Op zoek naar warme/verwarmde handschoenen, wie kan mij helpen?

Ik heb dat tijdens mijn lessen vrijwel niet, nabespreken doen we in "de kantine" als het rijden er op zit. Bij mij is het dus gewoon 55 minuten +- rijden. En in de 55 min geen kans om even handen op te warmen vandaar.

Ik zal het zeker ook even aangeven bij de instructeur als het te koud word dat ik hem even aan de kant zet.

18 maart mag ik afrijden als de maatregelen van corona het toelaten, zou eigenlijk eind januari al maar goed. Hopen dat het rond de 18de feb ook weer ietjes warmer is 🤣

Natuurlijk kan je dat ook even vooraf aan je instructeur vragen of dat de "nabespreking" hier en daar tussen door kan, dat jij je vingers kan warmen aan de motor ;)
 
Een paar winterhandschoenen heb je toch wel voor een eurootje of 50-80? In de grabbelbakjen bij hans van wijk of die outlet zelfs voor 1 of 2 tientjes. Zullen niet de mooiste zijn dan, maar who cares
 
@RicardoGR Ik zit in dezelfde situatie! In de zomer begonnen met lessen in de veronderstelling dat ik het rijbewijs voor de winter zou hebben. Ik was corona even 'vergeten' en ging af op de info die de rijschool gaf toen ik een jaar eerder had geïnformeerd hoelang het halen van het rijbewijs gemiddeld duurt. 8)7

Ik heb uiteindelijk mid-season handschoenen en de Helium onderhandschoenen erbij gehaald omdat zomerhandschoenen toch echt te koud werden. :P Gekozen voor dit ipv dikke winterhandschoenen omdat ik verwacht die straks nooit meer te gaan gebruiken.
Maar met deze combinatie is een les van 1,5 uur bij 2 graden(boven 0) prima te doen vind ik.:t
 
@RicardoGR Ik zit in dezelfde situatie! In de zomer begonnen met lessen in de veronderstelling dat ik het rijbewijs voor de winter zou hebben. Ik was corona even 'vergeten' en ging af op de info die de rijschool gaf toen ik een jaar eerder had geïnformeerd hoelang het halen van het rijbewijs gemiddeld duurt. 8)7

Ik heb uiteindelijk mid-season handschoenen en de Helium onderhandschoenen erbij gehaald omdat zomerhandschoenen toch echt te koud werden. :P Gekozen voor dit ipv dikke winterhandschoenen omdat ik verwacht die straks nooit meer te gaan gebruiken.
Maar met deze combinatie is een les van 1,5 uur bij 2 graden(boven 0) prima te doen vind ik.:t
Ok super tof voor het delen van je ervaring. Ik heb vandaag de Revit helium onderhandschoenen besteld dus hoop dat ze bij mij net zo goed hun werk doen als bij jou!

Hoop dat je snel je rijbewijs mag halen en dat onze onderhandschoenen weer in de kast mogen!😁😁
 
Hoop dat je snel je rijbewijs mag halen en dat onze onderhandschoenen weer in de kast mogen!😁😁
Nou idd..elke keer weer spannend hé met die maatregelen allemaal.:X
Jij krijgt eerder de kans je rijbewijs te halen lees ik, ik moet nog 8 weken wachten.. :P Succes!
 
Nou idd..elke keer weer spannend hé met die maatregelen allemaal.:X
Jij krijgt eerder de kans je rijbewijs te halen lees ik, ik moet nog 8 weken wachten.. :P Succes!
Ja precies echt hopen dat het niet weer verlengd wordt anders zou mijn eindexamen voor de 2de keer zijn afgelast. Jij ook succes en met 8 weken zou het weer vast wel aangenamer zijn!🤣👍👍
 
Let even op met 2 paar handschoenen dat het geheel niet te strak zit. Als er wat afgekneld zit krijg je het nog sneller koud!
 
Hoi Ricardo,
Ik begrijp je verhaal, ik heb zelf ook gelest in de winter (vorige winter). Maar wat raar dat je geen handvatverwarming op de motor hebt. Dat zouden ze toch wel moeten verplichten vind ik. En krijg je geen advies of hulp van je instructeur? Ik rijd zelf de hele winter door en heb de Gerbing XRL long XR Long motorcycle glove met de 3A Battery kit. Zie dat ze nu 10% korting hebben.
Wel erg prijzig maar kan ze je zéker aanraden. Zelfs zonder de battery kit of aansluiting op de motoraccu zijn ze nog steeds warm. En hier heb je na het lessen ook nog wel wat aan. Je kan ze in 3 verschillende standen zetten. En anders kun je ze binnen 30 dagen retourneren ;) Of je zet ze op marktplaats.
En zie het maar zo, als je je examen opnieuw moet doen, omdat je geen gevoel meer in je handen had, kost dat ook geld.
 
Ik heb hier de Gerbing XR12 liggen met accus (en evt bedraad). Een paar keer gebruikt. Die mag je wel overnemen voor 100 piek?
 
Hoi allemaal, Ricardo hier.

Ik ben sinds vorig jaar zomer al bezig met mijn rijbewijs. Door corona is het 1 en ander uitgesteld en ben ik nu eindelijk zo ver om af te rijden.

