Hoi onlangs me motorrijbewijs gehaald en ben nu bezig om me motor te verkennen, vooral in het doortrekken in toeren. Nu begin ik maar gelijk met me main question:
Als een motor opeens meer dan 30% meer trekkracht heeft, is dit dan een goed teken in de zin van alle troep is eruit getrokken / verbrand zoals kool aanslag etc. Of is er dan iets goed mis ?
Ik trek geregeld me motor waar het kan achteraf soms ff door tot dik 10 a 13 duizend toeren. Echter als ik dat nu de laatste 2 dagen doe merk ik dat ik er nu bijna af vlieg. Het wiel komt van de grond en ik kan me amper nog vasthouden. Het lijkt echt alsof ik meer dan 30% meer vermogen erbij heb. Motor loopt netjes al maakt ie wat meer geluid als ik de koppeling loslaat (hogedruklager ofzo denk ik nix ernstigs dus).... Verder loopt zover ik kan horen de motor als een zonnetje. Vraag me dan alleen wel af wat het kan zijn dat me motor opeens zo snel is geworden.
History van de motor is dat de vorige eigenaar 1, niet op snelwegen durfde te rijden, 2 langzaam reed op de motor. Eigenlijk geen motortypje als je hem zou zien.
Als een motor opeens meer dan 30% meer trekkracht heeft, is dit dan een goed teken in de zin van alle troep is eruit getrokken / verbrand zoals kool aanslag etc. Of is er dan iets goed mis ?
Ik trek geregeld me motor waar het kan achteraf soms ff door tot dik 10 a 13 duizend toeren. Echter als ik dat nu de laatste 2 dagen doe merk ik dat ik er nu bijna af vlieg. Het wiel komt van de grond en ik kan me amper nog vasthouden. Het lijkt echt alsof ik meer dan 30% meer vermogen erbij heb. Motor loopt netjes al maakt ie wat meer geluid als ik de koppeling loslaat (hogedruklager ofzo denk ik nix ernstigs dus).... Verder loopt zover ik kan horen de motor als een zonnetje. Vraag me dan alleen wel af wat het kan zijn dat me motor opeens zo snel is geworden.
History van de motor is dat de vorige eigenaar 1, niet op snelwegen durfde te rijden, 2 langzaam reed op de motor. Eigenlijk geen motortypje als je hem zou zien.