"Open" boete uit duitsland binnen, gegevens terugsturen?

In het ergste geval krijg je rijontzegging IN DUITSLAND, Maar dit betwijfel ik ten zeerste!!
Je rijbewijs zullen ze niet innemen, dat mogen ze volgens mij nieteens ;)

Ik zou het gewoon invullen en opsturen, dan krijg je een boete (en die zijn niet zo hoog als in NL) die je moet betalen. Dan kun je weer met een grust hart naar je vrienin rijden.

:] :] :]
 
In het ergste geval krijg je rijontzegging IN DUITSLAND, Maar dit betwijfel ik ten zeerste!!
Je rijbewijs zullen ze niet innemen, dat mogen ze volgens mij nieteens ;)

Ik zou het gewoon invullen en opsturen, dan krijg je een boete (en die zijn niet zo hoog als in NL) die je moet betalen. Dan kun je weer met een grust hart naar je vrienin rijden.

:] :] :]

Laten we het inderdaad hopen :)

Ik ga het allemaal wel meemaken, hopelijk zijn ze daar niet zo snel, want er staan wel wat ritjes nederland->duitsland gepland met kerst en oud&nieuw enzo :)
 
Laten we het inderdaad hopen :)

Ik ga het allemaal wel meemaken, hopelijk zijn ze daar niet zo snel, want er staan wel wat ritjes nederland->duitsland gepland met kerst en oud&nieuw enzo :)

Je mag zelf de periode kiezen dat je niet bevoegd bent om te rijden in Duitsland. Dat moet dan binnen maximaal 4 maanden nadat de overtreding gepleegd is. Dus je bent flexibel.
 
ik heb het afgelopen zomer ook gehad.
ik heb toen door duitsland gereden richting oostenrijk. Toen ik terug kwam lagen er 3 van die dingen al thuis.

ik begreep in eerst instantie ook niet waarom ik mijn gegevens moest sturen, maar heb toen gehoord dat ze willen weten wie de bestuurder was. Ook hoefde ik voor een van de boetes geen gegevens te sturen, want factuur zat er al in. was mij ook een grote raadsel, tot dat ik had gevraagd aan een kennis uit duitsland.

Duistland is verdeeld in gebieden(?) Staten of zoiets en elke staat haldelt anders in zo een geval, dus de ene stuurt meteen de factuur de andere wil weten wie de bestuurder was.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik heb schijnbaar een brief/boete binnen gekregen van de duitse politie (heb de brief nog niet gezien), met daarop uiteraard een mooie foto, en de vraag om mijn NAW gegevens terug te sturen. Het gaat schijnbaar om een 30+ km/u te hard boete.

Iemand ervaring met dit soort dingen? Moet ik me zorgen maken om mijn rijbewijs of andere rare fratsen zoals ze in nederland uit kunnen halen? Of gaat het "gewoon" een geldboete worden?

Ik hoop dat iemand me gerust kan stellen ;)

ik kreeg ook een keer zo'n brief voor het koekblik.
met oldtimer platen,

Ik heb er nooit iets mee gedaan en heb er nooit meer wat van gehoord.
Nu 4 jaar terug.

Ik neem aan dat ik er dus wel mee weg kom, maar wie weet he.

Weliswaar stond de auto toen nog op m'n pa's naam, (voor de verzekering)
Het was trouwens in de eifel op weg naar Gerolstein.
 
Laatst bewerkt:
hier staat "ausserhalb geschlossener Ortschaften" en dat is buiten de bebouwde kom.

Maar dan een maximum snelheid van 50 buiten de bebouwde kom? Dan vind ik het niet raar van mezelf dat ik daar 85 reed :)

Zou overigens wel mooi zijn!
 
Maar dan een maximum snelheid van 50 buiten de bebouwde kom? Dan vind ik het niet raar van mezelf dat ik daar 85 reed :)

Zou overigens wel mooi zijn!

50 is idd wel laag ja. Wat je wel vaak ziet op provinciale wegen daar, de zgn B-wegen (Bundesstrasse) is dat er bij uitritten, bochten kruisingen tijdelijk 70 als max. snelheid geldt. Als er al flitskasten staan, dan staan ze ook op deze stukken, van die vaste flitskasten in de berm. Een heleboel van deze staan ook niet op scherp, te herkennen aan de zwarte dop die dan voor de lens zit.
 
50 is idd wel laag ja. Wat je wel vaak ziet op provinciale wegen daar, de zgn B-wegen (Bundesstrasse) is dat er bij uitritten, bochten kruisingen tijdelijk 70 als max. snelheid geldt. Als er al flitskasten staan, dan staan ze ook op deze stukken, van die vaste flitskasten in de berm. Een heleboel van deze staan ook niet op scherp, te herkennen aan de zwarte dop die dan voor de lens zit.

Als ik in de auto zit let ik echt totaal niet op die dingen, misschien toch maar eens vaker gaan doen :)
 
Moet je nou zomaar accepteren dat je een in het Duits gestelde brief krijgt?
Ben ik nou de enige die dat gek vindt?

