Op zoek naar vorige eigenaar van Fireblade Repsol

Status
Niet open voor verdere reacties.

MarcelloG

Rookie
14 jun 2020
7
1
Ik ben op zoek naar de vorige eigenaar van deze Fireblad Repsol. Onlangs gekocht bij Barbier met 34,000 KM op de teller, maar tijdens een controle door een bevriende monteur kreeg ik te horen dat de bike waarschijnlijk al 50,000 KM a 60,000 KM of zelfs meer heeft gelopen.

Kenteken: 04-MK-ZV (2015)

Zou graag meer over de geschiedenis weten, dus als je 'm herkent ;)
 

Bijlagen

  • 94889541_669077920331892_7116341161102409728_n.jpg
    94889541_669077920331892_7116341161102409728_n.jpg
    577,2 KB · Weergaven: 26
Ja maar hoe kan je zoiets bewijzen en ook dat Barbier dit wist?

Niet inderdaad. Je kan natuurlijk terug gaan en kijken of ze nog iets voor je willen doen, maar als je nu plezier met de motor hebt en er zijn geen grote gebreken, dan gewoon je verlies nemen en lekker gaan rijden. Goede les voor de volgende keer, als je zelf de kennis niet hebt als je bij een motor gaat kijken, neem dan iemand mee die dit wel heeft.
 
Hoe zag die bevriende relatie dat hij meer had gelopen.
Volgens mij kan je dat alleen zien aan de kilometer registratie
 
100.000 extra km's oid zul je wellicht kunnen zien, maar 15000 of 25000......

Ligt er ook aan hoe de vorige eigenaren er mee om gegaan zijn. Een motor die 60k gelopen heeft bij iemand die er super zuinig op is geweest, en top onderhouden is, zal er netter uitzien dan een motor met 20k die is afgetrapt en verwaarloosd...

Gewoon zorgen dat hij technisch goed is, en lekker rijden.
 
Je had dit waarschijnlijk liever eerder geweten dan nu pas. Neem daarom de volgende keer 'een' Erik van Lent mee als je een motor gaat kopen. Als de motor goed is, dan is een tellerstand ook maar een tellerstand. Als 'ie slecht is trouwens ook. Garanties bestaan niet, het enige dat in de buurt komt van garantie is vertrouwen.
 
Zo heeft een kennis van mij een wing gekocht met 42000 mile, na een jaar haalde we de teller eraf en daar stond op dat hij 2 keer was vervangen, bij 86k en 102k... Toch is hij er nog blij mee en rijdt dat ding nog goed... Dus zegt inderdaad weinig een tellerstand zolang hij goed onderhouden ia geweest en geen rare ongelukken mee is geweest.
Veel rij plezier
 
Ik heb eens een Honda Transalp gekocht met iets van 55.000 op de teller. Bij grondig poetsen zag ik in de lak resten van stikkerletters op de kuip. Wat gegoogeld. Bleek een rijschool. Gebeld. Ja, die motor kenden ze nog wel. Die hadden ze met 2 ton verkocht. Haha, dat ding liep als een zonnetje. Dus trek je van de tellerstand niet teveel aan.
 
Ik heb eens een Honda Transalp gekocht met iets van 55.000 op de teller. Bij grondig poetsen zag ik in de lak resten van stikkerletters op de kuip. Wat gegoogeld. Bleek een rijschool. Gebeld. Ja, die motor kenden ze nog wel. Die hadden ze met 2 ton verkocht. Haha, dat ding liep als een zonnetje. Dus trek je van de tellerstand niet teveel aan.
Zo heeft een kennis van mij een wing gekocht met 42000 mile, na een jaar haalde we de teller eraf en daar stond op dat hij 2 keer was vervangen, bij 86k en 102k... Toch is hij er nog blij mee en rijdt dat ding nog goed... Dus zegt inderdaad weinig een tellerstand zolang hij goed onderhouden ia geweest en geen rare ongelukken mee is geweest.
Veel rij plezier
Ach die halen met gemak 3 ton of veel meer,bij een sportmotor zou dat een ander verhaal worden,al is 50000 of 60000 ook niet echt schokkend te noemen.Een klant van ons had 185000 met z,n fireblade gereden,toen pas begon de bak wat kuren te vertonen.
 
Ik heb eens een Honda Transalp gekocht met iets van 55.000 op de teller. Bij grondig poetsen zag ik in de lak resten van stikkerletters op de kuip. Wat gegoogeld. Bleek een rijschool. Gebeld. Ja, die motor kenden ze nog wel. Die hadden ze met 2 ton verkocht. Haha, dat ding liep als een zonnetje. Dus trek je van de tellerstand niet teveel aan.
het feit blijft wel dat je een oor aan genaaid bent
 
het feit blijft wel dat je een oor aan genaaid bent
Het pleit des te meer voor een betere registratie. Om nu nog achter de waarheid te komen bij import is lastig, we hebben het niet eens voor de in Nederland nieuw verkochte motoren. De consument werkt het echter zelf in de hand door elke motor met amper 30K als afgeschreven te beschouwen.
 
Ik ben op zoek naar de vorige eigenaar van deze Fireblad Repsol. Onlangs gekocht bij Barbier met 34,000 KM op de teller, maar tijdens een controle door een bevriende monteur kreeg ik te horen dat de bike waarschijnlijk al 50,000 KM a 60,000 KM of zelfs meer heeft gelopen.

Kenteken: 04-MK-ZV (2015)

Zou graag meer over de geschiedenis weten, dus als je 'm herkent ;)
Hoe heeft die bevriende monteur vastgesteld dat er meer mee is gereden dan de teller aangeeft? Kan hij dat hardmaken?
Als hij dat kan dan kun je terug met die motor en de koop ongedaan maken. Dan mag barbier hem met je juiste km stand weer verder verkopen.
Met waarschijnlijke vermoedens kun je weinig.
 
Dat had ik ook al gevraagd Willem maar geen reactie gehad
Ik vroeg het omdat je het alleen kan zien met een sluitende km registratie en die is er niet
 
Het is een Fireblade. Als die goed onderhouden is gaat die nog heel veel kilometers tegemoet.

Blijft vervelend natuurlijk. Imports zijn tricky.
Het kan net zo goed een gestolen NL motor zijn die via Duitsland weer opnieuw naar NL is gebracht met Duitse papieren en hier zo weer op kenteken is gezet.

Kilometerteller fraude doe je weinig aan. Andere cockpit er op en klaar. Zeker met een verschil van 15 tot 20k valt dat niet op. Met die km stand is er verder weinig om je zorgen om te maken mits de fiets goed onderhouden is, maar dat geldt net zo voor een fiets met 20k.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan