Opel Kadeath

poohbeer

MF veteraan
19 mei 2001
7.140
3
Iedereen kent hem wel, de CBR600, de opel kadeath sinds jaren, maar verdient ondertussen een andere fiets die rol niet?
Kadet als in iedereen rijdt ermee ondertussen, death als in hij is en blijft een machtige machine die niet iedereen zomaar effe kan temmen.

Meer nominatie\'s welkom, maar ik denk dat de strijd wel tussen deze 2 wordt uitgevochten :)
 
Laatst bewerkt:
Ik weet wat je bedoelt... })

Inderdaad, wel verdacht veel R1\'s hier op Motor-Forum, tijd om de eretitel Opel Kadett van de motorwereld over te dragen misschien? ;)
 
Bij \'Opel Kadeath\' dacht ik meer aan de Yamaha Diversion.

[Edit] kan dat death er beter aflaten. Je bent wel een erge sul als een div niet kunt temme.

Doe dan toch maar de R1 als Kadeath. [Edit]
 
Laatst bewerkt:
Kweenie, maar de Kadeath heeft een beetje een negative klank vind ik, noem het dan de Golf maar of zo...

Maar liever geen motoren naar auto\'s vernoemen!!!
 
Kweenie, maar de Kadeath heeft een beetje een negative klank vind ik, noem het dan de Golf maar of zo...

Maar liever geen motoren naar auto\'s vernoemen!!!

Ik vind kadeath net erg goed voor hetgeen ik bedoel. Ik vind dat je die R1 rijders tegenwoordig overal ziet opduiken bij de sportieve rijders. Neem dit forum alleen al.. Zowat de kwart (of meer?) zit op R1. Daar heb je\'t Kadet principe.
Maar iedereen weet dat R1 niet zo\'n traag ding is als de doorsnee kadet dus: det wordt death
 
Ik vind kadeath net erg goed voor hetgeen ik bedoel. Ik vind dat je die R1 rijders tegenwoordig overal ziet opduiken bij de sportieve rijders. Neem dit forum alleen al.. Zowat de kwart (of meer?) zit op R1. Daar heb je\'t Kadet principe.
Maar iedereen weet dat R1 niet zo\'n traag ding is als de doorsnee kadet dus: det wordt death

En er rijdt tegenwoordig niemand meer in een kadet. nouja, bijna niemand.
 
Volgens mij hebben ze er allebei wel wat van weg. Nou laten we dan de ene Opel Kadet GSI noemen en de andere Volkswagen Golf GTI
 
Inderdaad de R1 begint een algemeen geaccepteerd straatfenomeen te worden... Ik vind hem ook niet meer zo speciaal. Eigenlijk jammer want het is toch een mooie fiets.
 
Ik had 2 jaar geleden een echte Kadett, een GSI welteverstaan en nu heb ik een CBR600F.

Ik geef die titel door aan de R1 ;)
 
CBR600F is veel te makkelijk te temmen, alle Honda\'s zijn eigenlijk best wel tam (verhoudingsgewijs dan, een Blade is evengoed nog best wel een heftig ding), volgens mij is een R1 echt veel heftiger. Dus mijn stem gaat naar een R1 (denk er zelf over een 2e-handsje te kopen als het niet meer vriest, is een stuk goedkoper dan een 2e-hands Mille).

Dan kan ik \'em mooi leren temmen op de MFCD }) en draag ik ook mijn steentje bij aan het veelvoudig zien rondrijden op \'s lands wegen. :]
 
R1= De ordinaire exclusievere fiets....zoals een Porsche 911...dat is geen normale auto, en toch zie je hem ook overal opduiken...zelfde geldt voor R1...En kadet van vroeger is tegewoordig gewoon Astra :P
 
De CB600F en de R1 kun je eigenlijk niet met elkaar vergelijken

De R1 lijkt me toch een motor die je met respect moet berijden, het is niet een fiets waar je \"even\" op stapt, de CB600F is dit wel
De R1 is een op en top racefiets met ontzettend veel pk\'s , de CB600F niet
Het lijkt dat er veel R1 rijders zijn, dit valt echter nog wel mee (uitzondering leden van dit forum) de CB600F staat nog steeds in de top van meest verkochte motoren

Om nou een van deze mooie motoren te gaan vergelijken met een kadet vind ik wel heel erg ver gaan
 
ik ga daar niet over, ik houdt het bij mn eigen interesse in dit geval

een Div is wel erg tam moet ik zeggen
R1 weet ik niet....
 
R1 natuurlijk,

alleen wat ik niet snap, echt goedkoop zijn die dingen niet.......heeft iedereen zo\'n fijn Safe Plus Plan. }) of hebben jullie allemaal een tweede hypotheek? Ik neem aan dat je vriendin/vrouw ook niet in een alto wil rijden :r
 
Ach, ik ben wel trots op deze stelling.
Had eerst een CBR600, nu een R1, geeft gewoon aan dat het de beste fiets is die er rond rijdt, en daarom kopen zoveel verstandige mensen er eentje.

Geen gelul over karakter, en dan maar zeuren dat er niemand stopt als je met pech stilstaat ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan