Opbokken van mijn ZRX 1200s

webtech

MF veteraan
26 feb 2003
1.153
85
rhoon
Ik heb vandaag een paddockstand gekocht, plus de bouten die in de achterbrug moeten. Wat is de handigheid omdat ding dr op te krijgen en gebruik te maken van het hefboom principe ik krijg het echt niet voor elkaar
 
Oke, ik dacht ik post even de "gebruiksaanwijzing"
Oefening baart kunst denk ik, laat het eens voordoen door iemand ofzo.

[me]Spider heeft geen idee, mijn motor heeft gewoon een middenbok :) [/me]
 
Ik heb vandaag een paddockstand gekocht, plus de bouten die in de achterbrug moeten. Wat is de handigheid omdat ding dr op te krijgen en gebruik te maken van het hefboom principe ik krijg het echt niet voor elkaar

moet je toevallig balkenende verzorgen? :? lees de je profile :X

Oke, ik dacht ik post even de "gebruiksaanwijzing"
Oefening baart kunst denk ik, laat het eens voordoen door iemand ofzo.

[me]Spider heeft geen idee, mijn motor heeft gewoon een middenbok :) [/me]

zoals de meeste motoren
schater.gif
 
Laatst bewerkt:
Heeft dit misschien te maken met die aparte (maar verschrikkelijke mooie) achterbrug? Ik hoop het niet, want ik ben op dit moment druk op zoek naar een ZRX (de 1100R versie dan).

Bij m'n TDM heb ik er iig weinig moeite mee en dat is ook niet echt een lichte fiets met daarbij nog een vrij hoog zwaartepunt.
Wat ik doe is de paddockstand aan de linker kant alvast onder de achterbrug zetten en dan de motor rechtopzetten. Vervolgens kan ik de stand met m'n rechter hand goed aan beidekanten van de achterbrug schuiven en daarna met m'n voet op de paddockstand met en de motor wat na achteren duwend de motor vrij makkelijk omhoog krijgen... snappie :?
Ik maak geen gebruik van de zogenaamde diabolo's, maar dat moet het volgens mij alleen maar makkelijker maken.
 
spierballen kweken :X

edit: nog even een tip.
leg een stoeptegel of iets anders met de goeie hoogte onder je zijstandaard. de motor staat dan al praktisch rechtop dus kun je zo dat ding onder je achterbrug schuiven en opbokken zonder dat je ook nog eens je motor rechtop moet houden.
 
[spam]
Ik heb nog een 1200 in de aanbieding. Ok, geen R, maar toch...
[/spam]

Tnx, maar ik ben echt op zoek naar een R met zeer weinig km en ik heb zelfs nog specifieke eisen wat kleur betrefd ook... 8-)
Deze luxe denk ik me te kunnen veroorloven, omdat ik m'n TDM tot pekelfiets ga degraderen en pas uiterlijk februari/maart volgend jaar een mooie ZRX wil hebben. Ik heb zelfs al naast een paar (duitse) ZRX-en gegrepen, maar heb dus nog ff geduld... :]
 
spierballen kweken :X

edit: nog even een tip.
leg een stoeptegel of iets anders met de goeie hoogte onder je zijstandaard. de motor staat dan al praktisch rechtop dus kun je zo dat ding onder je achterbrug schuiven en opbokken zonder dat je ook nog eens je motor rechtop moet houden.
Dan zeg ik er nog ff bij hier HEEL goed mee uit te kijken. Als ie niet recht genoeg staat en je bokt m op komt de motor in onbalans en kan ie van je bok af storten..... Dus als je m zo opbokt de motor vast houden zodat je evt op kan vangen.
Mijn VTR die ik ook altijd zelf. Gewoon op de Jiffy, de bok er onder (je houd m dus schuin zo dat ie precies op de plek zit waar uiteindelijk de achterbrug ook komt te stuenen) Dan zet ik met m'n linkerhand aan de duo/uitlaat stuen tezamen met de bok de motor recht en bok m dan op.. Tadaaa!
 
damm , die van mij gebruik ik nooit meer..
Ik gebruik een strookje hout die ik nadat ik mijn motor schuin op zijn standaart trek onder mijn achterbrug zet.
Op dit idee kwam ik op de louis site ,daar verkopen ze van die dingen die je onder je brug zet.
Moet zeggen , met stok is erg makkelijk.
 
damm , die van mij gebruik ik nooit meer..
Ik gebruik een strookje hout die ik nadat ik mijn motor schuin op zijn standaart trek onder mijn achterbrug zet.
Op dit idee kwam ik op de louis site ,daar verkopen ze van die dingen die je onder je brug zet.
Moet zeggen , met stok is erg makkelijk.

Klopt. Ik zet een hamer met de steel tegen mijn opbokboutjes en trek hem ff een keer iets opzij. Ketting smeren en hamer eronderuit trappen.

Met bok gaat ook bij mij zeer lastig. Het hefboom principe gaat slecht op bij deze bok. De hoek is niet groot genoeg en de hefboom niet lang genoeg. Alleen lukt het niet.
 
Hallo, heb jij even geluk. Ik heb pas een paddockstand gekocht bij Hein Gericke. Ik wou de motorfiets ook even omhoog krijgen. Het lukte mij niet. Dan maar met een vriend erbij. Na een paar litertjes zweet is het me dan toch gelukt. Ja wat wil je als je een motor van meer dan 220 kg omhoog wil krijgen. Zo kon het dus niet verder. Na een beetje meetwerk ben ik naar een metaalbewerker gegaan. Ik heb deze man gevraagd om er 11 cm van af te halen (mijn ZRX kwam ongeveer 15 cm van de grond). Na deze aanpassingen heb ik geen enkel probleem meer om hem omhoog te krijgen. Groetjes en veel geluk.
 
Ik leg altijd een blokkie hout onder mijn jiffy zodat de motor redelijk recht komt te staan. Vervolgens die paddock eronder, en de rest gaat vrij automatisch.

Kracht zetten volgens het hefboom principe en dan komt de motor vanzelf helemaal recht en staat ie zo op de paddock.

Het is aanbevolen dit principe te testen met een tweede man / vrouw, mocht je het idee hebben dat je motor om gaat pleuren. :P

In het begin is het ff kutten maar daarna even simpel als je kont afvegen na het poepen ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan