"Opa"zoekt hulp!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jan Hofstra

Die hard MF'er
In memoriam
4 dec 2005
882
0
Vogelwaarde
Zoals een hoop mensen weten, althans dat hoop ik wel, ben ik bezig met het organiseren van een Zeeuwse editie van de Brikkers en Klassiekers Meeting. Ik heb ondertussen een paar leuke routes uitgezet en een ontmoetingsplek geregeld bij een van de lokale motorclubs. De routes moet ik nog wel even een keertje daadwerkelijk rijden om te zien welke de leukste is en op welke punten hij eventueel aangepast moet worden.
Nu zit ik met een probleem. Ik kreeg gisteren te horen dat de kanker zich toch heeft uitgezaaid. De enige optie is nu nog Chemo en daar ga ik niet aan beginnen. Dat is een beslissing die ik genomen heb en waar ik niet op terug kom en waarin mijn vrouw en kinderen mij steunen. Dit houdt dus ook in dat ik niet meer op een verantwoorde wijze op de motor kan kruipen. Ik kan dus niet deelnemen aan de tocht die gepland staat voor 1 augustus. Ik zal, tenzij het heel erg tegenzit, wel aanwezig zijn op de meeting zelf.
Hoewel het maar om een relatief klein clubje gaat wat er komt, is er toch iemand nodig die de route kent en als koprijder fungeert. Dus wie zich geroepen voelt, kan kontakt met me opnemen, email staat in m'n profiel.

"Opa'Jan
 
Jan, wat een vreselijk slecht nieuws...

Helaas heb ik 1 augustus familiaire verplichtingen, anders was ik zeker van de partij geweest.
 
Aanvankelijk met stomheid geslagen.
Toen ffff bij je profiel gekeken.
1954.....

Kan alleen maar schrijven : respect voor je moed en alle sterkte toegewenst!

Hopelijk ga je het toch winnen van deze rotziekte!
 
Jan, als familie zou ik graag deze taak van je overnemen. Ik moet helaas werken en kan geen vrij krijgen.

Annemarie komt in het weekend naar je toe en waarschijnlijk komt Hans ook mee. Ik heb helaas nachtdienst dus ik kom op een latere datum.

Alvast sterkte.....
 
Hey broer... het moet niet gekker worden he?? Ben ik al aan het lessen geslagen op die Radian en nu ook nog lid geworden van het motorforum!!!

Hadden we 10 jaar terug nooit gedacht natuurlijk.

Het punt is dat ik gewoon nog niet in het bezit ben van dat motorrijbewijs maar misschien is er iemand met een zijspan of zo te vinden waar je in de bak mee kan rijden???

Is dat misschien een optie??
 
Jan, heel erg veel sterkte gewenst.
Het is dat ik absoluut niet in de buurt woon, anders was ik langs gekomen. (bovendien is de sr kapot...)
 
allemaal bedankt voor jullie reacties. Dat doet een mens goed.
Helaas is er echt een godswonder voor nodig om alles terug te draaien. Dus dat zie ik zo 1, 2, 3 nog niet gebeuren. Let wel, ik ga nu niet zielig in een hoekje zitten wachten tot ik dood ga. Maar toen er in eerste instantie kanker werd geconstateerd heb ik wel het een en ander op het net onderzocht. Als die uitzaaingen er niet waren geweest, dan was er een heel erg grote kans op herstel geweest. Maar deze vorm van kanker is zo agressief dat de kans op overleven, zonder Chemokuren, na 3 jaar maar iets van 20% is. Ja, met Chemo leef je langer. Maar ik heb gezien wat chemo over een periode van jaren met je doet. Mijn eerste vrouw Hannie heeft ruim 10 jaar op chemo "geleefd". Aan het einde was haar lichaam zo aangetast door die rotzooi, dat ze na de laatste kuren eerst een week in quarantaine moest omdat haar immuunstelsel geen onder meer van boven kon onderscheiden en compleet door elkaar lag. Mijn vader kon de pijn van de chemo en bestralingen op een gegeven moment niet meer aan en heeft de behandelingen zelf stop gezet. Na de dood van Hannie heb ik toen ook besloten dat de kwaliteit van leven voor mij zwaarder weegt dan de lengte van het leven. Probeer van elke dag iets te maken. Toegegeven, gisteren en vandaag heb ik meer gehuild (hey, ik ben ook maar een mens) dan gelachen. Maar we zijn vanmiddag wel met onze dochter en kleindochter lekker pannekoeken wezen eten. Dat zijn van die kleine juweeltjes die het leven dan opeens zoveel meer waarde geven. De oude Romeinen zeiden het al, "Carpe Diem", pluk de dag. En aangezien ik niet weet hoeveel ik er nog heb, eigenlijk wil ik dat niet eens weten, ben ik van plan om dat maar eens goed te gaan doen. Dus hoef ik mijn motto niet te veranderen, Seize the Day, life's too short to waste it anyway.
 
veel sterkte gewenst. Ik geef je geen ongelijk... (na bovenstaande)

Wat je zus zegt over met zijspan. Als je dat ziet zitten, is er denk ik wel iemand die wil en kan op die dag. Er reden al sowieso vaker spannen mee op OBT.
 
Wat een ontzettend triest bericht!!
Heb begin vorig jaar mijn vader verloren aan de ziekte van Kahler, na constatering nog 2 maanden....... heb gezien hoe het ging met chemo's en dergelijke en ik kan uw beslissing begrijpen.
Na zoiets ga je anders tegen het leven aankijken. Ik herken de door u gedane uitspraken dan ook maar al te goed. (ook al ben ik pas 24).
Waarom toch zoveel rotziektes! '(

Veel sterkte toegewenst!
 
Jan, niets dan respect voor je beslissing en bijbehorende opstelling, maar wat vreselijk voor jou en de jouwen dat alle eerdere hoop zo snel vervlogen is.
Ik weet uit ervaring dat er eigenlijk niet zoveel te zeggen valt, en als ik e.e.a. hierboven zo lees, dan ben ik niet de enige.
Alle sterkte, maar vooral veel 'gepluk' gewenst...misschien dat die rotziekte je overwint, maar hij zal je niet klein krijgen.
 
Jan, ronduit een zoute tijding! Ik had al wel begrepen dat er wat loos was, maar de ernst van de situatie kende ik niet. Daar is nu met een heftige klap verandering in gekomen. Sterkte voor dit moment en ook voor de vrouw en kinderen. En natuurlijk veel respect voor zo'n dapper standpunt en hoe jij dit nu en daarbij de onzekere toekomst ogen durft te zien. Meer dan ooit zal voor jou gelden dat het nu, het moment in zich telt. Dat de zintuigen daarop ingesteld zijn en ondanks alles er nog van elkaar genoten wordt en het treffen hoort daarbij. We gaan elkaar zien op de meeting, dat is toekomst en in feite nog geen waarheid. Maar het nu lost geleidelijk in de toekomst op, zoals ook het leven onontkomelijk voor iedereen geleidelijk in de dood oplost! Uiteraard wens ik je toe dat het laatste voor jou nog lang uit mag blijven. Maar uit wat je schrijft, het niet aangaan van een chemokuur maak ik op dat je vooral een realist bent. :} :}

Dus Jan, pluk de dag!

In de loop van de middag zal ik je mailen!

:W
 
Sow heftig verhaal. Ik ken u niet persoonlijk! Maar volgens mij heb ik u ook voorbij zien komen op classicbikes.actieforum.com.

Veel sterkte in deze periode!!
 
Laatst bewerkt:
Jan,

Heb jij al een tijdstip in gedachten voor de rit? Misschien valt er voor mij een mouw aan te passen op 1 augustus en kan ik de rit mee- cq. voorrijden.
 
He Jan,

we hebben elkaar -ondanks een aantal CBBQ's- nooit ontmoet. Om een dergelijke keuze te maken moet je sterk in je schoenen staan lijkt me, waarvoor dan ook mijn diepe respect in alle opzichten. Je wijze les aan ons is er daarmee eentje van relativeren, idd. de dag plukken en genieten van de kleine dingen... :}

Sterkte mien jong, veel wijsheid en kracht gewenst, ook voor je gezin. ;)
 
Jan,
Wij kennen elkaar niet maar ik heb diep respect voor je houding ten opzichte van het leven. In mijn ogen een kranig voorbeeld.
Veel gelukkige momenten toegewenst de komende tijd.

:}

Gijs Buis

Ps
Mijn vrouw is uitgerekend rond die tijd dus wij maken ons dan klaar voor het nieuwe leven anders had ik mij spontaan ingeschreven.
 
Jan,

Veel respect voor de keuze die jij hebt gemaakt.
Zo bedenk ik me dat ik me druk maak om keuze's te maken die nergens zijn in vergelijking met de jouwe.

Veel sterkte aan jouw en aan familie en vrienden !
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan