Open demper inkorten??

TommyG

MF veteraan
15 feb 2003
2.434
0
Hoi, mijn vriendin heeft onder haar Thundercat een titanium leovinci zitten maar vind hem nog te stil.

Kan ik hem nu gewoon ff inkorten voor meer geluid?
 
Die 2 cm niet.......... en die 12 cm ook niet;
Ik heb er verschillende zelf gemaakt en uitgeprobeerd , maar die paar cm maakt voor mij althans nauwlijks of geen verschil.
En wat gehoor betreft ,daar is niets mis mee ;) ..........


mijn gehoor is ook niks mis mee hoor en verschil is overduidelijk ;)

weet dat jij veel meer ervaring hebt met dempers dan ik met deze eenmalige, maar zonder in een wellus-nietus discussie te verzanden, mijn honda maakt met een kortere demper aanzienlijk meer geluid. als ik nog meer geluid zou wensen zou ik zeker een dichte pijp er nog in lassen maar voorlopig vind ik dit al teveel van het goede :)
 
Dus als ik het goed begrijp kan je beter een dichte pijp erin slaan dan een stukje van je demper inkorten??

Maakt het dan nog verschil of ik voor de helft een dichte pijp erin sla of volledig een dichte pijp erin sla?

Wat doet het trouwens voor je vermogen als je er een dichte pijp inslaat?
Is dat slecht voor je vermogen of maakt dat eigenlijk nix uit??

als je een dichte pijp in je demper zet, verlengen van de pijp voor je demper rijdt je feitelijk gewoon zonder demper en kunnen volgens mij de gassen makkelijker naar buiten :)
 
Ook ff een vraagje..

Ik wil mijn Leo demper ook inkorten. Alleen is de huls aan de uiteinden iets wijder.
Als ik er dus een stuk afzaag, passen de eindstukken niet meer.
Zou ik deze er weer in kunnen tikken als ik de huls warm stook?

Het gaat om LeoVince SBK Carbon demper. Huls is alu met een laagje carbon..

Vraag maar ff voordat ik hem verkloot :X
 
ik heb mijn yoshi ook 12 cm ingekort, en een beetje dempingsmateriaal verwijderd, en wat een bak herrie zeg, maar wel mooie herrie, lekker zwaar, maar gillen op z'n top.

full


hier is hij net ingekort, als je aan de flens kant kijkt, zie je de afdruk nog van de oude klembeugel
 
Ook ff een vraagje..

Ik wil mijn Leo demper ook inkorten. Alleen is de huls aan de uiteinden iets wijder.
Als ik er dus een stuk afzaag, passen de eindstukken niet meer.
Zou ik deze er weer in kunnen tikken als ik de huls warm stook?

Het gaat om LeoVince SBK Carbon demper. Huls is alu met een laagje carbon..

Vraag maar ff voordat ik hem verkloot :X
Heb net wat beter gekeken en de huls is toch van carbon met daarin een velletje alu geplakt. Inkorten wordt dus niks ben ik bang :(
 
Ik heb even met een ingekorte BOS demper rond gereden op mijn Bandit 1200. Het geluid was echt mooi maar toen langs de weg spontaan kleine meisje begonnen te huilen, oude dames een kruis sloegen en boertjes naar de lucht keken of het onweerde, heb ik toch maar weer de iets stillere Laser onder gezet :P .
 
en....al wat gelukt? Ben zelf ook met m`n dempers aan het klooien, maar weet niet wat te doen nu. Watr gebeurt er als ik al het dempingsmateriaal eruit haal? Dat komt dan toch een beetje op hetzelfde neer als een pijp zonder gaatjes monteren of is de "klankkast" dan te groot? Gaat om een GPR demper op een Moto Morini Corsaro. Ben erg benieuwd naar jullie reactie
 
en....al wat gelukt? Ben zelf ook met m`n dempers aan het klooien, maar weet niet wat te doen nu. Watr gebeurt er als ik al het dempingsmateriaal eruit haal? Dat komt dan toch een beetje op hetzelfde neer als een pijp zonder gaatjes monteren of is de "klankkast" dan te groot? Gaat om een GPR demper op een Moto Morini Corsaro. Ben erg benieuwd naar jullie reactie
Verschilt nog al per demper en motor. Op mijn XS zit een sportdemper van Micron zonder dempingsmateriaal en deze klinkt best nog mild. Mijn GSX750 met LeoVince heeft een meetje materiaal aan de bovenzijder eruit en geeft meteen een stuk meer herrie. Gewoon proberen zou ik zeggen..
 
Terug
Bovenaan Onderaan