Terugsturen. Met een in het Nederlands opgestelde bijlage erbij, waarin je aangeeft dat je de meeste letters in die brief op zich wel herkent, maar dat de volgorde van die letters dusdanig is, dat je er geen chocolade van kunt maken.
 
Moet je nou zomaar accepteren dat je een in het Duits gestelde brief krijgt?
Ben ik nou de enige die dat gek vindt?

Yep. Je moet het ook accepteren dat ie in het Chinees gesteld in je brievenbus ligt...... :Y
 
Moet je nou zomaar accepteren dat je een in het Duits gestelde brief krijgt?
Ben ik nou de enige die dat gek vindt?

Terugsturen. Met een in het Nederlands opgestelde bijlage erbij, waarin je aangeeft dat je de meeste letters in die brief op zich wel herkent, maar dat de volgorde van die letters dusdanig is, dat je er geen chocolade van kunt maken.
_O-
 
Moet je nou zomaar accepteren dat je een in het Duits gestelde brief krijgt?
Ben ik nou de enige die dat gek vindt?

Terugsturen. Met een in het Nederlands opgestelde bijlage erbij, waarin je aangeeft dat je de meeste letters in die brief op zich wel herkent, maar dat de volgorde van die letters dusdanig is, dat je er geen chocolade van kunt maken.


})

Goed gesteld Meneer Bolski,

ik heb dit topic al een paar maal bezocht, maar wil nu ook wat bijdragen:

In mijn meer duits dan NL getint gezin lezen wij ook het ADAC blad (het duitse ANWB).
Hierin stond een artikel / intervieuw van de duitse minister van justitie dat zij zelf van mening was dat men het niet kan maken deze verbalen en correspondentie in het Duits te voeren met NL-ers. Natuurlijk heb ik dat artikel uitgeknipt en bewaard. Misschien wel ooit handig.

Verder kun je boetes vanuit Duitsland tot 80 euro gewoon weggooien, zover ik weet wordt er tot op heden bij boetes onder de 80 euro geen medewerking verleend bij het innen door NL.
Heb ik ook al gedaan. Ik ben niet zo Duits gezind als het op betalen aankomt. Twee van mijn ooms hebben bijna 2 jaren in Duitsland moeten werken, opgepakt bij een razzia en omsingeling van de kerk tijdens de kerkdienst in het dorp Meerssen. Hebben ze echt geen loon voor ontvangen. Mijn vader was ooit door hen gearresteerd en weggebracht. Is kunnen ontsnappen. Dus je begrijpt mijn gevoelens.

Wel had de Duitse justitie (ik had 8 km te snel gereden in de Eifel bij dat circuit) dus een NL incassoburo ingeschakeld. Via via hadden die mijn tel.nr maar niet mijn adres (ik was net verhuisd). Die belde mij en zei dat ie graag met me wilde praten over dat verbaal. Mijn antwoord: ik niet met U. De gemeentes werkten niet mee !!!!!!!! aan het geven van het nieuwe adres (volgens het incassoburo zelf en wel vanwege privacy redenen) dus ik heb niks meer gehoord. De boete was overigens ongeveer 20 euro.

Mijn advies: niet reageren, puur vanwege het feit dat de brief niet in het NL gesteld is. Gewoon zeggen als het ooit zover komt dat je dacht dat het weer reclame van de duitse lotto of een bedelbrief.

Iedereen in NL wordt geacht de wet te kennen (tot je zelf naar de rechter wilt stappen vanwege iets, dan ben je in eens te stom en MOET je een advocaat nemen) en zover ik de wet ken staat er nergens dat ik Duits moet kunnen lezen of met duitse post naar een vertaalburo moet stappen om a raison van 25 eurocent per woord die post moet laten vertalen.

:] :W
ps. nog een tip: word lid van de duitse ADAC voor 55 euro per jaar. dat mag, ook als je in NL woont. Heb je dan pech, krijg je toch overal in EU hulp, eventueel via de zusterorganisaties zoals bv. de ...... ANWB. Spaar je toch mooi de helft uit van het NL lidmaatschap.
Sorry ANWB dat noemen ze nou globalisering en zelf schuld met jullie oubollige kampioen. en al het interessantere nieuws opsplitsen in aparte (oa motor) bladen die dan weer extra betaald moeten worden.
 
Laatst bewerkt:
Nouja, vraag me dus af of de duitse politie eventueel gegevens doorstuurd naar hun collega's in nederland. Heb een aantal jaar geleden al een weekje m'n rijbewijs in moeten leveren, en anderhalf jaar geleden nog een boete van 45 te hard gekregen (niks in hoeven te leveren).

Ik hoop dus niet dat er een optelsom uit komt rollen :)

Tussen Belgie en Nederland & Duitsland en Nederland en v.v. is een verbond gesloten dat men de boetes voor elkaar int mocht men niet reageren. Indien de boetes (betekeningen) e.d. niet worden betaald word men internationaal gesignaleerd. Je zult uiteindelijk toch moeten betalen.

