Sinds gisteren ben ik de trotse eigenaar van een matchless g3 uit 1940. Een prachtige motor, die in een unieke staat verkeerd. Mijn opa was vroeger revisiemonteur en is dit zijn hele leven blijven doen. Deze matchless was zijn laatste project. Hij heeft het nooit af gekregen.
In 1970 is opa begonnen met dit project, dus het loopt al een tijdje. De laatste jaren gaat het allemaal niet zo goed meer en komt hij amper nog in de schuur.
De motor is motorisch en optisch klaar. Er zit nog geen kabelboom op, geen vloeistoffen in, klein montagewerk en dan moet er nog een kenteken op. Dit klinkt vrij eenvoudig, maar onderweg zal ik ongetwijfeld nog een hoop problemen tegenkomen. Omdat ik alles origineel wil houden, gaat er nog wel het een een ander aan energie in zitten.
Voor sommigen is deze motor misschien een bekende, hij heeft namelijk even op marktplaats gestaan. Ik vond dat deze motor in de familie moest blijven, dus heb ik hem maar gekocht.
Hopelijk krijg ik deze motor ooit op de weg, dit zou heel veel betekenen voor mijn opa.
Paar mooie plaatjes :
Ben.
In 1970 is opa begonnen met dit project, dus het loopt al een tijdje. De laatste jaren gaat het allemaal niet zo goed meer en komt hij amper nog in de schuur.
De motor is motorisch en optisch klaar. Er zit nog geen kabelboom op, geen vloeistoffen in, klein montagewerk en dan moet er nog een kenteken op. Dit klinkt vrij eenvoudig, maar onderweg zal ik ongetwijfeld nog een hoop problemen tegenkomen. Omdat ik alles origineel wil houden, gaat er nog wel het een een ander aan energie in zitten.
Voor sommigen is deze motor misschien een bekende, hij heeft namelijk even op marktplaats gestaan. Ik vond dat deze motor in de familie moest blijven, dus heb ik hem maar gekocht.
Hopelijk krijg ik deze motor ooit op de weg, dit zou heel veel betekenen voor mijn opa.
Paar mooie plaatjes :
Ben.
Laatst bewerkt: