open pijpen

sleutelgek

MF'er
17 jan 2005
134
0
annapaulowna
ik heb een bike gebouwd,met open pijpen erop nu heeft hij te weinig tegendruk en is niet af te stellen er zit een gigantische dip in.
nu heb ik wel eens gelezen dat bij sportster bv conische ringen verkrijgbaar zijn die las je in de pijp aan de cilinderzijde.
nu heb ik een yamaha maar hoeveel procent van de pijp moet dichter want anders word alles te heet als je te veel tegendruk hebt verbranden je kleppen ook iemand een idee. :)
 
Het effect van open uitlaten kun je ook anders bereiken.Je kunt aan een ketting een scheepsanker van 50kg aan je motor bevestigen.Heeft hetzelfde effect op je motorvermogen.De enige demper die naar mijn ervaring voor drags werken(zodat je onderin nog enigszins van de plek komt) zijn de HP-plus drag pipe dempers van "Khrome Werks"
 
die heb ik al in het eind van de demper zitten demp iets het geluid maar dat is ook alles.en onderin trekkracht genoeg hoor alleen in een bepaalt toerengebied doet ie niks valt helemaal weg. :?
 
Op zondag 13 augustus 2006 14:03 schreef murph het volgende:Je kunt aan een ketting een scheepsanker van 50kg aan je motor bevestigen.Heeft hetzelfde effect op je motorvermogen.
die ervaring heb ik helemaal niet.
op mijn WS heb ik V&H Longshots. en het gaat als de brandweer.

@TS
'k heb begrepen dat bij open pijpen ook een open luchtfilter
en een andere (dynojet-kit) sproeier horen.

met een gewoon luchtfilter geeft je je blok te weinig mengsel
in verhouding tot wat je open pijpen als tegendruk geven.
je knijpt 'm de strot af, zeg maar.

succes
 
als je een xs650 heb met kn filter[niet die goedkope kut filters heb ik ook gehad liep voor geen meter] grote sproeiers moet je met open pijp rijden loop die het mooist
 
heb er 2 duims pijpjes onder zittuh zonder problemuh, allen met het gas loslaten knalt ie soms n beetje, maar niet hinderlijk! dus zou bij jou ook moeten kunne
8-)
 
zo'n ding is toch een 16 v viercilinder ?

dat krijg je op gevoel nooit goed, ik zou zeggen, testbank...
 
hij gaat volgende week naar madracing ,krijg hem zelf niet goed grotere sproeiers maakt niks uit de pitten blijven ook zwart koolachtig,daar kan hij op de dynayet we zullen zien.
zomer is voorbij maar heb nog geen meter gereden met mijn project.
 
Terug
Bovenaan Onderaan