting liggen
- Er kan op een snaarstrakke weg blaadjes liggen
- Er kan op een snaarstrakke weg water liggen (de weg is nat)
- Er kan op een snaarstrakke weg neergevallen rotsstukken liggen
- Er kan langzaam verkeer rijden op de snaarstrakke weg
- Er kunnen files aanwezig zijn op de snaarstrakke weg
- Er kunnen fietsers/wielrenners rijden op de snaarstrakke weg

Kortom: 'snaarstrakke weg' of niet, het bovenstaande geld voor iedere weg, niet voor een circuit.
 
Ik kan wel omgaan met een putje en een scheurtje maar belgie lijkt me voor de topic maker echt totaal ongeschikt.
Het heeft niks met een paar scheurtjes te mane, er zit veel meer wchter. Ik kom veel in belgie en het het asfalt is er klote, de layout van kruispunten en samenkomst van wegen is vaak gewoonweg gevaarlijk en de meeste bestuurders die er rondrijden reageren niet uniform op,dezelfde situaties waardoor situaties minder voorspelbaar zijn.. Belgie heeft ik meen 3 of 4x zoveel verkeersdoden per 1000 inwoners dan nederland, dat moet ergens zijn oorsprong hebben.

Enfin, niet geschikt voor,iemand die snaarstrak aslfat zoekt.
Precies wat wij van jullie denken.

Zoals de rode driehoek met een zwarte X erin. Die betekent in hoofdzaak voorrang van rechts, da in GEHEEL EUROPA, zelfs in ENGELAND betekent het voorrang van RECHTS, en in bijzaak als gevaarlijk kruispunt. Mijn zus heeft daardoor een zwaar ongeval gehad in NL lang geleden. Omdat ze voorrang van rechts had maar die niet kreeg. Dat proces heeft ze mooi gewonnen. Kon ook niet anders, ze was volledig in haar recht.

En nog een beetje sterk overdrijven ook.
European Commission - PRESS RELEASES - Press release - Verkeersveiligheid: aantal verkeersdoden in de EU nog nooit zo laag - Europa maakt nu ook werk van een strategie voor gewonden in het verkeer
1965 - ruim 200 in NL, slechts 147 in B
Vanaf dan gaat het in België in dalende lijn. In NL zakt het drastisch, wat heel goed is uiteraard. Maar daarna daalt het niet meer. In B wel.

Maar hier houdt ik het bij, want het hoort idd niet echt in dit topic thuis.

@TS, nogmaals, ENKEL het circuit is een geschikte plaats voor jou/jullie.
 
Precies wat wij van jullie denken.

Zoals de rode driehoek met een zwarte X erin. Die betekent in hoofdzaak voorrang van rechts, da in GEHEEL EUROPA, zelfs in ENGELAND betekent het voorrang van RECHTS, en in bijzaak als gevaarlijk kruispunt. Mijn zus heeft daardoor een zwaar ongeval gehad in NL lang geleden. Omdat ze voorrang van rechts had maar die niet kreeg. Dat proces heeft ze mooi gewonnen. Kon ook niet anders, ze was volledig in haar recht.

Maar ze heeft waarschijnlijk dat proces gewonnen, omdat ze simpelweg geen voorrang kreeg terwijl ze dat wel moest krijgen? Dat staat toch los van het feit dat het een gevaarlijk kruispunt betreft of dat het bord ergens in een ander land een andere betekenis heeft?
 
Maar ze heeft waarschijnlijk dat proces gewonnen, omdat ze simpelweg geen voorrang kreeg terwijl ze dat wel moest krijgen? Dat staat toch los van het feit dat het een gevaarlijk kruispunt betreft of dat het bord ergens in een ander land een andere betekenis heeft?
Ok ... nog 1 reactie dan;

De tegenpartij was zelfs zo moedig toe te geven dat hij niet vertraagde omdat zij had moeten vertragen want ze had dat bord "gevaarlijk kruispunt" maar moeten zien en opvolgen. De politie ging ietwat mee in die redenatie, in die zin dat ze hem gelijk gaven maar hij kreeg wel een "preek" naar zijn asociale houding. Mijn zus niet tevreden, en gaat ermee door er kwam een heuse rechtzaak van voort, eerst in NL, daarna in B voortgezet. Ja, mijn zus heeft die macht om die rechtszaak naar B over te helen, en is later op een of ander Europees niveau in haar voordeel uitgesproken omdat zij wel voorrang had, en dat het er niet toe doet dat men in NL vergeten blijkt te zijn wat dat verkeersbord nu precies echt betekent :')

Mijn zus al haar medische onkosten, en haar auto werdt volledig vergoed (dagwaarde want oude auto), mooi zoals het hoorde, en kreeg er nog een schadevergoeding bovenop ook.

De man zijn verzekering is ervoor moeten opdraaien. Zijn rbw werd echter niet tijdelijk ingetrokken. Kan ook niet vanuit het buitenland, en er was buiten zijn asociaal gedrag wellicht geen aanleiding toe. Niet dronken enz ...

Verkeersborden hebben over geheel Europa dezelfde betekenis. Verschillen in betekenis zijn enkel het gevolg van een andere/verkeerde interpretatie.
Verkeerde interpretaties worden vaak gevoed door sites op internet zoals wikipedia en zoveel anderen die als 100% onfeilbaar en correct worden beschouwd.

En nu ga ik slapen :Z
 
Laatst bewerkt door een moderator:
En nu ga ik slapen :Z
l

Doe dat want je begint op een gefrustreerde belg met een minderwaardigheidscomplext te lijken. :P is er geen mf belgium voor je ? :P

Jullie hebben tenminste de ardennen met leuke kronkelwegen. Daar zij we hier jaloers op.

Enfin. back ontopic. Belgie is een nogo voor iemand die superstrak asfalt zoekt.

Welterusten :z
 
Laatst bewerkt:
DKP
Belgische Ardennen zijn echt fantastisch om te rijden. Veel mooier dan Nederland.

Echter, snaarstrak asfalt is het niet en dat is net wat de topicstarter zoekt.

Ikzelf kom heel graag in Belgie, samen met mn vriendin :)
 
Zoals TS het stelt zou ik zeggen niet ouwehoeren.......................

Snaarstrak asfalt heb je op de Nürburgring of Aragon of willekeurig een ander circuit!
Daar kan je lekker voor de max. en rijd je tussen andere snelheids-liefhebbers.
Als je onderuit gaat schiet je ook niet tussen de bomen, maar in de strobalen.

De openbare weg is vnl voor auto's, fietsers, wandelaars en oude oma's!
 
Wat jullie zoeken is Sardinië. de wegen zijn bochtig en de wegen zijn in de laatste jaren met veel Europees geld vernieuwd. In de zomer is het knetterwarm. September en oktober zijn prima.
 
Terug
Bovenaan Onderaan