Op zoek naar wat anders

Simps

Rookie
12 jul 2004
17
3
Gouda
Hallo allemaal,

Zoals het onderwerp al zegt, ben ik op zoek naar wat anders. Ik heb twee motoren gehad, een ZZR-600 en toen geupgrade naar een ZX-9R.
De ZX-9R heb ik twee jaar geleden weggedaan, ik ging verhuizen naar een tijdelijke woning zonder garage en was ook toe aan iets anders. Ik woon dicht bij de kust, daar wil je een motor niet buiten laten staan.

Ik ben 1.94m lang en weeg ongeveer 110-115 kg. Reden dat ik voornamelijk wat anders wilde dan een kruisraket is de zithouding. Ik hield het op een gegeven moment niet langer uit dan 1,5 uur, vanwege het spijkerharde zadel en de hoek van m'n knieën waardoor ik slapende benen kreeg. Erg lastig met afstappen.

Ik wil de RE Interceptor 650 een keer gaan proefzitten en rijden, maar ik denk dat die net te klein voor me is. De Super Meteor 650 moet later dit jaar uitkomen, maar ik vermoed dat die me ook net te klein zal vallen. Ik heb een Kawasaki Vulcan 900 proefgereden, dat was een openbaring. Zat best fijn, voor m'n gevoel had ik 90 graden of meer hoek in m'n knieën. Zadel zat ook al een stuk beter. Ik zou er op zich een langere proefrit op moeten maken om te kijken hoe m'n rug het houdt. Nu ben ik rond aan het kijken voor een mooie Vulcan 900, of een Yamaha XVS 950 of 1300. Reden dat ik naar die drie kijk, is omdat ze een belt drive hebben.

Zijn er dingen waar ik op moet letten, zijn er nog andere suggesties binnen dit segment? Tips, trucks, of wat juist niet te doen? Ik heb veel topics nagelezen op het forum, maar veel zijn meer dan 90 dagen oud en daar ga ik niet meer op reageren :)

Alvast bedankt,
 
Terug
Bovenaan Onderaan