Ik had toen die tijd nieuwe alpinestars leren handschoenen gekocht. Nu in de wintertijd kom ik er achter dat mijn vingers erbij afvriezen tot het punt dat bewegen amper mogelijk is. De ervaren rijder zal mij waarschijnlijk uitlachen door deze (beginners)fout. Het is mij van tevoren ook niet echt duidelijk gemaakt dat dit zo koud zou worden. De fiets waar ik op les heeft ook geen kappen voor de handen om de wind tegen te houden.

Nu zat ik te kijken naar verwarmde handschoenen voor de periode dat ik nog moet lessen en afrijden, dit is de komende 7 weken. Alleen die handschoenen zijn +- 200 euro. Dit vind ik persoonlijk vrij veel in mijn situatie en doordat ik vorig jaar net nieuwe handschoenen heb gekocht voor 140 extra zuur.

Zijn er ook andere alternatieven of mensen die nog een setje verwarmde handschoenen hebben liggen die ik voor een leuk prijsje kan overnemen of lenen indien mogelijk?

Ik ben op zoek naar de handschoenen op accu, ik zag ook dat je sommigen op de accu van de motor kan aansluiten, echt ideaal dat dat bestaat. Maar voor rijlessen is dit uiteraard niet praktisch.

Alle ideeën en tips zijn welkom. Vrienden zeggen bijvoorbeeld om nog een setje handschoenen eroverheen te doen maar dat zijn geen ervaren rijders en of dat dus ook echt werkt etc geen idee. Ik zie graag jullie reacties tegemoet! Alvast bedankt!

Ik heb Gerbing handschoenen in de te koop staan. Zit alleen geen aansluitkabeltje bij of accu's, dat zul je dan wel moeten regelen, maar geloof me, elke cent die je eraan uitgeeft zijn Gerbings gewoon waard.
 
Ik heb recent deze gekocht voor de koudere tijdens.


Bevallen mij prima, ook rond vriespunt, ik heb het echter niet snel koud.

db
 
Gerbing schijnt goed te zijn, maar nog niet vergeleken met Alie express "Duhan" en "Warmspace". Deze laatste 2 heb ik getest, zoek die 2 woorden apart en je komt die posts tegen.... 200 euro voor Gerbing vind ik te duur, ook omdat er kans is dat ie eerder kapot gaan gaan. Ben je net buiten garantie...zijn gemaakt om te slijten, handschoenen..... maar zoals sommigen erbij sweren: MOF op je stuur...
 
Laatst bewerkt:
.... 200 euro voor Gerbing vind ik te duur, ook omdat er kans is dat ie eerder kapot gaan gaan. Ben je net buiten garantie...zijn gemaakt om te slijten, handschoenen.....

Die nieuwe generatie Gerbing GT met knop op de handschoen heb je al voor 143 eur bij TenKate
Op het verwarmings element zit levenslange garantie.
Goede handschoen zijn prijs zeker waard. Met kabels zonder accu.
 
persoonlijk zou ik eens kijken naar wanten in plaats van handschoenen. het ziet er niet uit maar het is een stuk warmer want veel minder koelend oppervlakte. maar wat je ook koopt zorg dat je voldoende ruimte hebt. vingers die tegen de toppen aandrukken als je iets (je handvatten) vastpakt zorgt er v oor dat de isolatie plat gedrukt wordt en niet meer werkt. dan heb je alleen nog een lapje stof of leer over en dat isoleert voor geen meter. zelfde geld voor de breedte ook daar moet je een beetje ruimte over hebben want je hand wordt breder als je iets vast pakt. in de zomer is strak fijn want dat koelt het beste en om de zelfde reden is strak in de winter bagger.
 
Gerbing schijnt goed te zijn, maar nog niet vergeleken met Alie express "Duhan" en "Warmspace". Deze laatste 2 heb ik getest, zoek die 2 woorden apart en je komt die posts tegen.... 200 euro voor Gerbing vind ik te duur, ook omdat er kans is dat ie eerder kapot gaan gaan. Ben je net buiten garantie...zijn gemaakt om te slijten, handschoenen..... maar zoals sommigen erbij sweren: MOF op je stuur...

Um, Gerbing geeft levenslang garantie. Mijne zijn 1 op 1 omgeruild na 4 jaar oid. Ze meten ze door, is de conclusie dat ze niet goed meer zijn, gaan ze in de kliko en krijg je nieuwe mee. Geen gezeik met bonnetjes of weet ik wat.
 
ok wat gebruik je Michielo1976 in de tussentijd (eerste paar Gerbing naar reparatie) als je geen winterhandschoenen hebt? Meestal kom je erachter dat er iets is, als je ze nodig hebt. 2nde paar Gerbing?
 
Laatst bewerkt:
Trouwens: van de Gerbing website over levenslange garantie: "Onze garantiebepalingen gelden alleen voor de daadwerkelijke eerste koper van het artikel en alleen voor producten die direct bij Gerbing’s of bij een erkende Gerbing’s dealer is aangeschaft. Stuur evt. defecte artikelen met kopie van aankoopbewijs naar onderstaand adres."

Ik vraag mij af hoe ze garantie af gaan handelen als je verhuisd..........hmmm

dus niet 2de hands kopen eigenlijk.....
 
Terug
Bovenaan Onderaan