Op zoek naar warme/verwarmde handschoenen, wie kan mij helpen?

RicardoGR

Rookie
1 feb 2021
17
5
Hoi allemaal, Ricardo hier.

Ik ben sinds vorig jaar zomer al bezig met mijn rijbewijs. Door corona is het 1 en ander uitgesteld en ben ik nu eindelijk zo ver om af te rijden.

Ik had toen die tijd nieuwe alpinestars leren handschoenen gekocht. Nu in de wintertijd kom ik er achter dat mijn vingers erbij afvriezen tot het punt dat bewegen amper mogelijk is. De ervaren rijder zal mij waarschijnlijk uitlachen door deze (beginners)fout. Het is mij van tevoren ook niet echt duidelijk gemaakt dat dit zo koud zou worden. De fiets waar ik op les heeft ook geen kappen voor de handen om de wind tegen te houden.

Nu zat ik te kijken naar verwarmde handschoenen voor de periode dat ik nog moet lessen en afrijden, dit is de komende 7 weken. Alleen die handschoenen zijn +- 200 euro. Dit vind ik persoonlijk vrij veel in mijn situatie en doordat ik vorig jaar net nieuwe handschoenen heb gekocht voor 140 extra zuur.

Zijn er ook andere alternatieven of mensen die nog een setje verwarmde handschoenen hebben liggen die ik voor een leuk prijsje kan overnemen of lenen indien mogelijk?

Ik ben op zoek naar de handschoenen op accu, ik zag ook dat je sommigen op de accu van de motor kan aansluiten, echt ideaal dat dat bestaat. Maar voor rijlessen is dit uiteraard niet praktisch.

Alle ideeën en tips zijn welkom. Vrienden zeggen bijvoorbeeld om nog een setje handschoenen eroverheen te doen maar dat zijn geen ervaren rijders en of dat dus ook echt werkt etc geen idee. Ik zie graag jullie reacties tegemoet! Alvast bedankt!
 
plastic wegwerp handschoenen in je handschoenen dragen.
als je een wat oudere simpele motor hebt kan je zelf handvatverwarming monteren, kost 50 euro of 15 op aliexpress maar dan is het lente eer het er is.
verwarmde handschoenen lenen tijdens die paar dagen dat het vriest... ;) , nouja proberen kan altijd.
en nu lees ik dat het voor de lesmotor is... :P
dikke winterhandschoenen, misschien 2e hands werken ook goed voor ongeveer een half uur, maar dat scheelt per persoon.
 
Ah ja dankje voor jouw reactie! Ik had er opzich het eerste half uur nog niet al te veel last van, maar na een half uur als het echt koud en gevoelloos wordt is er niks meer aan te doen. Je kan je handen ook niet even onder je oksels doen en stoppen dan ben je 5 minuten van je les weer kwijt, zoiets doe je ook niet natuurlijk haha. Ik ga het idee van plastic wegwerphandschoentjes zeker even proberen. Ik heb maar een uurtje les dus als ik daarmee een uur kan redden vind ik het eerst prima.

Heb je hier zelf ook ervaring mee om plastic handschoenen eronder te dragen?
 
En wat denk je van een paar ouderwetse stuurmoffenduitsers?

5bffa3c6b19b7b1d4f779d43-large.jpg


De kosten zijn vanaf €15,- tot veelsteveel, en je kan ze zelf op jouw eigen motor weer gebruiken.
Binnen 5 minuten zitten ze er op of haal je ze er weer af.
 
En wat denk je van een paar ouderwetse stuurmoffenduitsers?

5bffa3c6b19b7b1d4f779d43-large.jpg


De kosten zijn vanaf €15,- tot veelsteveel, en je kan ze zelf op jouw eigen motor weer gebruiken.
Binnen 5 minuten zitten ze er op of haal je ze er weer af.
En zelfs gebruikt op de HD in long way up .
Overigens heeft de rijschool normaliter ook leenkleding, maar voor alle omstandigheden en alle maten is ook zo wat..
 
Ah ja dankje voor jouw reactie! Ik had er opzich het eerste half uur nog niet al te veel last van, maar na een half uur als het echt koud en gevoelloos wordt is er niks meer aan te doen. Je kan je handen ook niet even onder je oksels doen en stoppen dan ben je 5 minuten van je les weer kwijt, zoiets doe je ook niet natuurlijk haha. Ik ga het idee van plastic wegwerphandschoentjes zeker even proberen. Ik heb maar een uurtje les dus als ik daarmee een uur kan redden vind ik het eerst prima.

