opbergen van sloten

DerRudi

MF veteraan
23 sep 2005
1.559
0
Ik heb al een beetje lopen zoeken, maar waar laten jullie altijd jullie sloten?? En dan bedoel ik niet de kleine schijfremsloten maar de groteren beugel- en kettingsloten? In een rugzak of ergens op de motor :?

:Y bvd
 
Laatst bewerkt:
Kettingslot zit ook onder de buddy :)
Ik zou ze iig niet in een rugzak proppen, als je dan valt doet het nog meer pijn :X :P
 
achterin onder mijn buddy is net voldoende ruimte voor een gigantische ketting.
 
Neem een TLR en je kan je beugelslot meenemen, je eigen lantaarnpaal waaraan je de boel aan kan vastzetten en de gereedschappen om die paal er ook in te meppen op de bestemde plaats. :P
 
Slot opbergen???


kom nooit zo ver van huis... Laat 'm dus gewoon met de ketting aan de lantaarn vastzitten.
 
Neem een TLR en je kan je beugelslot meenemen, je eigen lantaarnpaal waaraan je de boel aan kan vastzetten en de gereedschappen om die paal er ook in te meppen op de bestemde plaats. :P


Met een TLR kan je zelfs die lantaarnpaal onder je buddy meenemen :+

Maaruh gewoon onder de buddy, alleen st0ppies klinken dan nogal kut met al dat gewicht achterin *kloink*
 
Ik heb zelf genoeg ruimte onder de buddy. Heb bij supermotard vaak gezien dat ze een stukkie pvc pijp aan de achterkant dichtmaken en op de voorkant zo'n schoefdop. En dan ophangen onder de kappen boven je achterwiel (waar je demper ook zit, maar dan aan de andere kant natuurlijk)
 
Mijn slot (lange dikke ketting) hang aan het werk op de parking aan een grote betonnen paal...meegenomen toen ik met de auto ging werken. Ik parkeer zelden ergens anders dan daar enthuis gaat ie in de garage
 
ik heb een Abus schijfrem slot en daarbij heb ik een http://www.abus.de/us/main.asp?ScreenLang=us&select=0105b06&artikel=4003318123733 (beugel) gekocht om hem aan de motor vast te maken als ik hem niet gebruik, erg ideaal
 
geen slot, ze stelen hem toch met of zonder, in 20 seconden hadden ze zelf het duurse schijfremslot open (gezien in filmpje over het testen van verschillende merken)

maja, dan kun je nog beginnen over de extra drempel die een dief moet overgaan, maar als je zo'n slot in 20sec open krijgt, dan heeft het niet veel zin

dan kun je ook nog zeggen, maar de mensen rondom kijken dan toch:
1)hoeveel mensen kijken er constant naar je voorwiel en schijfremslot en vooral als het er snel af gaat (in die 20 sec dus)
2)dieven kiezen meestal motors die ze makkelijk kunnen setelen zonder dat er teveel mensen rond lopen
3)mensen van vandaag doen toch niets meer voor andere mensen, als ze zouden zien dat er een motor wordt gestolen, denk je toch niet dat ze naar toe gaan lopen en er iets van zouden zeggen (mss heeft de dief wel een mes ofzo...)en ja ze kunnen de politie bellen ,maar tegen dat het nummer gevormd is, de politie opneemt, en ter plaatse is, is die dief al ermee weg (niet dat de poitie er iets aan kan doen, die doen hun best)
 
geen slot, ze stelen hem toch met of zonder, in 20 seconden hadden ze zelf het duurse schijfremslot open (gezien in filmpje over het testen van verschillende merken)

maja, dan kun je nog beginnen over de extra drempel die een dief moet overgaan, maar als je zo'n slot in 20sec open krijgt, dan heeft het niet veel zin
Het zijn altijd drempels maar ik bou ze graag in.
En over een goed slot doen ze 40 seceonden, da's toch maar mooi de helft meer ;) Hang er daar 2 van omheen en ze zijn al gauw 1,5-2 minuten bezig... Liever dat dan dat ik de sleutels in het contact laat hangen zodat ze meteen weg kunnen rijden :X :P
 
geen slot, ze stelen hem toch met of zonder, in 20 seconden hadden ze zelf het duurse schijfremslot open (gezien in filmpje over het testen van verschillende merken)

maja, dan kun je nog beginnen over de extra drempel die een dief moet overgaan, maar als je zo'n slot in 20sec open krijgt, dan heeft het niet veel zin

dan kun je ook nog zeggen, maar de mensen rondom kijken dan toch:
1)hoeveel mensen kijken er constant naar je voorwiel en schijfremslot en vooral als het er snel af gaat (in die 20 sec dus)
2)dieven kiezen meestal motors die ze makkelijk kunnen setelen zonder dat er teveel mensen rond lopen
3)mensen van vandaag doen toch niets meer voor andere mensen, als ze zouden zien dat er een motor wordt gestolen, denk je toch niet dat ze naar toe gaan lopen en er iets van zouden zeggen (mss heeft de dief wel een mes ofzo...)en ja ze kunnen de politie bellen ,maar tegen dat het nummer gevormd is, de politie opneemt, en ter plaatse is, is die dief al ermee weg (niet dat de poitie er iets aan kan doen, die doen hun best)

En hoe claim jij die motor bij de verzekeraar... alstie niet op slot heeft gestaan? :?
 
grote 48L hutkoffer achterop. Beugelslot, schijfremslot en goedgevulde rugtas gaat er allemaal in, zonder problemen *D
 
En hoe claim jij die motor bij de verzekeraar... alstie niet op slot heeft gestaan? :?

[devil's advocate modus]
Hoe doe je dat als ze de motor met slot en al hebben ingeladen O-)
[/devil's advocate modus]

Ik heb m'n schijfremslot onder m'n buddy, that's all
 
Terug
Bovenaan Onderaan