opeens hoog in toeren

vale-rossi

MF'er
25 apr 2006
46
0
Almelo
Als ik soms voor de stoplicht sta en hem in de 1 wil zetten blijft ie haperen bij de neutraal en krijg ik hem moeilijk in de 1! Soms begint ie ook spontaan(terwijl ik geen gas geef) hoog in de toeren te jengelen..terwijl ik stil sta...en zelfs tijdens het rijden klimt ie soms in toeren... wat is er aan de hand???
 
Als ik soms voor de stoplicht sta en hem in de 1 wil zetten blijft ie haperen bij de neutraal en krijg ik hem moeilijk in de 1! Soms begint ie ook spontaan(terwijl ik geen gas geef) hoog in de toeren te jengelen..terwijl ik stil sta...en zelfs tijdens het rijden klimt ie soms in toeren... wat is er aan de hand???

En wat is "ie" voor een motor? Ik denk in eerste instantie aan valse lucht.
 
Hoe "hek je da gesjekt"
_O-

Lijkt me inderdaad een niet lekker loskomende koppeling, dan moet ie als het ware al draaiende de tandwielen in elkaar rammen. Sniegoe lijkt me.

Manifesteerd zich in het bekende auto in achteruit geluid denk ik :P Prrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrt

Beetje maf dat hij zo wiebelt in de toeren... Misschien moet je even een litertje gas aftappen :+

Nou succes ermee.... :W
 
kheb wel twee mini gaatjes in de uitlaat...maar dit lijkt me niet de oorzaak??
Valse lucht heb ik niet...kheb alles al getjekt..enigste wa kan is die gaatjes in de uitlaat...of koppelingsplate naar zun grootje...lijkt mij...
 
hek gdaan...niks geen vernadering van toeren....khad het voorheen nooit(sinds mijn koppeling door de dealer is afgesteld...hek dit euveltje...maaar de dealer zei er wa bij dat mijn koppeling op strakste stand stond...
 
Aan die reacties heb ik veel zeg:S

Ik vraag gewoon of iemand weet waar het nu aan ligt.

Maar ik geloof dat ik gewoon een keer mijn koppelingsplate moet laten vervangen, boel goed afstellen, nieuw luchtfiltertje erin(want hij stotterd soms heel iets in lage toeren) en dan rijdt ie als de brandweer :)
 
Aan die reacties heb ik veel zeg:S

Ik vraag gewoon of iemand weet waar het nu aan ligt.

Maar ik geloof dat ik gewoon een keer mijn koppelingsplate moet laten vervangen, boel goed afstellen, nieuw luchtfiltertje erin(want hij stotterd soms heel iets in lage toeren) en dan rijdt ie als de brandweer :)

Als je zelf al weet dat het onderhoud aan je motor k*t is, je niets doet met de goedbedoelde adviezen, en je eigenlijk zelf al weet wat er gedaan moet worden om je motor weer goed te krijgen.........VRAAG DAN NIKS. |(
 
Het ligt dus mooi niet aan de koppeling! Na half uur ergens gestopt te hebben, en ik hem weer aan wou branden, brulde hij weeerrr hoog in de toeren vanzelf, waarna hij weer rustig afnam tot normale toerental(1000 stationair). Ik heb het meestal als ik een tijdje heb gereden, dus als hij warm is, en als ik hem dan opnieuw wil starten dat hij dan ineens hoog in de toeren gaat. Ik ben ongeveer ten einde raad.

Koppeling afstelling is goed dus, nergens valse lucht kunnen vinden, alles getjekt bij uitlaatpoorten!

Heeft iemand nog een idee????

Misschien smeer in de carburateur?
 
Terug
Bovenaan Onderaan