open hartoperatie moto, risico nemen als niet pro?

17 jan 2008
32
0
gent
hallo,

ik heb een tikkend geluid in mijn 3de versnelling, hij blijft wel goed in versnelling staan maar er is een ratelend/tikkend geluid te horen.
Ik denk dat er een tandwiel van mijn 3de versnelling stuk is in de versnellingsbak. Ik ben van plan om zelf mijn hele motor te demonteren en het tandwiel te vervangen. Zelf ken ik niet zoveel van motoren, het is de eertse keer dat ik een motor demonteer.
Is dit te doen of begin ik dan echt aan een hopeloze zaak waar er veertjes wegspringen en dichtingen stukgaan?
Ik heb een suzuki dr 650 , een eencilinder dus!

Kan iemand me wat raad geven?
 
Gewoon doen, leer je nog eens wat van.

Draai alles vast op het aangegeven aanhaalmoment, doe precies wat er in je WPHB staat aangegeven.... bij enige twijfel : stel je vraag op het forum *O*
 
Het grootste probleem is altijd het koppelingshuis (blokkeren) en het vliegwiel (verwijderen). Eigenlijk moet je hier wel het juiste gereedschap voor hebben, de rest is gewoon losschroeven. Zoveel mogelijk verwijderen met het blok in het frame, maak eventueel foto's voordat je iets verwijderd en neem er de tijd voor. Zorg ook voor een (accu)slagchroevendraaier, in het blok zitten vaak philips kruiskop metaalschroeven. Inderdaad nieuwe pakkingset bestellen en zorg ook dat je loctite oid en vloeibare pakking in huis hebt. En uiteraard het normale handgereedschap en een wph. Ik denk dat het ingewikkelste gedeelte in een blok de kleppen zijn maar die hoeven in principe niet uit de kop. Succes
 
Terug
Bovenaan Onderaan