Mijn advies teken bezwaar aan en kijk hoever je komt. Meestal kom je er niet onderuit :N
 
heb ook een brief gehad in juni

met een mooie foto erbij B|


niet op gereageerd en tot op heden niets meer gehoord

Totdat je weer eens in duitsland komt en je bij een routine controle aangehouden word nou dan ben je dus wel degenlijk zuur :Y want je blijft namenlijk geregistreerd staan tot de boete voldaan is dat kan ik je 100% op een presenteerblaadje verzekeren want wat dat aangaat is hun beleid in al die jaren nog geen lettergreep verandert :N
De mofjes zijn uit een iets harder en koppiger hout gesneden dan de hier doorgaans nederlandse soft waaibomenhout :Y
ff zwaaien :W :W :W
 
Laatst bewerkt:
Tussen Belgie en Nederland & Duitsland en Nederland en v.v. is een verbond gesloten dat men de boetes voor elkaar int mocht men niet reageren. Indien de boetes (betekeningen) e.d. niet worden betaald word men internationaal gesignaleerd. Je zult uiteindelijk toch moeten betalen.

Mijn advies teken bezwaar aan en kijk hoever je komt. Meestal kom je er niet onderuit :N


})

Ik ben niet zeker maar zover ik weet en zelf ervaren heb is er dus een minimum van 80 euro waarvoor dat geldt.
En heb nog nergens vernomen dat die grens verlaagd zou zijn.
Verder ... schrijf jij die brief in NL, of is je Duits zo goed? Of ga je naar een duitse advocaat of vertaalburo.
Dan wacht maar liever af, als Ronald 83 gelijk heeft houdt dat in dat je straks correspondentie in het NL krijgt en dan kun je altijd nog reageren.

:] :W
 
Laatst bewerkt:
Totdat je weer eens in duitsland komt en je bij een routine controle aangehouden word nou dan ben je dus wel degenlijk zuur :Y want je blijft namenlijk geregistreerd staan tot de boete voldaan is dat kan ik je 100% op een presenteerblaadje verzekeren want wat daat aangaat is hun belied in al die jaren nog geen lettergreep verandert :N
De mofjes zijn uit een iets harder en koppiger hout gesneden dan de hier doorgaans nederlandse soft waaibomenhout :Y
ff zwaaien :W :W :W


})

Bang vrouwtje, er gebeurtniks, helemaal niks, ben sindsdien al 10 maal gecontroleerd aan de grens, op duitse luchthavens en in het verkeer. Da passiert nix, gar nix

Legal oder Ilegal ist doch alles Scheiss Egal.

Zeg ik ook altijd tegen onze volwassen duitse zoon en dan kijkt ie benauwd en denkt verrueckter Hollaender.

Haha _O- _O- _O-
 
Ik heb deze zomer ook zo'n brief gehad (met koekblik van mn moeder) samen met wat vrienden die ook geflitst.. uiteindelijk was ik de enige die een brief thuis kreeg.
Als optie kon de gegevens ook niet invullen maar een vinkje bij anoniem aankruizen, dat heb ik ook ingevuld en nooit meer wat van gehoord.
 
ik zou beginnen met een briefje terug te sturen met de opmerking dat je er geen bal van snapt.
Meteen even aangeven dat de foto die toegestuurd wel op jouw auto lijkt maar dat je de bestuurder niet herkent.

Je hebt zelf de keuze, stuur hem in het NL of Engels en geef duidelijk aan dat je de duitse taal niet machtig bent en dus GEEN afdrukken van deze mooie auto op canvas wilt ontvangen.

Ze moeten je een briefje sturen in een taal die je begrijpt, en duitsers zijn niet zo goed in andere talen ;) misschien hoor je niks meer (kosten voor engelse/nl brief kunnen wel eens hoger zijn als de boete waardoor hij ineens minder intressant is)

op filtsservice veel soortgelijke gevallen.

Overigens is het in DLD 50km ook de bebouwde kom..
 
}) })


Kom nou lui, als je zo een brief krijgt hoef je als Nederlander echt niet te weten wat "baussen der bebaute Kumm" betekent.

Overigens, ondanks de sneeuw is het gar nicht kaus baussen mit die Mauwen aufgestrauft !


Haha, ja, dat is nou duits voor gefoerdeten.


*O* *O* *O*
 
In het ergste geval krijg je rijontzegging IN DUITSLAND, Maar dit betwijfel ik ten zeerste!!
Je rijbewijs zullen ze niet innemen, dat mogen ze volgens mij nieteens ;)

Ik zou het gewoon invullen en opsturen, dan krijg je een boete (en die zijn niet zo hoog als in NL) die je moet betalen. Dan kun je weer met een grust hart naar je vrienin rijden.

:] :] :]

Idd, op je pasje staat ook op de achterkant dat het een 'Rijkseigendom' is.. Dus denk niet dat ze zo snel je rijbewijs kunnen afpakken. Hoogstens een ontzegging in Duitsland, en in Duitsland kun je vaak zelf bepalen wanneer je die ontzegging wil hebben. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan