"Open" boete uit duitsland binnen, gegevens terugsturen?

realxation

Die hard MF'er
22 apr 2009
383
0
Hoi,

Ik heb schijnbaar een brief/boete binnen gekregen van de duitse politie (heb de brief nog niet gezien), met daarop uiteraard een mooie foto, en de vraag om mijn NAW gegevens terug te sturen. Het gaat schijnbaar om een 30+ km/u te hard boete.

Iemand ervaring met dit soort dingen? Moet ik me zorgen maken om mijn rijbewijs of andere rare fratsen zoals ze in nederland uit kunnen halen? Of gaat het "gewoon" een geldboete worden?

Ik hoop dat iemand me gerust kan stellen ;)
 
dat word in beslagname van je rbw voor een maandje :P

je mag zelf de periode plannen ...

het sanctiebedrag is over het algemeen niet echt hoog tenzij het binnen de bebouwde kom of bij wegwerkzaamheden is.
 
heb ook een brief gehad in juni

met een mooie foto erbij B|


niet op gereageerd en tot op heden niets meer gehoord

Dat was mijn tactiek ook, maar helaas is mijn brief bij m'n leasemaatschappij binnen gekomen. Gaat dus ook nog om een ordinaire koekblikboete :(
 
Leaseauto dus. Maar aangezien A en B nog steeds hetzelfde pasje delen, toch maar even in dit forum geplaatst :)

ze willen de bestuurder weten.
mijn broertje kreeg ook zo'n brief, aangezien meerdere mensen van een auto gebruik kunnen maken willen ze dus de dader hebben.

daarom moet je dat invullen.

en niet reageren is geen optie, krijg je een tijd later weer post en dan worden ze venijniger :+
 
ze willen de bestuurder weten.
mijn broertje kreeg ook zo'n brief, aangezien meerdere mensen van een auto gebruik kunnen maken willen ze dus de dader hebben.

daarom moet je dat invullen.

en niet reageren is geen optie, krijg je een tijd later weer post en dan worden ze venijniger :+

Dat ze willen weten wie de bestuurder is snap ik op zich wel. Maar ik heb wel eerder een boete uit duitsland gekregen incl. foto en incl. de factuur. Dit keer dus alleen een foto en de vraag om gegevens terug te sturen. Vraag me dus af waarom niet direct een bedrag enzo.
 
Laatst bewerkt:
Dat ze willen weten wie de bestuurder is snap ik op zich wel. Maar ik heb wel eerder een boete uit duitsland gekregen incl. foto en incl. de factuur. Dit keer dus alleen een foto en de vraag om gegevens terug te sturen. Vraag me dus af waarom niet direct een bedrag enzo.

ze gaan je rbw innemen ;)

eerste keer kreeg mijn broertje volgensmij ook geen bedrag, maar weet dat niet helemaal zeker
 
ze gaan je rbw innemen ;)

eerste keer kreeg mijn broertje volgensmij ook geen bedrag, maar weet dat niet helemaal zeker

Nouja, vraag me dus af of de duitse politie eventueel gegevens doorstuurd naar hun collega's in nederland. Heb een aantal jaar geleden al een weekje m'n rijbewijs in moeten leveren, en anderhalf jaar geleden nog een boete van 45 te hard gekregen (niks in hoeven te leveren).

Ik hoop dus niet dat er een optelsom uit komt rollen :)
 
Nouja, vraag me dus af of de duitse politie eventueel gegevens doorstuurd naar hun collega's in nederland. Heb een aantal jaar geleden al een weekje m'n rijbewijs in moeten leveren, en anderhalf jaar geleden nog een boete van 45 te hard gekregen (niks in hoeven te leveren).

Ik hoop dus niet dat er een optelsom uit komt rollen :)

nee dat volgensmij niet.

ze gaan er geen internationale rechtzaak van maken :P

ach, gewoon doorrijden in nederland.
volgensmij word in nederland niet geregistreerd dat de oosterburen je rbw hebben
 
nee dat volgensmij niet.

ze gaan er geen internationale rechtzaak van maken :P

ach, gewoon doorrijden in nederland.
volgensmij word in nederland niet geregistreerd dat de oosterburen je rbw hebben

Ik rij de meeste km's in duitsland omdat m'n vriendin daar woont -O-
 
Ik rij de meeste km's in duitsland omdat m'n vriendin daar woont -O-

tja, dat word dus ff niet naar je vriendin...

maar zeg maar waar ze woont dan zorg ik wel voor haar gedurende tijd dat je niet kan komen.
ik heb geen problemen om bij een duitse te komen
:+
 
vroeger moest je je rijbwijs opsturen en werd er een heel verhaal op geschreven en kreeg je strafpunten, zodat als ze je nog een keer zouden pakken, die agent precies wist wat je eerder geflikt had en dus hogere prent kreeg. das dus pech voor hun toen kaartje kwam.

prijsen qua bekeuring vallen best mee.
 
In Duitsland heeft iedereen een puntenrijbewijs. In Flensburg bij de 'KBA' wordt bijgehouden hoeveel punten je verzameld hebt. Als je er teveel hebt moet je een zogenaamde 'idiotentest' doen om aan te tonen dat je nog wel geschikt bent om aan het verkeer deel te nemen. Punten verzamelen kun je o.a. door meer dan 30 km/h te snel te rijden of door rood te rijden.

In deze link zie het aantal punten en maanden rijverbod voor snelheidsovertredingen. Bußgeldkatalog für zu schnelles fahren

Op de brief die je gekregen hebt, moet je aangeven of jij de bestuurder van het voertuig op dat moment was (vanwege het puntenrijbewijs dus). Als je dit netjes doet, dan beken je schuld, moet je betalen en mag je dus een maand (of meer) niet in Duitsland rijden. Je kunt je rijbewijs aangetekend opsturen naar de 'Kreisstelle' waar de overtreding gemaakt is. Als je je rijbewijs opstuurt, dan gaat de periode in op het moment dat ze het ontvangen hebben. Vanuit nederland ben je dus een kleine week je rijbewijs extra kwijt. Het beste kun je er persoonlijk langs gaan, zoals je zei woont je vriendin daar dus zal het wel op de route liggen dus kom je er regelmatig langs. Dan is het gelijk geregeld en kun je de periode uitzoeken wanneer je de maand in wilt laten gaan (tot max. 4 maanden na datum overtreding).

Als de foto niet duidelijk is kun je nog het volgende proberen: Je kunt een brief schrijven en vragen om een duidelijkere foto, omdat je niet kunt herkennen wie er achter het stuur zit. Dit omdat je zo enorm loyaal bent en je voertuig regelmatig aan andere bestuurders uitleent. Wachten op een nieuwe brief en hopen dat er geen andere foto beschikbaar is. als je idd echt niet kunt herkennen of je het zelf bent achter het stuur kun je terug sturen dat je desbetreffende persoon echt niet herkent en dat je ook geen idee hebt aan wie je je voertuig die dag uitgleend hebt. Vervolgens kan het gebeuren dat de polizei bij je deur langskomt, de kans hierop is niet zo groot als je meer dan 50 km van de grens af woont. als ze echt niets beters te doen hebben kunnen ze gaan posten bij je huis totdat je dezelfde opvallende jas aan hebt als op de foto te zien is en ze een heterdaadje hebben.

Voor overtredingen in Nederland heeft dit allemaal geen gevolgen.
 
niet moeilijk doen en gewoon opsturen ,die flip valt wel mee.
doe je het niet..........en wordt je later daar eens stande gehouden. :X
tja dan heb je een probleem.
wees verstandig en eerlijk ,tenslote was jij iets te snel. :+
 
30km te snel gereden?

gewoon gegevens opsturen , krijg je na ongeveer een maand een rekening thuis
vele malen goedkoper dan in nederland...(mits het buiten de bebouwde kom was)
heb zelf voor 40 te snel een pittige rekening van € 160, - gekregen.
B weg waar je 80 mocht. |(
binnen de bebouwde kom gelden andere regels..
 
Kan Duitsland zomaar je Nederlands/Belgische rijbewijs afnemen? Ik dacht dat ze je alleen rijverbod voor bv een maand konden opleggen. Dan kan je wel nog in alle andere landen rijden maar mag je duitsland niet meer binnen?
 
Weet iemand of onderstaande boete voor binnen of buiten de bebouwde kom geld? Binnen is namelijk 1 maand m'n rijbewijs inleveren en erbuiten niet :)

boete.gif
 
je krijgt een rijverbod in duitsland, dat is wat anders dan je rijbewijs afpakken, want dan mag je ook in NL niet meer rijden.

Dat zou me niet zo heel erg veel uitmaken inderdaad :) (m'n vriendin heeft ook gewoon een auto :))

Weet iemand ook hoe zo'n procedure te werk gaat? Moet ik nog meer opsturen dan mijn persoonlijke gegevens? Zetten gewoon een "kruisje" achter m'n naam in hun computers?
 
Terug
Bovenaan Onderaan