Heb je hier zelf ook ervaring mee om plastic handschoenen eronder te dragen?
Niet die oversized flutdingen vd benzinepomp maar afwas handschoenen of die dikke blauwe houden de wind weg
 
En zelfs gebruikt op de HD in long way up .
Overigens heeft de rijschool normaliter ook leenkleding, maar voor alle omstandigheden en alle maten is ook zo wat..
Klopt normaal gesproken wel, verwarmde handschoenen echter niet. Daarnaast mogen rijscholen door corona geen kleding meer uitlenen. Dit was vanaf vorig jaar zomer al zo. Vandaar dat ik toen zelf al nieuwe handschoenen heb moeten kopen. Achteraf had ik toen beter gelijk verwarmde kunnen kopen de handschoenen die ik nu heb waren toen ook 140. Vandaar dat ik het nu beetje lullig vind om nog eens 200 uit te geven voor handschoenen die ik 4x moet gebruiken
 
Klopt normaal gesproken wel, verwarmde handschoenen echter niet. Daarnaast mogen rijscholen door corona geen kleding meer uitlenen. Dit was vanaf vorig jaar zomer al zo. Vandaar dat ik toen zelf al nieuwe handschoenen heb moeten kopen. Achteraf had ik toen beter gelijk verwarmde kunnen kopen de handschoenen die ik nu heb waren toen ook 140. Vandaar dat ik het nu beetje lullig vind om nog eens 200 uit te geven voor handschoenen die ik 4x moet gebruiken
3 paar handschoenen van 50 euro elk is ook geen ramp als je niet maandelijks in de privé of Story staat 😉
 
Het boeit mij ook niet zoveel wat mooi of lelijk is, als ik maar veilig over de weg kan rijden en door de kou/pijn het plezier van het rijden niet kwijt raak. Waar ik in de zomer elke dag wel wou lessen moet ik er nu tegenaanzien om een uurtje te rijden, dat is gwn niet wat je wilt.
 
ik heb een paar Spidi h2out hier op mf gekocht , perfect warme batsen ,zo warm dat ik de hvv haast niet meer voel :+
 
Je kan ook onderhandschoenen kopen, bijvoorbeeld: REV'IT - Helium onderhandschoenen - zo voeg je extra laagje toe aan je handschoenen en heb je t warmer.

Verder is dit niet echt een topic voor te koop gevraagd, maar meer voor Algemeen, lijkt me.
Ja klopt mogelijk was dit beter gepast in algemeen. Maar omdat ik niet precies weet wat ik zoek is "te koop gevraagd" misschien alle ideeën en mensen die thuis nog iets hebben liggen als ze dit topic lezen. In ieder geval bedankt voor je tip onderhandschoenen zullen vast helpen
 
Ik heb mijn handschoenen zoals op de foto verwarmd

1612370662238.png



Het zijn trouwens gewoon Strauß Thinsulate werkhandschoenen waar ik al 2 jaar mee rij en nooit Kâhwe Klâhwe heb
 
Ik zelf had dezelfde "fout" gemaakt bij mijn lessen destijds... niet gedacht aan koud-weer handschoenen.

Weet niet hoe de rijles bij jou verloopt... maar bij mij was er bij de AVD ook dingen/gebeurtenissen/keuzes te reviewen en dus eventjes (na)bespreken (met als gevolg dat je iets eerder dan de volle-lestijd terug reed).

De koude vingers hebben we toen opgelost door ipv helemaal aan het einde van een les alles te bespreken... ik om de zoveel tijd wanneer ik het idee had last te krijgen van de koude vingers even een parkeerplek opzocht, en dan m'n vingers aan de motor weer opwarmde terwijl we op dat moment de tot dan toe dingen bespraken....
Hierdoor stopte we inderdaad wel "iets vaker"... maar die "verloren tijd" werd goedgemaakt doordat we toch langer onderweg bleven, omdat er geen na-bespreking meer nodig was die aan het eind van m'n les zat.

edit: Overigens was dit ook meteen een goede stop & go oefening met spiegelen etc.
 
Laatst bewerkt:
Ik zelf had dezelfde "fout" gemaakt bij mijn lessen destijds... niet gedacht aan koud-weer handschoenen.

Weet niet hoe de rijles bij jou verloopt... maar bij mij was er bij de AVD ook dingen/gebeurtenissen/keuzes te reviewen en dus eventjes (na)bespreken (met als gevolg dat je iets eerder dan de volle-lestijd terug reed).

De koude vingers hebben we toen opgelost door ipv helemaal aan het einde van een les alles te bespreken... ik om de zoveel tijd wanneer ik het idee had last te krijgen van de koude vingers even een parkeerplek opzocht, en dan m'n vingers aan de motor weer opwarmde terwijl we op dat moment de tot dan toe dingen bespraken....
Hierdoor stopte we inderdaad wel "iets vaker"... maar die "verloren tijd" werd goedgemaakt doordat we toch langer onderweg bleven, omdat er geen na-bespreking meer nodig was die aan het eind van m'n les zat.
Ik heb dat tijdens mijn lessen vrijwel niet, nabespreken doen we in "de kantine" als het rijden er op zit. Bij mij is het dus gewoon 55 minuten +- rijden. En in de 55 min geen kans om even handen op te warmen vandaar.

Ik zal het zeker ook even aangeven bij de instructeur als het te koud word dat ik hem even aan de kant zet.

18 maart mag ik afrijden als de maatregelen van corona het toelaten, zou eigenlijk eind januari al maar goed. Hopen dat het rond de 18de feb ook weer ietjes warmer is 🤣
 
Wellicht kan je met wat inventiviteit een draadje door je huidige handschoenen rijgen

https://www.biljartwinkel.nl/geisoleerd-verwarmingsdraad
Ik heb net nieuwe volledig leren handschoenen. Denk niet dat het verstandig is om daar draadjes doorheen te prikken met een naald. Maar ik heb zojuist onderhandschoenen besteld mocht dat nog niet genoeg zijn kan ik het altijd nog proberen het daar in te fabriceren.

Leuke tip bedankt :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan