Open uitlaat bij generieke politie controle?

feday

MF'er
1 jul 2007
31
2
Uitgeest
Hoi allemaal,

Ik zat net eens even te zoeken naar wat nou eigenlijk de kans is dat ik een bon krijg als je geflits bent (als in hoe vaak ik de nummerplaat uberhaupt leesbaar op zo'n foto), en toen dacht ik opeens aan m'n open uitlaat die klaarlicht voor montage... Hier op de lelylaan in amsterdam staat de politie nogal vaak te controleren om vrijdag/zaterdag avond, vermoedelijk voornamelijk voor drank. Meestal zetten ze de hele weg af, en hebben een mobiele flitser met motoragent staan. Verderop staan ze dan met een fuik iedereen aan te houden. Je mag alleen doorrijden als er toevallig geen plek meer is om je aan te houden (!). (Hoewel een suffe opel safira familiemobiel blijkbaar ook de moeite van het aanhouden niet is ;) )
De vraag is dus, heeft iemand ervaring met hoe groot de kans is dat ze me dan stoppen en een bon voor de uitlaat geven bij zo'n soort van generieke controle?

Thanks!
 
Hoi allemaal,

Ik zat net eens even te zoeken naar wat nou eigenlijk de kans is dat ik een bon krijg als je geflits bent (als in hoe vaak ik de nummerplaat uberhaupt leesbaar op zo'n foto), en toen dacht ik opeens aan m'n open uitlaat die klaarlicht voor montage... Hier op de lelylaan in amsterdam staat de politie nogal vaak te controleren om vrijdag/zaterdag avond, vermoedelijk voornamelijk voor drank. Meestal zetten ze de hele weg af, en hebben een mobiele flitser met motoragent staan. Verderop staan ze dan met een fuik iedereen aan te houden. Je mag alleen doorrijden als er toevallig geen plek meer is om je aan te houden (!). (Hoewel een suffe opel safira familiemobiel blijkbaar ook de moeite van het aanhouden niet is ;) )
De vraag is dus, heeft iemand ervaring met hoe groot de kans is dat ze me dan stoppen en een bon voor de uitlaat geven bij zo'n soort van generieke controle?

Thanks!

Meestal is het bij zo'n controle alleen papieren controle en alcohol check.
Als je geluid iets harder is maakt ze niet zo uit. Moet natuurlijk niet stationair oorverdovend zijn he.

De kans is dus minimaal doch wel aanwezig.

Ligt aan de agent(en) die de controle uitvoeren.

Maar meestal krijgen ze een taak waar ze de nadruk op leggen (papier/alcohol).
 
Meestal is het bij zo'n controle alleen papieren controle en alcohol check.
Als je geluid iets harder is maakt ze niet zo uit. Moet natuurlijk niet stationair oorverdovend zijn he.

De kans is dus minimaal doch wel aanwezig.

Ligt aan de agent(en) die de controle uitvoeren.

Maar meestal krijgen ze een taak waar ze de nadruk op leggen (papier/alcohol).

:^

anders moeten ze weer een db meter pakken ed.. denk dat ze dat te veel moeite kost, omdat zulke controles toch vaak om drank gaan (en dat de veiligheid aantast ;) )
 
wat ik altijd doe als ik in de buurt van politie kom is in de lage toeren rijden (dus hoge versnelling) en evt de koppeling inhouden als ik ze passeer...dan hoor je de motor al bijna niet meer. Als je op die manier aan komt rijden en daarna rustig stationair laat lopen zal het niet zo opvallen als wanneer je met 5-6k toeren aan komt rijden (wat nog niet veel is, maar aanzienlijk meer herrie).
 
Jongens, tis heel simpel allemaal.
Zodra het een speer punt word van oom agent weten jullie allemaal dat ze iedere motor kunnen stoppen en een bonnetje kunnen schrijven.

Ze kunnen al een bonnetje uitschrijven als er geen E-keurmerk op je uitlaat zit.
Laat deze nu op bijna geen enkele vervangings demper zitten ;)
Hier hebben ze geen db meter voor nodig.
Officieel mogen ze dan je kenteken bewijs invorderen omdat je motor niet meer aan de RDW eisen voldoet. Dat ze dit nog niet doen is weer een ander verhaal.

De vraag is niet of ze dit een keer gaan doen, maar wanneer !
Hoe meer mensen er gaan klagen over geluids overlast en hoe meer kansloze motor rijders met een "gp" demper gaan rijden ( wel zelf met oordoppen in natuurlijk ) zal het niet al te lang meer duren.

Persoonlijk vind ik het prima dat ze hier bonnetjes voor gaan uitdelen. Zeker voor die idioten die echt met een tyfus herrie denken te moeten gaan rijden. We wonen hier te dicht op elkaar en het is te druk om dat te doen ( vind ik ). Als je het in amerika zou doen in de desert zal niemand zich eraan storen. Maar aangezien we in nederland niet 1 stukje hebben waar je zonder dat andere mensen je horen jezelf kunt verplaatsen over de weg zullen we ons een beetje moeten schikken en rekening houden met de mede mens.

Daarnaast, als je je motor niet opnieuw laat afstellen op de bank en met een dynojet kit of power commander oid, loopt je motor veel te arm en verlies je merkbaar vermogen met een open demper, dus tis nog dom ook ! Owja, je kop pakking vind die hogere temperaturen van de verbanding ook niet zo heel lekker trouwens ...
 
Ik kocht me motor en had nog nergens verstand van..

De man zei alleen dat ie op de originele uitlaat een ander plaatje had gemonteerd waarop staat NINJA..

full

full



Maar een standaard systeem zit niet vast met veren !!!!
Moet ik dan maar horen in het zx6r forum..

en zelf hoorde ik het niet.. maar ik hoorde een geratel.. laterna bleek er een boutje ergens los te zitten van me koelvloeistof.. dus das al gemaakt.. MAAR
Ik liet er eens een maatje op rijden misschien dat hij kon horen wat ik hoorde voor geratel.. en me vertellen wat het was.. dus hij reed ff weg... en toen ie terug kwam d8 ik dat er een r1 aankwam met 130 .. bleek mijne te zijn met nog geen 70...


Ik heb er ook geen orrigineel systeem bijgekregen.. en eerlijk gezegd was ik ook niet van plan dit er nog in te steken... op ninja kan ik verder ook niets vinden dus een db killer zoeken zit er niet in... of je ze custom kunt maken weet ik niet..


Maar in geval van controlle zou ik wel de lul zijn..
Ben 1 x toen ik op een parkeerplaatsje stond in de mergelandroute gecontrolleerd op papieren..

TOen de agent vroeg: "Wat is dat voor uitlaat" Trilde me hand terwijl ik hem het papiertje gaf..
Ik zei hem eerlijk dat ik dit ook niet wist... Ik weet alleen dat het een geheel open systeem is.. Hij pakte toen een koffertje achter uit de bus.. ik begon nog harder te shaken... had geen zin om 70 euro voor NIETS te betalen..
Bleek een lazer te zijn dus ik heb me omgedraaid en ben de andere kant maar op gereden als hun naartoe gingen om te meten..
( ja ik rijd wel eens wat te hard.. boeit ff niet in dit topic)

Enige wat ik kan doen is em een versnelling omhoog trappen om niet op te vallen...

En voor 25 kw ga ik hem net laten afstellen met dynokit stage 1 kit natuurlijk beetje teveel van het goede om er daarvoor power uit te krijgen.. ( voor hetzelfde geld zit er wel een kit op .. ik zou het niet weten )
 
Laatst bewerkt:
Hoe zit het eigenlijk met originele dempers met kleine (+/- 1 mm) rotgaatjes, bij algemene verkeerscontroles?

de wet schrijft voor, een uitlaat moet van voor tot achter GASDICHT zijn, uitzondering hierop zijn de condensgaatjes ( voor schuin gemonteerde uitlaten en dempers) dus dat is gewoon een condensgaatje (al of niet spontaan ontstaan)
 
Hoi allemaal,

Ik zat net eens even te zoeken naar wat nou eigenlijk de kans is dat ik een bon krijg als je geflits bent (als in hoe vaak ik de nummerplaat uberhaupt leesbaar op zo'n foto), en toen dacht ik opeens aan m'n open uitlaat die klaarlicht voor montage... Hier op de lelylaan in amsterdam staat de politie nogal vaak te controleren om vrijdag/zaterdag avond, vermoedelijk voornamelijk voor drank. Meestal zetten ze de hele weg af, en hebben een mobiele flitser met motoragent staan. Verderop staan ze dan met een fuik iedereen aan te houden. Je mag alleen doorrijden als er toevallig geen plek meer is om je aan te houden (!). (Hoewel een suffe opel safira familiemobiel blijkbaar ook de moeite van het aanhouden niet is ;) )
De vraag is dus, heeft iemand ervaring met hoe groot de kans is dat ze me dan stoppen en een bon voor de uitlaat geven bij zo'n soort van generieke controle?

Thanks!
Bij alchol-controle mag ik meestal doorrijden :] , maar als het een schrijf/algemene controle is zal je er wel een prent voor krijgen wss.
 
Zover ik weet en gehoord heb bij de verkeersafdeling, moet je alleen grote motorevenementen mijden, en als je 's morgen thuis met 10k toeren om 05:30 wegrijdt en de hele buurt wordt wakker, gaan die aangifte doen en staan ze je 's morgens een keer op te wachten.

Kans is dus redelijk klein en die kans kan je zelf reduceren tot praktisch niet aanwezig. (niet naar Assen en 's morgens zachies doen)

Mocht je overigens zo'n asociale pijp hebben (aso is GP pijp bijvoorbeeld) en je zit boven de 10dB wat je maximaal mag hebben, ben je dus je papieren kwijt, en dan mag je je motor meteen neerzetten en (laten wegslepen) en opnieuw laten keuren bij he RDW. (zit zelf ruim 5dB er boven, dus valt reuze mee en is toch een lekker geluid)
 
Laatst bewerkt:
Bij een generieke controle wordt er dus niet naar gekeken. Al zijn er natuurlijk altijd van die sukkels die haarfijn oom agent weten af te bekken en zich een hoop sores op de hals kunnen halen daarmee. En die dan vervolgens hier klagen dat ze zo vreselijk behandelt worden.

Voorbeeld gehoord over een GTI menneke, die ook langs de kant werd gezet voor zo'n controle, geen papieren bij zich en dus een boete.(verlichting was ook niet in orde en daar kreeg hij een waarschuwing voor) Hij is helemaal uit zijn dak gegaan (nazi dit, nsb'ers dat) en hij is dus, na wat beleefde pogingen om hem weer rustig te krijgen, te ver gegaan. Met het gevolg dat ze hem en zijn auto gesommeerd hebben om langs te komen voor een technische keuring een paar dagen later. En hij mocht dus ook naar het RDW, te ver verlaagd, te veel herrie uit de demper, etc etc.

Als tie gewoon de boete had betaald en en niet had zitten schreeuwen was er niets aan de hand geweest.

Maar ja er zijn veel nederlanders die zich al heel gauw tekort gedaan voelen, iedereen moet zich aan de regels houden behalve ik, en ik mag er al helemaal niet op aangesproken worden, lijkt de algemene instelling te zijn af en toe.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb overigens een openuitlaat met een E-keurmerk er op:) Alleen geldt die wss alleen als de db killer er zit (kan je er zo weer in maken met een boutje), maar wie weet weet oom agent dat niet O-)
tegen de tijd dat ze er echt fanatiek op gaan controleren stop ik die db killer er wel weer in...
 
Het zal er vanaf hangen wat voor controle het is. Je hebt 'alcohol controles', waarbij er dus op alcohol gecontroleerd wordt. Je hebt de 'verlichtingscontrole', waarbij er dus op verlichting gecontroleerd wordt. Mijn neefje kwam daar geregeld weg met zijn zwaar opgevoerde brommer. Verlichting deed het, maar 'is ie niet opgevoerd?', ja hoor, oh hoe dan, nou zo en zo, zo interessant, zo deden wij het vroeger ook, maar verlichting werkt, dus prettige reis. Maar je hebt ook de 'algemene verkeerscontrole' waarbij (bijna) iedereen van de (snel)weg wordt geplukt en op alles wordt doorgelicht door justitie en douane. Dan val je met je open pijp door de mand al ie te veel lawaai maakt.
 
Jongens, tis heel simpel allemaal.
Zodra het een speer punt word van oom agent weten jullie allemaal dat ze iedere motor kunnen stoppen en een bonnetje kunnen schrijven.

Ze kunnen al een bonnetje uitschrijven als er geen E-keurmerk op je uitlaat zit.
Laat deze nu op bijna geen enkele vervangings demper zitten ;)
Hier hebben ze geen db meter voor nodig.
Officieel mogen ze dan je kenteken bewijs invorderen omdat je motor niet meer aan de RDW eisen voldoet. Dat ze dit nog niet doen is weer een ander verhaal.

De vraag is niet of ze dit een keer gaan doen, maar wanneer !
Hoe meer mensen er gaan klagen over geluids overlast en hoe meer kansloze motor rijders met een "gp" demper gaan rijden ( wel zelf met oordoppen in natuurlijk ) zal het niet al te lang meer duren.

Persoonlijk vind ik het prima dat ze hier bonnetjes voor gaan uitdelen. Zeker voor die idioten die echt met een tyfus herrie denken te moeten gaan rijden. We wonen hier te dicht op elkaar en het is te druk om dat te doen ( vind ik ). Als je het in amerika zou doen in de desert zal niemand zich eraan storen. Maar aangezien we in nederland niet 1 stukje hebben waar je zonder dat andere mensen je horen jezelf kunt verplaatsen over de weg zullen we ons een beetje moeten schikken en rekening houden met de mede mens.

Daarnaast, als je je motor niet opnieuw laat afstellen op de bank en met een dynojet kit of power commander oid, loopt je motor veel te arm en verlies je merkbaar vermogen met een open demper, dus tis nog dom ook ! Owja, je kop pakking vind die hogere temperaturen van de verbanding ook niet zo heel lekker trouwens ...

Knap verhaaltje laat je hier los.

Mag jij mij aanwijzen waar er hier in NL de E-Keur plicht geld op vervangings onderdelen. Die plicht bestaat namelijk niet. In de meeste landen wel, maar in NL is een E-Keur in een uitlaat niet verplicht!
Het feit dat je motor dan niet meer volgens de typekeuring goedgekeurd zou zijn is iets heel anders.


En het opnieuw laten afstellen voor alleen een demper om de redenen die jij geeft zijn voor het gros ook onzin. Het gros van de vervangingsdempers hoef je niks te laten afstellen zoals ook de grote fabrikanten van uitlaten zelf vermelden. Op het moment dat je een heels systeem gaat vervangen en zaken als luchtfilter etc. wordt het een ander verhaal. Maar alleen een dempertje, onzin.
En die temp...hehe, ja, hij zal idd ineens 500graden heter worden met een ander eind dempertje... :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan