Open brief aan het gemeentebestuur van Wijk bij Duurstede

beyond cool

MF veteraan
12 mrt 2004
43.448
2
Nijkerk
Deze brief is exact overgenomen zoals deze aan de redactie is verstuurd.




Hallo.

Mijn naam is Gerrit Taute. Ik wil graag een klacht indienen tegen motoren wegens de overlast die zij veroorzaken. Elk weekend rijden zij als gekken door de binnenstad van mijn gemeente. Hun motoren rijden op zweet en de uitlaten spuwen testosteron door mijn straat!

Ik ben het beu dat mijn vrouw en dochters elk weekend hijgend met hun tong uit de mond, de borsten halfbloot en hun konten in de lucht voor het raam zitten om die motorrijders voorbij te zien komen. Het is 33 graden in de schaduw, maar de ramen aan de straatkant zijn beslagen en naarmate de dag vordert verschijnen er obscene figuren en telefoonnummers in de vochtige dampen op het raam - aan de binnenkant, nog wel.

Mijn alfafactor daalt elk weekend met 127% (gemeten met een app op mijn Windows Phone) en het duurt zeker tot woensdag voor de lucht van olie, benzinedampen, zweet en testosteron uit de straat is verdwenen, maar de vrouwelijke feromonen die in huis rondzweven blijven hangen tot donderdag. Vrijdag ben ik dan weer heel even de baas in huis en wil mijn vrouw nog wel eens koken of een biertje uit de koelkast halen, maar zaterdag is dat alweer voorbij.

Telkens er zo'n bulderend gevaar op twee wielen de straat door komt transformeren mijn eivormige juwelen zich tot 2 kikkererwten, zowel in vorm als kleur en smaak (gemeten met een app op mijn Windows Phone). Het zweet breekt mij uit en een waas trekt voor mijn ogen. Mijn bloeddruk stijgt en mijn hart lijkt een op hol geslagen piston. Mijn hoofd wordt knalrood (Exacte kleur: RAL 3020, gemeten met een app op mijn Windows Phone) en mijn vuisten worden wit. Wat zou ik ze graag allemaal van hun motor meppen, maar ik mag van mijn vrouw de straat niet op. Ze houdt de sleutel van de voordeur op een plek waar ik slechts 2 keer per jaar toegang toe krijg. Ik heb meermaals gesmeekt, gevloekt en geschreeuwd dat ik als man van het huis het recht heb om te bepalen wanneer ik naar binnen en naar buiten mag, maar elke keer weer lachte ze harder. Dan trekt ze mijn hoofd aan de halsketting naar de grond en gaat ze op mijn hoofd zitten tot ik niet meer weet of het zweet dat over mijn hoofd gutst van mij of van haar is.

Het is daarom, beste gemeentemensen, dat ik u vraag om de binnenstad in het weekend af te sluiten zodat ik niet telkens moet proberen om de sleutel van de voordeur uit de kast te halen waar ik twee keer (gemeten met een app op mijn Windows Phone) per jaar in de augurkpot mag graaien. Ik wil mij ook alvast excuseren voor mijn feilloos Nederlands. Ik begrijp dat dit mijn klacht ondermijnt en mijn geloofwaardigheid schaadt.

Met vriendelijke groeten,

Gerrit Taute.

Dit bericht is verstuurd vanaf mijn Windows Phone.




http://www.deweekkrant.nl/pages.php?page=3008473
 
Mss moet die Gerrit maar eens een MP-3 gaan rijden...

Geen twijfel mogelijk dat dit zijn gevoel voor eigenwaarde weer opschroeft, hij zijn vrouw weer eens een veeg mag geven (of zijn dochter als de voorkeur naar zulks uitgaat) en bijkomend voordeel is dat hij voor ons noeste motorbeesten geen bedreiging vormt, waardoor ons instinct tot elimineren van voornoemde bedreiging niet in overdrive schiet.

:+
 
Opsturen aan de gemeente die brief! Als ik het bijgaande krantenartikel lees, en de antwoorden op de schriftelijke vragen, krijg ik de indruk dat het college in ieder geval over gezond verstand beschikt. Dit is de kans om ook hun gevoel voor humor te testen.
 
Laatst bewerkt:
-O-
ik snap het niet, wat is de grap?

de brief is leuk geschreven, dat dan weer wel :Y


ben denk ik te veel bezig et veel te serieuze dingen, schakelen gaat ff niet ofzo
 
Opsturen aan de gemeente die brief! Als ik het bijgaande krantenartikel lees, en de antwoorden op de schriftelijke vragen, krijg ik de indruk dat het college in ieder geval over gezond verstand beschikt. Dit is de kans om ook hun gevoel voor humor te testen.
:P u vraagt, wij draaien..
 
Briljant :}

Er waren in de afgelopen 4 jaar wel vier klachten binnengekomen. MOEHAHAHAHA _O-

Weer zo'n geitenwollensok pfffff die 4 brieven heeft gestuurd. :]
 
Laatst bewerkt:
Waarom zie ik dit nu pas.. ik was zo toe aan een vrijdagmiddagtopic afgelopen week '(
 
Terug
Bovenaan Onderaan