Open dempers... Wat een lawaai :+

dan ben je toch wel heel dom bezig, als je pijpen op je motor zet die zoveel herrie maken dat je doppen in doet zodat je er geen last van hebt.
kijk doppen tegen windgeruis ok begrijp ik, maar meer lawaai produceren dan dat je zelf mooi vind, of extreem lawaai en het ook mooi vinden.....
daardoor komt er steeds meer weerstand tegen motorrijders en uitlaten en kr=ijgen we binnen kort wel een wet die het tegen gaat en dan is het zelfs onmogelijk om nog een mooi geluidje er uit te krijgen.
zelfde met mensen die zich van voren met opzet laten flitsen. op een gegeven moment hebben ook wij een plaat aan de voorkant.

DENK NA VOORDAT JE IETS DOET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ja,pa zal ik niet doen
:Y :} _O- *O*
Dat gejammer altijd over,steeds meer weerstand,Was voor 10 jaren geleden ook al..
Gewoon doen wat jezelf Leuk en mooi vind! *O*
 
dan ben je toch wel heel dom bezig, als je pijpen op je motor zet die zoveel herrie maken dat je doppen in doet zodat je er geen last van hebt.
kijk doppen tegen windgeruis ok begrijp ik, maar meer lawaai produceren dan dat je zelf mooi vind, of extreem lawaai en het ook mooi vinden.....
daardoor komt er steeds meer weerstand tegen motorrijders en uitlaten en kr=ijgen we binnen kort wel een wet die het tegen gaat en dan is het zelfs onmogelijk om nog een mooi geluidje er uit te krijgen.
zelfde met mensen die zich van voren met opzet laten flitsen. op een gegeven moment hebben ook wij een plaat aan de voorkant.

DENK NA VOORDAT JE IETS DOET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Volgens mij is er al een wet tegen open uitlaten . De laatste 50 jaar liggen slapen zeker ? _O- En die plaat aan de voorkant , betekent dat dat het achterspatbord met kentekenplaat op het voorwiel komt :?
 
Een open uitlaat nemen en dan zelf oordoppen indoen... :?

|( Gemiddeld genomen hoef je die open pijpen echt NIET voor een ander te nemen hoor.


Ik doe m'n oordoppen echt niet in om het motorgeluid tegen te gaan hoor.. Meer omdat het windgeruis na 15 min @ 160 km/h al permanente gehoorbeschadiging kan opleveren.


Oh, en tegenwoordig ook omdat ik last heb van muizen die me 's nachts uit m'n slaap houden B|
 
Open uitlaat!!! Ja, die standaard demper mijn Gixxer vond ik maar niks.
Men hoorde je gewoon niet, dat is nu wel anders met mijn Laser :P

Oordoppen? ja voor de windruis
 
Doe oordoppen in tegen het windgeruis en als ik het gas flink open trek of gewoon dichtdoe hoor ik gewoon mijn open dempertjes tegen me praten!En zeg nu niet dat ik aso ben want een duc met open pijpen is net als een stradifarius of zoiets :+
 
Haha ok uit de reacties blijken er genoeg met open dempers te rijden. Hoef ik me niet te schamen als ook ik dat ga doen.

Dat van die oordoppen: Windruis is toch ook het enige waarvoor je die zou hebben?
 
Zouden m'n buren lekker vinden als ik in de vroege ochtend de motor start met een half minuutje choke. Nee, laat die standaard demper er maar op, dan maakt 'ie al genoeg geluid :)
 
sup7.jpg
 
Ach, aso'tjes die schijt aan iedereen hebben, kom je ook op motoren tegen :+

EDIT: te veel lawaai lokt extreme reactie's uit.
Voorbeeldjes?
In Duitsland worden wegen "gerepareerd" met stroken superglad bitumen. Gevolg: letterlijk dode motorrijders!! Uiteraard rechtszaken over geweest, aansprakelijkheidsstelling van de wegbeheerder etc. Geen resultaat, ze gaan gewoon door met de bitumen.
Hoteleigenaren eisen harde maatregelen (en nemen "maatregelen", b.v. emmers grint in de bochten); de gasten blijven namelijk weg door het lawaai en ze dreigen falliet te gaan.
In Zwitserland zijn al hele dorpen verboden voor motorrijders (en het is een motorlievend land!).
 
Laatst bewerkt:
Ach, aso'tjes die schijt aan iedereen hebben, kom je ook op motoren tegen :+

EDIT: te veel lawaai lokt extreme reactie's uit.
Voorbeeldjes?
In Duitsland worden wegen "gerepareerd" met stroken superglad bitumen. Gevolg: letterlijk dode motorrijders!! Uiteraard rechtszaken over geweest, aansprakelijkheidsstelling van de wegbeheerder etc. Geen resultaat, ze gaan gewoon door met de bitumen.
Hoteleigenaren eisen harde maatregelen (en nemen "maatregelen", b.v. emmers grint in de bochten); de gasten blijven namelijk weg door het lawaai en ze dreigen falliet te gaan.
In Zwitserland zijn al hele dorpen verboden voor motorrijders (en het is een motorlievend land!).

Damnz... dat is, mits waar, inderdaad wel extreem zeg... dat ze `t via de wet spelen oke, maar op de man zelf... als ik een paar keer door een fietser word afgesneden ga ik ook geen staaldraad over `t fietspad spannen.

achterlijk zeg... (moet zeggen dat ik `n beetje moeite heb `t te geloven zelfs...)

over pijpen, (uitlaten bedoel ik dan he :) ), de mijne (1 stuks) is ook open en ik vind `t geluid heeeerlijk. heb dan misschien "maar" `n 400 maar het wat eruit komt is absoluut verrukkerlijk, lekker laag bij lagere toeren (vooral rond de 4000rpm maakt ie `n heerlijk "bwoaap" geluid) en kippenvel bij hogere toeren...

I love my Viper })
 
Ach, aso'tjes die schijt aan iedereen hebben, kom je ook op motoren tegen :+

EDIT: te veel lawaai lokt extreme reactie's uit.
Voorbeeldjes?
In Duitsland worden wegen "gerepareerd" met stroken superglad bitumen. Gevolg: letterlijk dode motorrijders!! Uiteraard rechtszaken over geweest, aansprakelijkheidsstelling van de wegbeheerder etc. Geen resultaat, ze gaan gewoon door met de bitumen.
Hoteleigenaren eisen harde maatregelen (en nemen "maatregelen", b.v. emmers grint in de bochten); de gasten blijven namelijk weg door het lawaai en ze dreigen falliet te gaan.
In Zwitserland zijn al hele dorpen verboden voor motorrijders (en het is een motorlievend land!).
Tja, bij sommige rijders is de uitlaat nog leger dan hun hersenpan. B|
Ik vind de huidige geluidseisen wel erg streng geworden en b.v. de uitlaat op m'n eigen Buell is ook iets luider dan standaard (maar komt gewoon wel elk jaar door de keuring), maar sommigen maken het wel erg bont. Ik woon in de Cotswolds heuvels (UK) en als het lekker weer is staan de ramen te klapperen in de kozijnen (en niet alleen maar omdat ons huisje 350 jaar oud is :+ ).
De ironie is dat hierdoor geluids- en andere eisen alleen maar strenger zullen worden en smakelijke luchtgekoelde singles en twins waarschijnlijk niet veel langer gemaakt zullen worden.
 
Tja, bij sommige rijders is de uitlaat nog leger dan hun hersenpan. B|
Ik vind de huidige geluidseisen wel erg streng geworden en b.v. de uitlaat op m'n eigen Buell is ook iets luider dan standaard (maar komt gewoon wel elk jaar door de keuring), maar sommigen maken het wel erg bont. Ik woon in de Cotswolds heuvels (UK) en als het lekker weer is staan de ramen te klapperen in de kozijnen (en niet alleen maar omdat ons huisje 350 jaar oud is :+ ).
De ironie is dat hierdoor geluids- en andere eisen alleen maar strenger zullen worden en smakelijke luchtgekoelde singles en twins waarschijnlijk niet veel langer gemaakt zullen worden.
Ik vraag me wel es af of (veel van) de open demper fans zelf in een buitengebied wonen, of dat ze veelal buiten ('de stad') de motor uit laten en daarna terug gaan naar hun huis (in 'de stad'), waar de gemiddelde motorfiets zoiezo zelden boven de 4000 toeren uitkomt.
 
Ik vraag me wel es af of (veel van) de open demper fans zelf in een buitengebied wonen, of dat ze veelal buiten ('de stad') de motor uit laten en daarna terug gaan naar hun huis (in 'de stad'), waar de gemiddelde motorfiets zoiezo zelden boven de 4000 toeren uitkomt.


Als je nou op dijkjes etc. met open pijp wel onder de 4000 toeren blijft, ben je dan minder asociaal vergeleken met iemand die met een orginele pijp met 16.000 toeren over een dijk heen knalt...?
 
dan ben je toch wel heel dom bezig, als je pijpen op je motor zet die zoveel herrie maken
of extreem lawaai en het ook mooi vinden.....
daardoor komt er steeds meer weerstand tegen motorrijders

DENK NA VOORDAT JE IETS DOET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Helemaal mee eens;
Het is gewoon aso omdat het geluid van die motoren (zeker heel vroeg en 's-avonds laat) heel ver draagt :r
En daardoor veel irritatie oproept bij mensen die bv. laat hebben gewerkt en slapen of anderen die van een terrasje genieten.

Zelf heb ik ook een ééncylinder off-road luchtgekoeld met de originele uitlaat en ik vind dat deze al veel lawaai maakt.
Zeker vergeleken bij m'm 4-cyl. 1000.

Ik vind dan ook dat er veel strenger gecontroleerd moet worden op die niet goedgekeurde systemen.

Sterker nog: meteen aan de kant zetten die bike, invorderen, 'illegaal' systeem demonteren voor rekening van de berijder/eigenaar en pas na montage van het goedgekeurde systeem door een motorzaak de motor terug MET een dik process verbaal en een rekening van de motorzaak *O*

Misschien dat er dan ook eens wordt nagedacht over montage van dergelijke systemen en niet alle motorrijders straks over één ASO-kam gescheerd worden ;(
 
Als je nou op dijkjes etc. met open pijp wel onder de 4000 toeren blijft, ben je dan minder asociaal vergeleken met iemand die met een orginele pijp met 16.000 toeren over een dijk heen knalt...?
Je zult dan (open, onder de 4000 toeren) wel een hoop minder mensen irriteren, denk ik. Of een demper open is of niet, bepaalt niet of mensen zich eraan ergeren, lijkt mij. Dat wordt bepaald door de hoeveelheid lawaai die je ermee produceert.
 
begrijop me niet verkeerd ik ben erg tevreden met mijn sebring, en zou ook niets anders willen. ook deze pijp is niet goed gekeurd.
maar hij maakt geen tering herrie en verder heb ik ook wel mijnn handje zo onder controle dat ik niet met 12000 toeren door een dorp rijd.
Helemaal mee eens;
Het is gewoon aso omdat het geluid van die motoren (zeker heel vroeg en 's-avonds laat) heel ver draagt :r
En daardoor veel irritatie oproept bij mensen die bv. laat hebben gewerkt en slapen of anderen die van een terrasje genieten.

Zelf heb ik ook een ééncylinder off-road luchtgekoeld met de originele uitlaat en ik vind dat deze al veel lawaai maakt.
Zeker vergeleken bij m'm 4-cyl. 1000.

Ik vind dan ook dat er veel strenger gecontroleerd moet worden op die niet goedgekeurde systemen.

Sterker nog: meteen aan de kant zetten die bike, invorderen, 'illegaal' systeem demonteren voor rekening van de berijder/eigenaar en pas na montage van het goedgekeurde systeem door een motorzaak de motor terug MET een dik process verbaal en een rekening van de motorzaak *O*

Misschien dat er dan ook eens wordt nagedacht over montage van dergelijke systemen en niet alle motorrijders straks over één ASO-kam gescheerd worden ;(
 
Je zult dan (open, onder de 4000 toeren) wel een hoop minder mensen irriteren, denk ik. Of een demper open is of niet, bepaalt niet of mensen zich eraan ergeren, lijkt mij. Dat wordt bepaald door de hoeveelheid lawaai die je ermee produceert.

My point exactly...

Stomme is ook dat ik vaak alleen complimentjes krijg over het geluid. (Al rij ik meestal met db-killers in), terwijl diezelfde mensen een schijt hekel hebben aan het geluid van een 4 cilinder racer.. Ik vraag me af of dat geluid zoveel storender is, of dat het te maken heeft met waar mensen in beginsel al een afkeer van hebben (Een 4-in lijn klinkt als iemand die scheurt, een V2 klinkt alsof iemand een traktor aan net besturen is).

Persoonlijk vindt ik het allebij mooi, maar heb bijvoorbeeld weer een schijthekel aan scootergeluid,.. Toeval omdat ik een hekel heb aan scooters dat ik een irritatie voor het geluid ontwikkel, of komt het gewoon door de hoge tonen ???
 
Een lekkere sound ok, maar die bereik je ook zonder volledig open uitlaat :Y

Wat mij betreft vaak overdreven veel geluid uit een pijpje
 
Ik voel me gelijk een crimineel met mijn open uitlaat gezien sommige reacties hier :Y Dit zal mij echter niet mijn demper terug laten plaatsen, heerlijk geluid zo'n open pijp...
 
Ik heb vanaf 5000 toeren met originele uitlaat ook al een mooi geluid, uit mijn carburateurs dan 8-) , mensen kijken dan al om.
veel power en mooi geluid kan ook zonder herrie, kijk maar naar een zzr1400.

hoewel een Yoshi ook erg mooi klinkt....

de enige reden voor een andere uitlaat zou het deukje tussen 6 en 7000 toeren wegwerken zijn.
 
Oké, dus we doen zelf doppen in om het windgeruis niet te horen en omdat we dan het uitlaatgeluid ook minder goed horen gaan we met open dempers rijden ??


Ja,pa zal ik niet doen
:Y :} _O- *O*
Dat gejammer altijd over,steeds meer weerstand,Was voor 10 jaren geleden ook al..
Gewoon doen wat jezelf Leuk en mooi vind! *O*

Maar wel binnen de vastgetselde normen zoals hoort binnen de maatschappij waar je voor kiest te leven, toch ??
 
en ik geef t toe hoor, op zich stoor ik me niet zo heel vaak aan een te luide motor, maar de manier waarop sommigen denken gewoon schijt te moeten hebben aan anderen zit me soms wel dwars en dat speelt dat weer mee in m'n reactie's.

PS: Baksteen, dé moraalderator.
 
Volgens mij hoef je je nergens voor te verontschuldigen.. maar dat kan ik verkeerd zien :+

Zelf vind ik het gebruik van open dempers wel best, zolang je maar geen herrie gaat maken waar je dikke kans op overlast hebt.
Midden in de polder schrikt er een hertje van, en kijkt een boer op, maar dat is nog altijd acceptabeler dan dat heel het dorp geïrriteerd raakt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan