opbergen van je slot

pieter532

Rookie
8 mrt 2004
18
0
hoi,

Ik was dit weekend bij een motorwinkel aan het kijken voor de Honda CBR600RR. Een leuke machine, echter wat ik heel vervelend vind is dat er onder de zadel geen ruimte is voor een degelijk slot. Je kan eventueel onder het zitje voor de tweede rijder een remschijfslot kwijt.

Heeft iemand een idee of ervaring hiermee? Of wordt het toch een rugzak waar het slot in moet.

Groet Pieter
Zaandam
 
ik zou geen slot in je rugzak doen, dit is mij altijd afgeraden omdat als je valt je gegarandeerd rugletsel over gaat houden
 
hoi,

Ik was dit weekend bij een motorwinkel aan het kijken voor de Honda CBR600RR. Een leuke machine, echter wat ik heel vervelend vind is dat er onder de zadel geen ruimte is voor een degelijk slot. Je kan eventueel onder het zitje voor de tweede rijder een remschijfslot kwijt.

Heeft iemand een idee of ervaring hiermee? Of wordt het toch een rugzak waar het slot in moet.

Groet Pieter
Zaandam
Als je eventueel een slot op kan bergen is het toch opgelost?
Als je bijv. wat grotere ritten gaat maken kun je hem in je tanktas doen (als je die hebt ;) ).
 
Ik moet zeggen dak een pl*ris hekel heb aan sloten meeslepen, ik heb zelf een van de hoogst niveau gekeerde schijfremsloten, en die kan dan wel mee...dat past nog.

Je moet je afvragen of je vaak veel van je motor vandaan bent, anders voldoet een goed schijfremslot wel...desnoods 2 stuks (en 2 kabeltjes) ;)
 
bedankt voor jullie reactie. Ik wilde het slot eigenlijk ook niet in mijn rugzak hebben om dezelfde reden, het gevaar bij vallen. Bovendien weer een extra gewicht.

Beste Smitjr, wat is een "gekeerde" schijfremslot? Je gedachte van twee remschijfsloten vind ik een goed idee trouwens. ;)
 
Als je eventueel een slot op kan bergen is het toch opgelost?
Als je bijv. wat grotere ritten gaat maken kun je hem in je tanktas doen (als je die hebt ;) ).

Dan wel een van binnenuitversterkte tanktas.... ander heb je een gedeukte tank......
Ik gebruik nooit een slot, voor de verzekering zit ie er altijd wel op natuurlijk ;) En als ik op vakantie ga of een andere grote rit waarbij ik em s'nachts moet stallen heb ik meestal een tas op me buddy geknoopt zitten met slot erin.......
 
bedankt voor jullie reactie. Ik wilde het slot eigenlijk ook niet in mijn rugzak hebben om dezelfde reden, het gevaar bij vallen. Bovendien weer een extra gewicht.

Beste Smitjr, wat is een "gekeerde" schijfremslot? Je gedachte van twee remschijfsloten vind ik een goed idee trouwens. ;)



Ik denk dat ie bedoelt: "gekeurde", als in ART.
http://www.stichtingart.nl

full

Zorie, tiebchebleck ;)
 
Bij Abus kan je houders kopen voor de schijfremsloten, kweenie of het handig is. Maar het is een oplossing.

Zoiets dus:
sh37m_dt.jpg
 
Hmmm... ik heb m'n schijfremslot, kettingslot (120cm), gereedschapssetje en m'n oordoppen-etuitje allemaal onder m'n buddy... is er bij die 600RR dan echt zo weinig ruimte??
 
Hmmm... ik heb m'n schijfremslot, kettingslot (120cm), gereedschapssetje en m'n oordoppen-etuitje allemaal onder m'n buddy... is er bij die 600RR dan echt zo weinig ruimte??

:^

Lijkt me sterk dat er zo weinig ruimte is hoor! Bij mijn CBR600FS kan ik zelfs een hele kryponite ketting + bijhorend slot kwijt, met beetje moeite moet er ook nog een schijfremslot bijpassen.

Voor de CBR600RR is er net als voor mijn bak ook een beugelslot te koop dat onder de duo kan toch??!!
 
pieter532,

Ik begrijp jouw probleem. Net een VFR800 gekocht met een duozit kapje. Dat trek je er ook niet elke dag af voor het slot. Gelukkig heeft-ie H.I.S.S. Mja, lijkt me niet helemaal voldoende.
 
allen, bedankt voor jullie reactie.
Ik heb zojuist ook nog even op de Honda site gekeken bij accessoires voor de CBR600F (weliswaar). En kreeg ik nog een ander idee, namelijk een tas achterop. Niet echt mooi, maar ook nog mogelijk.
 
Ik gebruik een mini tanktas. Net groot genoeg voor rijbewijs, beurs, gsm en schijfremslot.
Helaas heeft de RR een kunststof tank...
 
:^

Lijkt me sterk dat er zo weinig ruimte is hoor! Bij mijn CBR600FS kan ik zelfs een hele kryponite ketting + bijhorend slot kwijt, met beetje moeite moet er ook nog een schijfremslot bijpassen.

Voor de CBR600RR is er net als voor mijn bak ook een beugelslot te koop dat onder de duo kan toch??!!
De RR heeft een seatpipe. Dat scheelt nogal veel in de ruimte die je hebt onder de buddy. (Als in: geen ruimte...)
 
Je kan ook meerdere sloten kopen 1 op je werk en 1 thuis bv. Doe ik ook.
Die kryptonite ART4 zijn 50 euries.
*je motor staat altijd ergensaanvast.
*scheeld zeulen.
*naar andere bestemmingen schijfremslot.
 
er kan in de 600 RR gewoon een beugelslot is een origineel slot van Honda bel maar naar de dealer :)
 
pieter532,

Ik begrijp jouw probleem. Net een VFR800 gekocht met een duozit kapje. Dat trek je er ook niet elke dag af voor het slot. Gelukkig heeft-ie H.I.S.S. Mja, lijkt me niet helemaal voldoende.
ook in de VFR past een beugelslot ook origineel van Honda duo kapje zit vast aan de buddyseat :)
 
Je kan ook meerdere sloten kopen 1 op je werk en 1 thuis bv. Doe ik ook.
Die kryptonite ART4 zijn 50 euries.
*je motor staat altijd ergensaanvast.
*scheeld zeulen.
*naar andere bestemmingen schijfremslot.


Hmm dan koop ik liever 1 duurder steviger slot...En verzin een creatieve oplossing. 2 schijfremsloten staan nog steeds hoog favouriet hier *D , allowel je fiets aan de bewoonde wereld zette ook wel fijn is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan