Opeens wind en motorgeluid niet kunnen verdragen

Stress is mijn eerste ingeving. Nou heb ik zelf ook een GT-Air waar naar verloop de wangkussens aan de onderkant niet meer fijn aansloten. (om de kaak dus). vanaf dat moment was de windruis ook stukken harder!

Een beetje opvulling of andere kussens in de helm willen helpen.

Dit kun je testen door een helmmuts op te zetten. Is het dan al rustiger kun je kijken naar bredere kussens voor de onderkant.
 
Stress is mijn eerste ingeving.


Dat was nou bij mij ook de eerste ingeving, daarom vroeg ik in mijn eerste post ook al of het niks medisch kon zijn,
Ik pakte het een beetje in, omdat stress toch een beetje in een verdom hoekje zit bij vele, daarom wou ik het niet zo uitspreken op een druk forum.

Maar externe factoren niet meer kunnen verdragen is vaak 1 van de begin symptomen van stress, en overspannenheid.
 
Ik doe mijn op maat gemaakte zachte dopjes altijd pas in na een lik vaseline / uierzalf in mijn oor te hebben aangebracht. Hierdoor sluiten ze veel beter aan en heb ik minder last van vervorming van mijn oren.
Daarvoor had ik bv als ik moest lachen op de motor vaak een geluidslek, nu niet meer.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat was nou bij mij ook de eerste ingeving, daarom vroeg ik in mijn eerste post ook al of het niks medisch kon zijn,
Ik pakte het een beetje in, omdat stress toch een beetje in een verdom hoekje zit bij vele, daarom wou ik het niet zo uitspreken op een druk forum.

Maar externe factoren niet meer kunnen verdragen is vaak 1 van de begin symptomen van stress, en overspannenheid.
Het kan van alles zijn, ff onvoorzichtig geweest met de oordoppen tot aan hyperacusis toe.....waarschijnlijk heeft het even tijd nodig en gaat het wel weer over.
 
Laatst bewerkt:
Het kan van alles zijn, ff onvoorzichtig geweest met de oordoppen tot aan hyperacusis toe.....waarschijnlijk heeft het even tijd nodig en gaat het wel weer over.

100% mee eens, daarom gaf ik het als punt aan, meerdere opties, maar wel een punt om ff in de gaten te houden.

Ik ben geen dokter, dan had ik waarschijnlijk ook een andere motor gehad ;)
 
Ik ben geen dokter, dan had ik waarschijnlijk ook een andere motor gehad ;)

Ik ben ook geen dokter maar het antwoord in 90% van de gevallen als het om oren gaat kan ik je wel geven, "Je moet er mee leren leven"
 
Laatst bewerkt:
FF serieus: het is de vraag of die overgevoeligheid alleen op de motor is, of ook bij andere geluiden (stofzuigen enz).
Als het echt alleen op de motor is, lijkt me de oorzaak in je doppen te zitten. Maar als je helemaal gevoeliger bent, klinkt het meer als hyperacusis en dat is toch echt een medisch probleem. Maarin elk geval zijn goede doppen essentieel, ook voor de voorkóming van hyperacusis.
 
komt me bekend voor
een collega had dat ook bleek dat ze zwanger was
niet alleen haar gehoor was gevoeliger ;)
 
100% mee eens, daarom gaf ik het als punt aan, meerdere opties, maar wel een punt om ff in de gaten te houden.

Ik ben geen dokter, dan had ik waarschijnlijk ook een andere motor gehad ;)
Ik heb wel een andere motor, maar ben geen dokter. :z
 
Hey,

Dagelijks rij ik met de motor naar werk waarbij ik mijn Alpine Motosafe oordopjes in heb. Sinds 2 weken merk ik dat ik het geluid niet meer kan verdragen. Windruis en uitlaatgeluid wat opeens zo luid klinkt waardoor ik pijn begin te krijgen aan mijn oren terwijl er niets veranderd is aan motor of helm.
Nou was mijn werk maar 35 km verderop maar sinds deze week heb ik een nieuwe baan en is mijn rit naar werk 55km op de snelweg. Zelfs met 100km/u is de windruis niet uit te staan.

Komt iemand dit bekend voor?

Ik heb een Shoei GT-air helm die nog niet eens een half jaar oud is en mijn ALpine Motosafe oordoppen zijn wel al 2 jaar oud.

[ot]Ik was al bezig met het maken van een afspraak voor oordoppen op maat maar blijkbaar willen die zaken geen geld verdienen(Specsavers die mij niet terugbelt, en in 2 vestigingen was het niet mogelijk om een afspraak te maken). Zaterdag ga ik maar rijden naar Alpine in Soestenberg om mijn oren te opmeten voor oordoppen op maat.[/ot]

Je moet ze om het jaar of zo vervangen, je oren veranderen in de loop van de tijd..
 
Dat hoeft echt niet, als ze niet meer goed zitten of afsluiten merk je dat snel genoeg, ik rij al zeker 5 jaar met op maat gemaakte doppen en dat gaat prima
 
Ben naar de huisarts geweest. Die zag niets vreemds. Wel dat mijn oren er zo uitzagen aan beide kanten:
12146660_f520.jpg


Zit vol met troep wat voor irritatie en onsteking zorgt. Volgende week wordt het schoongespoten.
Ze zei dat als je oren een beetje verstopt zitten dat je ook een piep hoort en aan de hand van mijn beschrijving klonk het niet als iets permanents.

Wel moet ik op een of andere manier een afspraak zien te maken met een audicien om mijn oren te laten meten voor oordoppen.

Weet iemand uit zijn hoofd welke audicien je binnen kan lopen in (omgeving)Haarlem en direct een mal kan laten maken van mijn oor? Vanavond is het koopavond en anders zaterdag. En anders moet ik echt naar soestenberg gaan rijden voor Alpine.

Enne zoals anderen hierboven vermeld hebben hebben factoren als stress en griep/koorts ook mee te maken.
 
Laatst bewerkt:
Je moet voor het indoen van schuimpjes ook een beetje een handigheid ontwikkelen.

Online zijn trouwens ook proef setjes te krijgen met allerlei soorten schuimpjes (zoiets als dit), kun je kijken welke je bevallen. Zo kwam ik op de 3M 1100 schuimpjes. Ik heb rare oren ofzo, dit waren de enige die consistent goed zitten en lekker dempen.


Bedankt Rappie voor de link. Net een setje besteld. Rijd altijd met schuimpjes, steeds met verschillende, net wat er voorhanden is. Nu kan ik eens goed gaan vergelijken en uiteindelijk de fijnste kiezen. :t
 
Gelukkig heeft de huisarts wat gevonden aan je oren dus.

Beter-horen moest ik ook afspraak maken, en levertijd daarna was ook 2 weken.

Kun je niet tijdelijk kijken of die universele dopjes verbetering geven?
Waren bij mij 20,- die heb ik gebruikt tijdens de levertijd van beter-horen.

Bij het universele setje van 20,- zat ook nog een waardebon van 20,- voor op maat gemaakte dopjes, dus ze kosten in principe helemaal niks, mits je bij beter-horen gaat.

Succes met het oplossen, en alvast weer veel rij plezier ;)
 
MotoSafe-dopjes? Die zijn leuk voor 125cc, niet voor het serieuze werk, wat jij doet. Laat ze zsm op maat maken, had je al veel eerder moeten doen.

Ik heb beide en MotoSafe is leuk als je niets anders hebt, heb ik ook in een testje op mijn site neergezet. Uiteraard is dit een mening, maar op maat vind ik vele malen beter.
 
Je moet voor het indoen van schuimpjes ook een beetje een handigheid ontwikkelen.

Online zijn trouwens ook proef setjes te krijgen met allerlei soorten schuimpjes (zoiets als dit), kun je kijken welke je bevallen. Zo kwam ik op de 3M 1100 schuimpjes. Ik heb rare oren ofzo, dit waren de enige die consistent goed zitten en lekker dempen.

Ik zou wel zo snel mogelijk met bv schuimpjes (die goed zitten) gaan rijden tot je de aangemeten oordoppen krijgt. Kijken of dat beter wordt qua geluid (verdragen). Want als die dingen die je nu hebt lekken is dat niet bepaald goed voor de oortjes. En rijden zonder natuurlijk ook niet.

Mooie link! Ook besteld. Ik heb fijne schuimpjes maar raak ze constant kwijt en weet nooit waar ik ze gekocht heb. Een favoriet uitkiezen en in veelvoud bestellen lijkt me een goed idee!

Ontopic lijkt me dat je er goed aan hebt gedaan een huisarts op te zoeken. Ik hoop dat t wat rustiger klinkt na ontstoppen en doortrekken! Vwb die carbs: dat dat tot so ver is gegaan voordat ie ermee kapte.... robuuste techniek!
 
Terug
Bovenaan Onderaan