Opbouw schadevrije jaren met private leaseauto

Jean2cilinder

Bijna weekend
28 nov 2018
414
343
Noord-Holland
Ik las iets verontrustend eergister namelijk dat veel leasemaatschappijen de schadevrije jaren niet in het centrale database zetten omdat ze niet op aangesloten zijn. (De mijne niet iig. Leaseplan bijvoorbeeld wel). Nou heb ik een motorversekering bij Univé lopen. Kan ik ervan uitgaan dat ik via deze verzekering wel schadevrije jaren blijven opbouwen? Zijn er nog meer in dezelfde situatie?
 
We hebben een lease auto op naam van mijn vrouw en daarnaast een oldtimer (ook op naam van mijn vrouw), een motor en een camper (laatste 2 op mijn naam).
Wij bouwen gewoon schadevrije jaren op (bij 2 verschillende verzekeringsmaatschappijen, niet Univé). Het zou wel heel raar zijn als je alleen maar schadevrije jaren kunt opbouwen via de gewone auto. In het verleden wel gehad dat mijn vrouw van baan wisselde en geen leaseauto kreeg bij haar nieuwe werkgever.
Toen heb ik gewoon de auto op mijn naam gezet en in ieder geval de max korting kunnen bedingen voor de auto, omdat ik op de camper en de motor op 80% korting zat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan