Open demper in Duitsland

Ben jij wel eens aangehouden met te veel herrie

  • Ja, in Duitsland

    Stemmen: 2 13,3%
  • Ja, in Nederland

    Stemmen: 3 20,0%
  • JA, in Nederland en Duitsland

    Stemmen: 0 0,0%
  • Nee, nog nooit

    Stemmen: 8 53,3%
  • Mijn motor maakt geen geluid

    Stemmen: 2 13,3%

  • Totaal aantal stemmers
    15

TLer

Die hard MF'er
13 feb 2003
570
32
Duiven
Komend weekend ga ik 4 dagen rijden in Duitsland. Nu heb ik open dempers op mijn TL zitten die nogal de nodige dB's produceren.

Hier in Nederland geen probleem mits je niet naar een evenement gaat, maar hoe zit dat in Duitsland? Met name in het drukke hemelvaart weekend in de Eifel?

wat zal ik doen, de open dempers laten zitten en lekker herrie maken of toch maar de orginele monteren?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb m`n open dempers altijd laten zitten als ik naar Duitsland ging...

Dat doe ik ook in Nederland (TT en SBK), gewoon niet aso hard doortrekken op punten waar ze kunnen staan...

Qua wetgeving weet ik niet hoe het zit bij onze Ooster-buren.
 
In Duitsland begint men aardig moeilijk te doen , met name in de Eifel zijn ze de 'snelle' Nederlanders beu. Veel controles op snelheid , ook op uitlaten. Als ze al zien dat je dempers niet origineel zijn , krijg je een boete.

Heb t zelf eens meegemaakt , jaar of 3 geleden. Bij Aachen stonden ze iedereen op te wachten , gelijk een boete , en we moesten t land verlaten (niet dus...)

Dus als je pech hebt ben je gewoon de lul. Zeker met deze (risico) dagen.

Laserguns ook populair daarzo , met Koninginnedag wilden mn maat en ik ff een rondje Heimbach doen , toch eerst maar een verkenningsronde gemaakt voor echt t gas open te draaien. Mazzel , na 3/4 rondje stonden ze met een lasergun in de bosjes.


Succes ermee
 
Hmmm, dan ga ik toch mijn orginele fluister dempers installeren. Heb geen zin in bekeuringen of inbeslag name van mijn herrie schoppertjes.
 
Afgelopen maandag op Assen gereden. Limiet was 85dB. :(

Reed rond met een Lazer Duo Tech zonder db-killer. :P

Heb lekker de hele dag kunnen rijden zonder problemen. :)

Er zijn een aantal mensen van de baan gehaald die teveel geluid zouden produceren. De meeste van deze motoren hadden dan ook een zeer kleine demper van merk ?

In Duitsland nog geen problemen gehad. Gaan we ff met Pinksteren proberen. :)
 
Zo, de orginele zitten er weer op. Moet ik weer naar de toeren teller kijken om te weten of ie nog loopt ;(

Typo verbeterd
 
Terug
Bovenaan Onderaan