- Onderwerp starter
- #176
@ Gijs, ik had de animatie van de pomp al gezien. Ziet er goed uit Maakt een hoop duidelijk.
@ Frank, is dat in Zevenaar? Dan kom ik het wel bij je ophalen Werk je zaterdag? Dan ben ik om de hoek (didam).
Ik heb het verhaal gelezen en begrijp dat ik ook de oliefilter moet checken. Hier heb ik helemaal nog niet aan gedacht.
De inlaatklep heb ik al geprobeerd, volgens het boekje hoort deze 1/2 slag uit, Op aanraden van Gijs heb ik hier 1/6e van gemaakt. Toch blijft het probleem zich voordoen.
Het probleem is overigens niet alleen de rook. Het oliepijl loopt zo hoog op dat het via het krukaslager naar buiten komt de primaire kast in. De motor begint dan slecht te lopen en enorm te walmen. Als ik het carter dan leeg laat lopen komt er veel te veel olie uit (4 a 500 ml) De olie heb ik vervangen voor sae50, eerst had ik 20W50.
Ben nu niet thuis en kan er pas na het weekend mee verder
Ben.
@ Frank, is dat in Zevenaar? Dan kom ik het wel bij je ophalen Werk je zaterdag? Dan ben ik om de hoek (didam).
Ik heb het verhaal gelezen en begrijp dat ik ook de oliefilter moet checken. Hier heb ik helemaal nog niet aan gedacht.
De inlaatklep heb ik al geprobeerd, volgens het boekje hoort deze 1/2 slag uit, Op aanraden van Gijs heb ik hier 1/6e van gemaakt. Toch blijft het probleem zich voordoen.
Het probleem is overigens niet alleen de rook. Het oliepijl loopt zo hoog op dat het via het krukaslager naar buiten komt de primaire kast in. De motor begint dan slecht te lopen en enorm te walmen. Als ik het carter dan leeg laat lopen komt er veel te veel olie uit (4 a 500 ml) De olie heb ik vervangen voor sae50, eerst had ik 20W50.
Ben nu niet thuis en kan er pas na het weekend mee verder
Ben.